Terleurstellend gyn bezoekje

Hoi meiden!!

Ben weer bij de gyn geweest.

Mijn angst is toch uitgekomen: we moeten een half jaar zelf aanmodderen. Zij vindt IUI geen oplossing nu, dus daar zitten we dan … grrrrrrrrr. Van die mensen kun je ook gek worden zeg.
Omdat het bewezen is dat ik spontaan zwanger kan worden, ookal al duurt het elke keer lang, vindt ze IUI geen optie. Daar kan ik inkomen maar laat me dan niet nog 6 mnd aanrommelen, dit is al moeilijk genoeg. Wat moet ik hier nou weer mee, zo kom ik geen steek verder.
Ik moest wel nog geprikt worden op cyclusdag 3 (en rara dat is vandaag) voor FSH en oestradiol. De uitslag krijg ik 15 september als ze terug is van vakantie. Maar daar zit ik niet over in, dat zal wel goed zijn. Wel zag ik dat als ik over 6 mnd niet zwanger ben dat ze dan een HSG laat doen.

Wel een plus punt!!!!
Mijn vriend zijn zaad was beter dan vorige keer. Toen had hij maar 52% beweeglijke zaadjes, maar de beweeglijkheid zelf was redelijk, het aantal was toen 23 miljoen. Nu was het 73 % dat bewoog met redelijke beweeglijkheid en het aantal was 19,8 miljoen. Dus qua aantal zit hij aan de grens van te laag (die is 20 milj.) maar daar kan ik wel zwanger mee worden zei ze. Dus wel een lichtpuntje.

Hoe kom ik die 6 mnd nu door zonder gek te worden????????????? Ik doe iig niets meer, het letten op vruchtbaarslijm is bij mij voldoende en natuurlijk bijhouden van mijn cyclusbegin en einde. We gaan gewoon verder en zien het als rustperiode, maar we blijven wel gericht klussen hoor. Ik ga niet 6 mnd overslaan, we doen het wel op eigen kracht samen met de natuur. Ik (wij) geef niet op!!

Veel liefs Claudy

he claudy,
wat frustrerend meid!
ik probeer altijd maar te hopen dat ze echt weten wat het beste is maar soms is dat moeilijk...
ik snap niet helemaal waarom ze niet toch bv. een HSG doen zodat jij misschien wat vertrouwen krijgt dat alles goed zit, maar ik wil je niet laten stressen en ken t hele verhaal niet, ze zullen het echt wel weten...
nou, weer aan de klus, misschien is jou portie ellende wel voorbij claudy! laten we dat hopen! liefs, lis

Hoi Lis,

Laten we hopen dat ik mijn portie ellende iid achter de rug heb. ja ik zal er maar vanuit gaan dat zij het beter weten. Ik denk dat ze tot nu toe geen HSG gedaan hebben omdat ik al twee zs gehad heb ookal eindigden ze beide in een mk. Dus dan zijn mijn eileiders open denk ik. Ik beschouw het maar als een rustperiode van de mmm en ga tsug door. Het komt allemaal wel goed denk ik!!

Liefs Claudy

Lieve Claudy, ik was zo benieuwd hoe het was bij de gynaecoloog en heb gauw gekeken vandaag of je al wat had getypt. Wat jammer dat ze nog geen IUI wil gaan doen. Maar we blijven hoop houden hoor! Dat van je man was wel heel goed nieuws, dat het nu 73% was. Denk eraan he, bij God is alles mogelijk! Ik blijf gewoon heel hard voor je bidden en jullie blijven klussen, las ik, dus dat komt vast helemaal goed. Maar het is wel een teleurstelling dat de gyn weer zo traag doet. Wat is HSG eigenlijk? Ik heb een tijdje op de afd gynaecologie in het Zuiderziekenhuis in Rdam gewerkt, maar daar had ik die term geloof ik niet opgegepikt (was gewoon secretaresse). Ik denk in ieder geval aan je en wens je weer heel veel succes!! Ik was weer een paar dagen niet op internet, zoals je wel zag, denk ik.
Ik vind het ook zo zielig voor je zus. Ik hoop toch dat ze gauw beter is.
Wel leuk trouwens dat je al zo vaak tante bent! Die kleine van jullie komt er ook echt wel...
tot gauw, heel veel liefs en sterkte,
Leah

Wat vervelend voor jullie dat je nu moet wachten. Rond de 20 miljoen is inderdaad een goede score. Mijn man red dat nog niet.
Ergens is het ook wel weer erg positief nieuws toch!? Een behandeling is ook niet alles hoor!!
Wat ik wel vreemd vind is dat je pas over een half jaar een HSG krijgt. Ik kreeg hem als afsluiting van alle onderzoeken en bij mij bleken beide eileiders verstopt te zitten waardoor ik dus niet zwanger kon worden. Als ze mij dus nog een half jaar hadden weggestuurd dan had dit totaal zinloos geweest. Misschien kun je die HSG in ieder geval afdwingen want als je die hebt gehad ben je tijdelijk ook extra vruchtbaar! Je bent baas over je eigen lichaam hoor! Er zijn meer gyneacologen op de wereld!
Sterkte meid!
Liefs Inge

Hoi Inge, ik daar iid aan zitten denken, toch een hsg laten doen. Ook omdat je daarna vruchtbaarder schijnt te zijn. Je hebt me overtuigd, ik ga morgenochtend bellen en hopen dat ze nog niet op vakantie is. Ze zullen wel niet helemaal potdicht zitten maar als ze een beetje verkleeft zijn is al niet goed. Bedankt, dit had ik ff nodig.

Liefs Claudy

Terug
Bovenaan