terug aan het werk

Ok, ik weet dat dit echt heel vroeg is, maar met het naderen van het begin van mijn zwangerschapsverlof, speelt ook de einddatum meer en meer door mijn hoofd. Ik ben ook ondertussen al gevorderd tot de literatuur over het eerste levensjaar en misschien ligt dat ook een beetje aan de basis.
Maar dus: hoe zit dat bij jullie? Bij ons is het momenteel zo dat ik de eerste 6 maanden thuis ben en nadien weer fulltime aan het werk ga (zoals nu). Onze zoon gaat dan 3 volle dagen naar het kdv, mijn vriend zorgt er 1 dag voor en ik combineer werk en zorg 1 dag. Maar hoe dichterbij deze bevalling komt, hoe harder ik me daar al over voel veranderen. Ik ben nu 33w en nog aan het werk, maar ik ben er al totaaaal niet meer bij. Het interesseert me echt geen zier meer wat er op de werkvloer gebeurt en ik begin me steeds vaker af te vragen of ik na 6 maanden wel weer fulltime aan de slag kan. Nu, niet werken is voor ons financieel heel moeilijk, maar ik moet toch echt zeggen dat ik loop te denken aan parttime terugkomen. Als we het dan een beetje handig regelen, zou de kleine helemaal niet of slechts 2 halve dagen ofzo naar de opvang moeten en daar voel ik me precies veel beter bij.

Hoe zit dat bij jullie?

Hi!
Ik wilde eerst ook snel weer terug naar vijf dagen werken.
Maar ik heb nu besloten vier dagen te gaan werken en mijn ouderschapsverlof dus uit te smeren over een jaar, een dag in de week. Ik kijk dan aan hoe het gaat.
Als ik dat fijn vind kan ik er volgens mij nog twee jaar onbetaald ouderschapsverlof aan vastplakken, een dag in de week. Als ik het niks vind moet ik volgens mij eerst een half jaar nog al mijn contracturen per week moeten werken, alvorens ik dan ontslag neem voor een of meerdere dagen....Gedoe he?

Mijn man zet een vrije dag vast en mijn moeder komt oppassen.
Mijn man werkt 's avonds, de rest van de week kunnen we in ons geval opvangen.

Ik ben er ook wel mee bezig hoor, al lijkt het nog ver weg...

Groetjes,
Natalie

Hoi

Als ik je een tip mag geven, probeer hier nu nog niet teveel over na te denken. Je kunt altijd nog besluiten minder te gaan werken als het je niet bevalt. Als de kleine er is en je bent de komende maanden aan het zorgen geweest heb je een beter beeld van de beide opties werken en zorgen en in welke verhouding jij dat graag wil.

Bij mijn eerste kind wilde ik aan het eind van mijn verlof eigenlijk  helemaal niet meer werken. Toch ben ik toen vier dagen maar begonnen en na een paar weekjes werken was ik zo blij, ik vond het heerlijk en heb het altijd goed kunnen combineren met het zorgen voor Stijn.

Ik werk nu 36 uur in vier dagen, mijn man en ik hebben allebei een dag dat we voor de kinderen gaan zorgen. We hebben drie dagen BSO en KDV. Voorlopig nog geen plek  bij het KDV,  maar goed ik wil ook pas weer in september  gaan werken dus we hebben nog wel even de tijd. Zoals  ik er nu over denk ga ik niet minder werken.

Succes met je beslissing!

groet
Lies

Hoi,

Kan me voorstellen dat fulltime werken je nu erg veel lijkt. Maar misschien moet je idd even kijken hoe het gaat na de bevalling. Voor hetzelfde geld vind je het dan wel lekker om weer aan het werk te kunnen.

