Terug gaan werken na de zwangerschap

A

Anoniem

Guest
Hoi Hoi Allemaal!

Hebben julllie al besproken met jullie werkgever hoe jullie weer gaan werken na al ons verlof!??

Ik had gisteren een voorstel gedaan. 1 vaste dag in de week, vroeg of late dienst geen probleem en dan mogen ze me nog 2 dgn inroosteren maar dan gelieve een beetje rekening te houden met de diensten van mijn partner.... Zodat ik mijn kindje niet 3 dgn bij iemand anders moet brengen, maar dat het dan gewoon bij zijn vader of moeder kan zijn in de middag of de ochtend.

Hier werd niet zo leuk op geantwoord, maar vinden jullie dit teveel gevraagd???

Groetjes van mij....

Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel dagen je hiervoor werkte. Als je 5 dagen werkte volgens een door hun te kiezen rooster, dan zal het voor hun gevoel tegenvallen. Maar als je al 3 dagen werkte vind ik dat zij erg overdreven reageren. Vaste dagen en tijden werken is met een kindje wel zo prettig, je weet dan ook voor wanneer je oppas of een kinderdagverblijf moet regelen. Mij lijkt dat niet geheel ongewoon.
Minder werken wordt nooit echt positief ervaren door werkgevers. Er komt dan toch een gat voor die tijd die je eerst wel ook werkte.

Ik heb ook besproken wat ik na mijn verlof ga doen. Ik werk nu 4 dagen (van 9 uur) en dat gaan er 3,5 worden. Ik ga dan na mijn verlof 32 uur werken ipv 36. Ik ben net in Januari op deze plaats begonnen, bij mij vonden ze het dan natuurlijk ook jammer dat ik minder ga werken. Maar je hebt er gewoon recht op en ze wennen er vast ook wel weer aan.

Je moet vooral doen wat je eigen gevoel je ingeeft!

CU 29 w, 1e kindje

Terug
Bovenaan