Terug bij af

<p>Hi ouders,</p><p>Onze zoon is ruim 5,5 maand. Vanaf het begin hebben we een moeilijke start gehad. Heel veel huilen en nauwelijks slapen. We liepen uren met hem rond om hem rustig te krijgen en houden. Uiteindelijk bleek hij verborgen reflux te hebben. Vanaf dat hij 3 maanden oud was ging het beter. Hij kon zelf in slaap vallen en sliep toch best wel wat uurtjes overdag (3 / 3,5 uur) en zelfs van 19:30 tot 6:30 (met een fles om 23:00). We waren helemaal gelukkig want ons mannetje zat eindelijk goed in zijn vel. </p><p>Een maand geleden kreeg hij de griep. Diarree, veel overgeven en de flessen laten staan. Na 2 weken was dat over maar hij begon zijn voeding in te halen en ook snachts weer, rond 4:00 uur. Die hebben we ook gegeven want hij was 1 kilo afgevallen. Nu is hij om 5:30 wakker. Opzich is dat niet het probleem. Daarna is hij verkouden geworden en hoest hij zichzelf wakker. Maar als we hem nu in bed leggen begint hij te krijsen. Laten liggen heeft geen zin, want hij blijft doorgaan. Vandaag heb ik het 20 minuten geprobeerd, maar toen was mijn hart echt gebroken en ben ik hem gaan troosten. Het enige wat nu weer helpt is rondjes met hem lopen totdat hij in slaap valt. Zelf in slaap vallen lukt dus niet meer. Zo gaat het snachts ook om de paar uur. Hij is volledig over zijn touren dan. Overdag slaapt hij maximaal 1,5 tot 2 uur. Hij is zichtbaar moe, maar slapen lukt niet. We houden een wakkertijd van 1,5 tot 2 uur aan, maar  voordat we hem in slaap hebben zijn we 3 kwartier verder. Eigenlijk hetzelfde als maanden geleden. <br /><br /></p><p>Hij krijgt nog 5 flessen van 180 + 6. De fles van 23:00 willen we gaan afbouwen want qua gewicht moet dat lukken. Verder krijgt hij een fruithapje en groentehapje van 150 gram. <br /><br /></p><p>Slaap is dus nu onze grootste vijand. <br /><br /></p><p>Heel verhaal geworden, maar hebben jullie tips of zijn er mensen die het herkennen. <br /><br /></p><p>Ik vind het zo verdrietig om te zien dat hij weer zo slecht in zijn vel zit. <br /><br /></p><p>Alvast super bedankt voor jullie reacties!</p>

Heb je al in zijn oortjes geroken? Kan een oorontsteking zijn, dan kan plat liggen pijnlijk zijn. Een oorontsteking kun je ruiken, het stinkt dan een beetje...
Sterkte, hopelijk zitten jullie snel weer in een fijn ritme 

Je zit nu in de leeftijd dat je zoontje z'n eerste hapjes proeft, toch?
Ik moet denken aan een allergie.. krampende darmpjes of opborrelende maagzuur.
Ik weet het niet.. maar klinkt pittig! Heel veel succes allen!

wat hier helpt als inslapen niet lukt is met slaapzak en al in de de wandelwagen leggen(buggydeel). Wij zetten m dan in de keuken in het donker, meestal valt ie dan wel in slaap en kunnen we m daarna zo in bed leggen.

Misschien zou een allergie kunnen. Maar het is ook een tijdje goed gegaan terwijl hij hapjes kreeg. Maar ik zal daar nog eens goed op letten. 

@een Snoes, dankje voor de tip. We zullen dat ook eens proberen

Ow wat shit zeg! Dit is wel heel herkenbaar! Heb je wel eens gedacht aan koemelkallergie? Dit gaat vaak samen met (verborgen) reflux. Als je zeker weet dat het dat niet is kan het ook gewoon een beruchte "fase" zijn. Het schommelt hier ook zo enorm! We hebben voorheen ook geprobeerd om hem te laten huilen maar mijn hart brak ook! Sindsdien geef ik hem gewoon wat hij nodig heeft. Wél leg ik hem voor te slapen altijd terug in bedje maar als hij overstuur is knuffel ik hem gewoon, lezen we even een boekje en "vertellen" we wat en gaat hij weer naar bed. Sindsdien slaapt hij veel beter! Ik denk dat er ook verlatingsangst kan spelen oid. Ze maken zoveel mee in korte tijd. Ik heb geleerd altijd mijn gevoel te volgen ook al is het tegen alle adviezen in. Dat is eigelijk de enige zinnige tip die ik je kan geven. Je moedergevoel klopt meestal?

Wij hebben trouwens de nachten ook altijd gewoon een fles gegeven als hij dit wilde. Hij is nu bijna 1 en komt eigelijk nooit meer voor een fles snachts. Dus denk als ze erom vragen, ze het ook wel nodig hebben. Ook hebben we hem een tijdje in de kinderwagen in slaap gewiegt en daarin laten slapen overdag. Ik denk dat hij zich daar veiliger voelde bij ons in de buurt. Misschien helpt dat? Hij slaapt tegenwoordig trouwens ook gewoon altijd zonder problemen in zn bedje hoor. Dus uiteindelijk lost dat zich echt wel op. Hoop dat je er wat aan hebt?

Terug
Bovenaan