Terug bij af!

Soms snap ik moeder natuur niet helemaal...
Ben anderhalve week geleden begonnen met afbouwen van de borstvoeding.
Het aantal cc liep met de dag behoorlijk terug en afgelopen vrijdag was het bijna niks meer. Heb het weekend niet meer gekolfd en er kwam ook niks meer uit.

Net heb ik met Gideon gespeeld en vroeg me ineens af of hij tijdens het kroelen tegen mijn borst gespuugd had. En wat zie ik tot mijn grote verbazing: Mijn hele bh is kletsnat van de melk en het gutste eruit!
Heb meteen gekolfd net en maar liefst 180 cc (!!!) eruit gekolfd!

Hoe is het mogelijk?!
Vraag is: Wat nu? hahaha

Meteen maar even schone kleren aangetrokken :)

Ik heb zelf geen bv gegeven en na een paar dagen wel erg stuwing gehad. Daarna bleef ik ook melk lekken hoor heeft wel een paar weken geduurd. Ik liep met van die pads in mijn bh anders had ik elke een natte bh. En s nachts deed ik een strak shirt aan met die pads. . Uiteindelijk is het steeds minder geworden en gestopt.
Wellicht kunnen de bv mama's je meer vertellen.

Liefs tamara

Weet niet waarom je afgebouwd bent?
als je het fijn vind om te geven zou ik gewoon weer aanleggen en kijken hoe het verder loopt, als het niets is houd het op en als het wel weer wat word en je vind het fijn kan je weer bv geven,

Liefs Marina

Hoi Marina,

Bedankt voor je reactie! (de rest ook trouwens!)
Ik was aan het afbouwen omdat ons manneke nogal ongeduldig was met eten, het aanzuigen ging hem niet snel genoeg, en daarom heb ik al die tijd gekolfd.
Daarbij kwam het probleem dat bv alleen hem niet genoeg vulde, met als gevolg een baby'tje wat constant huilde en niet tevreden was.
Daarom heb ik vanaf 3 weken half/half gedaan met flesvoeding.
De bv liep ineens flink terug en ik zat vaak een half uur te kolven voor nog geen 100 ml. Vandaar dat ik ben gaan afbouwen.

Het gekke is dat mijn borsten helemaal niet hard aanvoelen, dus geen stuwing.
Wellicht komt het omdat het een hele fijne dag geweest is en Gideon heel veel gebrabbeld en gelachen heeft en ik daarom ook.
Misschien een soort late toeschietreflex haha

xxx

moeder natuur kan raar in elkaar zitten en zich gewoon herstellen naar wat de natuur normaal vind..

ik geef dan wel borstvoeding ik lek nog steeds soms.. maar als ethan zijn honger huiltje opzet dan heb ik meteen aan beide kanten een toeschiet reflex en bij de gedacht ik moet/ga kolven krijg ik ook een toeschiet reflex

mijn lichaam presteert het zelfs om een toeschiet reflex te geven bij huilende baby's op straat maar ook tv en radio

Hoi,
Maar als je nog melk hebt en je graag nog wat bv geeft kun je hem ook laten drinken en daarna een flesje geven, de bv zal dan niet veel teonemen misschien, maar heb je toch nog dat beetje extra!

Terug
Bovenaan