termijn echo

Ik heb met 8 weken een termijn echo gehad en die gaf ook precies aan dat ik 8 weken zwanger was. Nu heb ik met 28 weken weer een echo gehad en die geeft aan dat ik al bijna 4 weken verder ben. Een termijnecho kan er toch niet naast zitten. Is het nu zo dat de baby gewoon erg hard gegroeid is.
 
Hoi Attje,

Ik heb er natuurlijk geen verstand van maar bij mij is de kleine ook groot en nu heb ik een zwangerschapsdiabetes test gehad. De gyn heeft een brief naar mijn vk gestuurd met dat advies, deze heeft dat gewoon 3 weken laten liggen zodat ik niet veel tijd meer heb om er nog iets in te sturen (ben nl over 4 weken uitgerekend). Ik zou je vk maar eens vragen desnoods een gyn. raadplegen.

Succes!
 
Hebben ze aan de hand van de echo met 28 weken je uitgerekende datum bijgesteld? Volgens mij houden ze de termijn echo aan, en ligt je kindje nu vier weken voor op schema met groeien. Dit veranderd dan volgens mij niets aan je uitgerekende datum.
 
Alle bebies groeien in de buik hetzelfde tempo tot 12 weken.
Daarna groeien alle bebies op een eigen tempo.
Daarom moeten alle eerste (termijn)echo's voor 12 weken.

Je bebie is dus gewoon groot.
Wat geen kwaad kan.
Behalve als 't in combinatie is met een te hoge bloeddruk, dan KAN het duiden op zwangerschapsuiker.
Hoeft niet, ga je dus niet druk lopen maken, maar bel je vk even.
 
hoi

ik had met zeven weken een echo wat achteraf bijna negen weken bleken te zijn! nou was het geen termijnecho, maar de vk had me al gewaarschuwd dat men er soms naast zit als de echo voor 11/12 weken wordt gemaakt. Elke milimeter telt, zeg maar.
wat zegt je eigen gevoel? achteraf was mijn eigen berekening wat uiteindelijk ook uitkomt. het KON haast niet, dat ik op dat moment 7 weken zwanger was maar goed, wat de dokter zegt dat zal dan wel.