termijnecho

Hoi mama's,

Ik lees jullie verhalen over de echo's die al gemaakt zijn en dat bij velen van jullie de uitgerekende datum niet klopt met wat jullie zelf hadden uitgerekend.
Dat er soms wel 2 weken tussen zit.
Hebben ze jullie ook verteld hoe dat kan?

Mij lijkt het nl zo veel, 2 weken korter zwanger zijn dan gedacht, terwijl we toch zelf onze cyclus bijhouden.
Of niet?

Ik had mijn laatste menstruatie op 17 november.
Als ik dan  ga  rekenen kom ik op 25 augustus uit.
En een dag of 2 a  3 verschil zou kunnen, maar 1 of 2 hele weken?

Ik ben heel  benieuwd.

Groetjes M

Hoi
Ik vind het zelf ook raar, maar bij Vera zat er ook 5 dagen verschil in. Ik dacht zelf toen 8-6 de echo zei 13-6 en ze is 14-6 geboren.  Waarschijnlijk is mijn eisprong niet volgens het boekje (mijn menstruatie wel)
Nu zit er bijna 2 weken tussen en dat vind ik erg veel. bij de VK vonden ze dat ook raar, maar zagen ze de laatste tijd wel vaker.
Ikzelf denk dat de beeb een kleine groeiachterstand heeft. Tel daarbij de 5 dagen verschil bij en dan kom je uit op een achterstand van een week. Misschien wel doordat ik zo beroerd was???? Ik ben ook 4 kg afgevallen. Kan het wel hebben daar niet van, maar goed....
We Zullen het wel zien bij de volgende echo.
groetjes daan

Hoi
 Ja het is wat raar....maar het zal wel kloppen.
Bij onze dochter zaten we ook 10 dagen er naast, maar ze is toch nog 16 dagen te vroeg geboren.

Mijn laatste cyclus was 1 nov 08 en we hadden uitgerekend 8 aug.
Maar de echo 22 aug. dus 2 weken verschil.
Omdat mijn cyclus altijd al ongregelmatig is, mischien mijn ei ook veel later.
Deze problemen heb ik altijd als ik van de pil ben.
Toen ik 2 weken overtijd was heb ik getest en een hele vage 2 de streep een week later heeft de dokter getest en toen had hij een dikke vette 2 de streep, dus mischien klopt 22 aug ook wel.
Maar mischien krijg ik nog een echo ...dus maar afwachten.
Maar we hebben een teken van leven gezien en dat is het belangrijkste....zo geweldig

bij mij was het alledrie de keren gokken, ik kan makkelijk 3,4 maanden niet ongesteld worden, nu ben ik zelfs na de bevalling nog niet weer ongesteld geweest. Bij de eerste zat ik er idd 2 weken naast maar bij de tweede en nu had ik het op een paar dagen na goed. Terwijl de VK deze keer wel een beetje bang was dat ik al tegen de 16 weken kon lopen, ik moest gelijk de volgende dag langskomen voor een echo omdat ze mijn berekening niet vertrouwde!

hoi brecht,

ik vind dat ook raar! mijn laatste ongi was op 23 okt, dus uitgerekend op 30 juli. Maar volgens de echo blijk ik dus minder ver te zijn en ben ik nu uitgerekend op 10 aug! Het is wel raar inderdaad, het zal wel komen door de eisprong die toch net een paar dagen later heeft plaatsgevonden. Denk ik... ze hebben me het niet verteld bij de praktijk...
het enige wat ze daar wilden checken was of het kindje een groeiachterstand heeft. Daarom kreeg ik anderhalve week na de eerste echo nog een echo. Hierop bleek dat het kindje bijna in lengte was verdubbeld, dus met de groei zit het gelukkig wel goed!
Maak me er nu iig geen zorgen meer over!

Hallo meiden,

Ook ik heb een ander datum, dan mijn laatste menstruatie. Alleen ik wist dat zelf ook wel.
Ik was na mijn zwangereschap weer voor het eerst ongesteld geworden. Na ruim 3 weken hebben mijn man en ik gevreen. En daarvan was ik zwanger. Als je de datum van de menstuatie zou nemen, zou ik nu 13 weken en 4 dagen zijn.    Maar ik ben nu 11 weken en 5 dagen. Wij wisten het ook heel zeker, omdat we maar die ene keer sex hadden. Dus het heeft inderdaad meer met je ovulatie te maken dan met je menstruatie.

Groetjes

Hier ook zo raar.. Eerst was ik de 13e uitgeteld toen de 10e en nu de 16e.
Ik snap er ook niets meer van hoor! Wij liepen bij de gyn en ik heb een paar dagen voor mijn ei een inwendige echo gehad en ik weet ook wanneer ik mijn eisprong heb gehad door hem te voelen en door de ovulatietests. De echo wees alleen iets anders uit dan mijn berekening. Ik heb woensdag weer een echo dus we zullen zien waar we dan op uitkomen.

vriendin van mij was 3 weken korter zwanger dan ze dachten. Inmiddels is ze bijna 22 weken zwanger.

Zij heb gewoon haar innesteling   heel raar want ze had altijd cyclus van 28dgn. maar de innesteling was nog later heel vreemd.

Terug
Bovenaan