Zelf werk ik 16 uur per week. Maar ik werk alleen 's nachts (dus 2 nachten per week) hier heb ik bewust voor gekozen, zodat ik overdag bij de kids ben. Ik werk in de zorg, en omdat je dan onregelmatige diensten hebt, is het niet te doen om overdag steeds oppas te regelen, aangezien je geen vaste dagen hebt. Nu ik 's nachts werk, heb ik bijna nooit oppas nodig, omdat m'n man s nachts thuis is. Ik zeg niet dat ik mn hele leven alleen maar nachtdiensten blijf draaien hoor, maar voorlopig is dit voor ons de beste oplossing.

Ik ga als alles goed gaat meteen na m'n verlof weer aan het werk, dus als de baby 10 weken oud is.

Ik ga straks weer 4 dagen werken, net als voor de zwangerschap.
Mijn vriend gaat tijdelijk van 4 naar 3 dagen werken.
En dan gaat de kleine 2 dagen in de week naar de opvang.

Ik denk dat het de eerste week werken wel even moeilijk zal zijn, maar ik kan absoluut niet thuiszitten dus verwacht eigenlijk dat ik het tegen die tijd wel weer fijn vind om aan het werk te zijn.
Mocht het naar de opvang brengen erg tegen gaan staan dan zal nog eerder mijn vriend stoppen met werken dan ik.
Maar eigenlijk maak ik me er nog geen zorgen om. We zien het tegen die tijd wel.
De kleine moet eerst maar eens geboren worden.

tijdens de zwangerschap van mijn eerste hebben mijn man en ik samen besloten om een zaak te beginnen. We vinden een groot huis enzo helemaal niet belangrijk, maar het enige wat belangrijk was en is, is dat je gelukkig bent met wat je doet. Ik kreeg na de eerste een postnatale depressie, van werken was geen sprake. mijn man werkte daarentegen dubbel, voor  de zaak en snachts 3x per week nachtdiensten. Toen kwamen er betere tijden en mijn man kon het alleen af en ik kon fulltime moeder zijn. precies wat ik wilde.hij hoefde ook niet meer snachts te werken, alles ging goed. Nu, 6 jaar later hebben 'we' een bloeiende zaak, waarbij we wel last hebben van de crisis, maar zeker niet onderuit gaan, en ik ben nog altijd 'alleen maar' moeder. als de kindjes straks allemaal naar school gaan, dan komt mijn tijd om me te ontplooien. Onze keus om niet allebei te werken is heel bewust gekozen. misschien schop ik iemand tegen het zere been, maar ik vind dat als je kiest voor een kind, dat je er ook moet zijn voor je kind. Als je voltijds werkt zie je je kind hooguit 4 uur per dag, en dat zijn niet de leukste uren...
maar goed, ieder zijn mening, ieder mens is anders. (hoewel ik heb gelezen dat kinderen van ouders die veel werken, duidelijk meer psychische problemen hebben omdat ze een thuisbasis missen)
sorry voor degenen die het wel van plan zijn...

hoi,
ik ben vanaf afgelopen dinsdag met verlof. Na mijn verlof heb ik er 8 weken volledig ouderschapsverlof (50% doorbetaald) aan vast geplakt. Daarna ga neem ik 4 uur ouderschapsverlof per week op en dan werk ik 3 dagen van 9 uur. (kom uit op 28 uur contract) Omdat ik in de jeugdhulpverlening werk, moet ik ook nog wel eens in het weekend werken, dus dat ik 1 uur te weinig werk door de weeks, compenseer ik daar wel weer. Meer zou ik echt niet willen werken. Minder kan in deze baan niet..
De kleine gaat 2 dagen naar de opvang en 1 dag naar mijn moeder.
Maar voorlopig ben ik de rest van het voorjaar en de hele zomer vrij!!!
Dus mooi weer kom maar op!!
groetjes
Patricia

voor pat78:

Hoi hoi, ik las dat je een ahlf jaar ouderschapsverlof heb dat 50% wordt door betaald, gaat dit altijd op of ligt dat aan de cao?
Het lijkt me echt heerlijk!!!!! geniet ervan
groetjes
34w6d zwanger van 2de kindje

Terug
Bovenaan