TERRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

He meis,
Ik las je reactie op het verhaal van borstvoeding.
Ik meende te lezen dat je het vervelend vindt dat je moest stoppen met borstvoeding.
Ik heb een boek waarin staat dat je het binnen een aantal maanden weer op kunt pakken.
Dan heb ik het natuurlijk over borstvoeding geven.
Ben hier heel lang niet meer geweest, heb het zo druk met m'n dochter te bewonderen.
Ik zal morgen weer even kijken, misschien reageer je wel.
X

Hoi Kiekje,

Ja ik vond het inderdaad erg jammer om te stoppen met bv geven. Vooral ook omdat Hjerre ervan genoot. Hjerre is nu alweer een week of vijf over op de fles, maar juist de laatste dagen merk ik dat hij bv mist. Wanneer hij door mij buik tegen buik gedragen wordt, gaat hij zoeken en dat is zoo zielig! Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik bv weer op gaat pakken. Dit omdat Hjerre alweer vijf maanden is en ik eigenlijk tot 6 maanden bv wilde geven. Maar dat boekje klinkt wel ontzettend interessant......

Heel erg bedankt!

Groetjes Hanneke

He meis,
Sorry dat het zolang duurde, voor ik weer reageerde, beetje druk gehad.
Ik heb het boek handboek borstvoeding voor me liggen.
Daarin staat dat je weer opnieuw kunt beginnen met borstvoeding, Ik kreeg bijna tranen in mijn ogen toen ik je reactie las.
Je moet je kindje zo vaak mogelijk aanleggen, is misschien een beetje pijnlijk, maar als je doorzet komt je melk weer op gang.
Ik zit in de stress om dit te moeten tikken, ik hoop voor je en je kindje dat je dit gaat proberen.
Er staat dat je echt zo vaak mogelijk moet aanleggen om melkproductie weer te stimuleren, en je moet kunstvoeding erna geven, want in het begin(eerste paar dagen) heb je niet je oude hoeveelheid terug, misschien een tip om tussendoor te blijven kolven.
Als je elke dag(als je productie toeneemt) opschrijft hoeveel bijvoeding je geeft, zul je zien dat de hoeveelheid bijvoeding geleidelijk afneemt naarmate jij meer melk hebt.
Verder staat er nog: Vrouwen die proberen borstvoeding weer op gang te brengen merken wel dat ze er dag en nacht mee bezig zijn, omdat de baby zo vaak mogelijk gevoed moet worden. Het spreekt vanzelf dat hoe vaker de baby drinkt en hoe meer melk  de borsten maken, hoe minder de belasting wordt.
Ik kan me voorstellen dat je het heel erg vindt dat je bent gestopt met het geven van borstvoeding, pak het maar gauw weer op.
Laat effe wa weten, ik zal aan je denken.
X

Terug
Bovenaan