Tepelvormers

Hoi,

Heeft iemand van jullie ervaring met tepelvormers?
Ik heb nogal vlakke tepels en bij mijn eerste heb ik 3 maanden gekolfd, eigenlijk wil ik wel bv geven maar als het even kan graag zo en niet weer in een flesje.

De vk vind dat ik er niet aan moet beginnen, de lactatiekundige zegt vanaf 7 maanden iedere dag.

Graag jullie ervaringen .
Groetjes San

ps ik ben 22 weken zwanger

Het is en blijft JOUW eigen keuze.
Waarom zou je t niet gewoon gaan proberen?
Doen, zou ik zeggen! En als t niet lukt kan je altijd nog over op de fles maar dan heb je zelf t idee er alles aan gedaan te hebben.

Succes.

Gr Ing zw vd 3e, 39 +3

Helemaal mee eens het is JOUW keuze. Heb bij mijn eerste 6 weken borstvoeding gegeven wat totaal geen pretjes was. Daarna moest ik kolven omdat het kindje dan aan de fles kon wennen, nou ik heb dat geweten ik doe dat NOOIT weer. Had giga kloven waardoor mijn kleine niet meer wilde drinken. Moest toen ook zo'n opzet stuk gebruiken waardoor je borsten beschermd werden. Zag daar totaal het nut niet van in want als je eenmaal een kloof hebt dan bloedt die altijd zodra een kind gaat drinken en ja het bloed eet ie dan ook met als gevolg een spugend en diep ongelukkig kind en moeder!
Ben nu 35 weken zwanger en ik ga het proberen en al het niet lukt ga ik niet meer lopen tobben daar pas ik nu echt voor.

Succes

tepelvormers willen niet altijd helpen, wat je ook kan doen is gaan voeden met een tepelhoedje werkt net zo goed het is alleen even de makkelijkheid erin krijgen maar dat is ook met borstvoeding geven.

groetjes

Baat het niet schaat het niet. En even terug komend op de tepelhoedjes, gebruik ze niet een hele voeding, maar alleen voor het eerste aanleggen. Zodra de melk goed op gang is en je tepel komt door het zuigen naar buiten dan het tepelhoedje weghalen en opnieuw aanleggen. Het is namelijk zo dat een tepelhoedje ook je melkklieren afsluit waardoor een baby minder melk binnen zou kunnen krijgen. en zo leert de baby ook direct zonder tepelhoedje te drinken.
Ga er ook vanuit dat bij heel veel vrouwen de borst voeding niet direct goed verloopt, en dat dit vaak drie weken nodig heeft voordat moeder en kind hun ritme hebben gevonden.

Debby

Terug
Bovenaan