Termijnecho

Beste zwangeren,

Allereerst allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!

Ikzelf ben nieuw hier op het forum en heb afgelopen vrijdag een termijnecho gehad ivm zeer onregelmatige cyclus. Dit was heel spannend en gelukkig was alles goed, het hartje klopt al!! Volgens deze echo ben ik 6 weken zwanger, maar toch zit het volgende me niet lekker.

Precies twee weken voor de echo had ik een test gedaan en de uitslag was heel duidelijk; twee helderblauwe streepjes. Vlgns. de uitslag v/d echo zou ik op het moment van testen dus nog maar precies vier weken zijn geweest en ik vind het nogal raar dat de uitslag dan al zo goed te zien is. Meestal werkt de test dan toch nog niet goed of is de uitslag in ieder geval nog niet zo duidelijk?

I.v.m. mijn onregelmatige cyclus weet ik niet exact meer wanneer de laatste menstruatie was, maar zeker weet ik in ieder geval wel dat ik de gehele maand mei èn april niet ongesteld ben geweest. Dan zou ik toch verder dan 6 weken moeten zijn?

Ik ben gewoon best bezorgd dat het vruchtje misschien te klein is terwijl ik misschien toch al langer dan 6 weken zwanger ben.

Herkent iemand dit verhaal of kan iemand mijn bezorgdheid wegnemen? Alle reacties zijn van harte welkom!

Alvast hartelijk bedankt!
Marjan
 
Hoi Marjan,

Ik heb ook een test gedaan nadat ik precies vier weken zwanger zou moeten zijn (dus vier weken na mijn laatste menstruatie, heb wel een regelmatige cyclus). Ik zag ook twee duidelijke streepjes. Termijnecho welke ik later kreeg sloot hier ook weer goed op aan. Testen verschillen wel qua resultaat, verder is ochtendurine vaak weer wat succesvoller. Testen meten trouwens puur op de aanwezigheid van een bepaald stofje in je urine (H of CG-hormoon), bij sommige vrouwen wordt dit gewoon langzamer meer en dan is er sprake van een dun streepje.

Verder groeien vruchtjes in het beginkwartaal van de zw eigenlijk allemaal even snel, dus mi komt een te klein vruchtje niet voor. Daarom kunnen ze dan zo goed zien hoe lang de zw-duur is. In het verder verloop van de zw komen er meer verschillen voor in grootte. Verder klopte het hartje al (= erg belangrijk).

Succes, en geniet ervan!

Mariaz
 
Dat was bij mij ook hoor de eerste echo was 6 weken. Ik heb daarom [om er zeker van te zijn] nog een tweede echo gehad 2 en een halve week later en het klopte wel. Het is heel moeilijk te timen als je een onregelmatige cyclus hebt. Maar komt allemaal goed.... geniet ervan, het hartje klopt en dat is al heeeeeeeeeeeeeel belangrijk. Groetjes gitty
 
je kunt al testen als je een dag over tijd bent,bij de een geeft de test een dikke plus aan bij de ander niks...bij de eerste was ik een maand verder voor de test positief was,nu al na een week...
 
Terug
Bovenaan