Terleurstellend gyn bezoekje

Hoi Meiden,

Ben weer bij de gyn geweest.

Mijn angst is toch uitgekomen: we moeten een half jaar zelf aanmodderen. Zij vondt IUI geen oplossing nu, dus daar zitten we dan … grrrrrrrrr. Van die mensen kun je ook gek worden zeg.
Omdat het bewezen is dat ik spontaan zwanger kan worden, ookal al duurt het elke keer lang (2 mk's in 2 jaar), vindt ze IUI geen optie. Daar kan ik inkomen maar laat me dan niet nog 6 mnd aanrommelen, dit is al moeilijk genoeg. Wat moet ik hier nou weer mee, zo kom ik geen steek verder.
Ik moest wel nog geprikt worden op cyclusdag 3 (en rara dat is vandaag) voor FSH en oestradiol. De uitslag krijg ik 15 september als ze terug is van vakantie. Maar daar zit ik niet over in, dat zal wel goed zijn. Wel zag ik dat als ik over 6 mnd niet zwanger ben dat ze dan een HSG laat doen.

Wel een plus punt!!!!
Mijn vriend zijn zaad was beter dan vorige keer. Toen had hij maar 52% beweeglijke zaadjes, maar de beweeglijkheid zelf was redelijk, het aantal was toen 23 miljoen. Nu was het 73 % dat bewoog met redelijke beweeglijkheid en het aantal was 19,8 miljoen. Dus qua aantal zit hij aan de grens van te laag (die is 20 milj.) maar daar kan ik wel zwanger mee worden zei ze. Dus wel een lichtpuntje.

Hoe kom ik die 6 mnd nu door zonder gek te worden????????????? Ik doe iig niets meer, het letten op vruchtbaarslijm is bij mij voldoende en natuurlijk bijhouden van mijn cyclusbegin en einde. We gaan gewoon verder en zien het als rustperiode, maar we blijven wel gericht klussen hoor. Ik ga niet 6 mnd overslaan, we doen het wel op eigen kracht samen met de natuur. Ik (wij) geef niet op!!

Veel liefs Claudy

hoi claudy

dat is balen zeg dat je zou lang moet wachten
maar misschien doet de maansteen nog wat en is het de volgende keer wat
en misschien heb je die half jaar helemaal niet nodig nu zaad al 73 procent is
kun je nu niet omdat ze toch op vakantie een keer naar hun toe gaan
en proberen bij de gyn die dan dienst heeft wat te proberen
je weet maar nooit of naar een andere gyn
ze zeggen dat je het beste kunt doen als je niet gesport hebt en geen alcohol op heb en als jij na de tijd een poosje kunt blijven liggen op de rug en met de bekken naar voren gekanteld
probeer maar eens heb het zo ook de vorige keer geprobeerd en was toen zwanger

voor je het weet lopen we samen met een kleine uk in onze armen

moest vandaag ook naar de vk bellen
ik moet ook gewoon proberen zwanger te worden en moch als we er toe waren gewoon beginnen
nou we waren al bezig
dus komende weken gaan we goed aan klussen
wel moet ik als ik zwanger ben bellen en dan maken ze een echo met 6 weken en dan steeds weer om onder controle te blijven
heb gelijk foliumzuur en zwangerstest gekocht want die waren op
ben ik niet binnen 5 weken orgi en wordt mijn buik toch dikker dan moet ik bellen voor een echo om te kijken of er toch nog niet 1 in zit
want ik kreeg gister weer last van mijn buik (dat rommelige ) en weer last van mijn borsten
toen ben ik sávonds eens aan het rekenen gegaan bij babybrabbel
als ik kijk ben ik 24 juli begonnen met donkerbruine afscheiding en die vrijdag de miskraam dus als ik toen het begin had was dus afgelopen weekend mijn ei en kan ik dus weer zwanger zijn
dus hopen we maar

wel hebben we al namen bedacht misschien wel vroeg maar in bed kwamen we erop
dus dat wordt wel lachen

groetjes van E

Hoi Claudy, ik kan me voorstellen dat je baalt bij het idee dat je moet wachten... maar.. misschien gaat het nu wel heel snel. Het zaad van je vriend is verbeterd en klussen op de juiste dagen.. wie weet! Ik duim in ieder geval voor je. Sterkte!

Groetjes F.

Hoi Claudy,

Ook ik kan me heel goed in jouw plaats zetten. Ik heb inmiddels 3 miskramen achter de rug in 3 jaar tijd.

Ik werd ook niet door verwezen naar een dergelijke arst omdat mijn ha dat niet nodig vond en wilde wachten op een 4e miskraam.

Ik niet dus. Ik ben voor 3 weken naar Turkije met vakantie gegaan en heb ons daar eens laten onderzoeken. Je kan het eigenlijk geen vakantie noemen.

Maar we hebben uitslagen gekregen. Ik heb niet elke maand een eieresprong en had een kleine infectie aan mijn baarmoeder. Die is inmiddels weg dankzij een kuurtje.

Maar bij mijn vriend bleek er meer aan de hand te zijn. Zijn zaad is aan de zwakke kant plus dat daarbij komt dat hij na ongeveer twee jaar hellemaal geen zaad meer kan produceren omdat er een ader in zijn bal aan het verwijderen is.

Hellaas zijn konden we niet verkomen omdat er daar geen tijd voor was en ik was niet ongi.

We denk er nu zelfs over om met de winter weer terug te gaan maar dan wel in de periode dat ik ongi ben.
En ik ben heel benieuwd hoe mijn ha hierop gaat reageren.

HEt wachten is echt heel vervellend. Ik heb het altijd aan de postitieve kan bekeken maar begin nu ook wel steeds meer ongeduldiger te worden.

Voor jouw hoop ik dat je binnen die 6 maanden zwanger raakt.

Groetjes bloempje

Terug
Bovenaan