Terug na radiostilte...

Dag dames,

Na mijnaandeel werkdag op 20 september ben ik niet meer hier op het forum geweest. Ik kreeg het namelijk opeens op mijn heupen qua nesteldrang en moest nog enorm veel doen in en om huis, dus ben als een bezetene bezig geweest! Echt te volle dagen met teveel klussen maar het moest en zou zo snel mogelijk klaar zijn. Zo idioot heb ik bij de oudste twee nooit gedaan maar ik kon het niet stoppen...

Woensdag (2 okt.) was 's avonds alles klaar, dus donderdag kon ik eindelijk gaan uitrusten en van mijn verlof gaan genieten want ik was bekaf en had veel harde buiken. Heb die dag ook voor het eerst 's middags geslapen.

En toen werd ik vrijdagochtend wakker met bloederig slijm en weer veel harde buiken... Verloskundige gebeld en die vroeg me om te kijken of er regelmaat in zat: ze bleken elke 4 minuten te komen... Toen ik haar daarover belde stroomde er ook opeens vruchtwater langs mijn benen! Dus zij kwam meteen en heeft ons direct naar het ziekenhuis gestuurd. Toen ik daar aankwam had ik inmiddels echte weeën. En dat met 35 weken 5 dagen, echt te vroeg eigenlijk...
Lang verhaal kort: na een uiteindelijk voorspoedige bevallen (deze keer voor het eerst wel een beetje 'vals gespeeld' met een ruggenprik :) is op zaterdagochtend vroeg na 3 persweeen onze dochter geboren!!! Ze had meteen een Apgarscore van 10 wat heel bijzonder is voor een prematuur en ze woog 2825 gram dus niet extreem klein.

We moesten natuurlijk wel in het ziekenhuis blijven maar ze hoefde niet in de couveuse dus gelukkig bij mij op de kamer. Borstvoeding ging meteen supergoed dus ze is nauwelijks afgevallen de eerste dagen. Gisteren (dag 3) mochten we zelfs naar huis, volgens de kinderarts echt uitzonderlijk.

Ook thuis gaat het vandaag supergoed, we zijn dolgelukkig met ons geweldige gezin!!

En mama3007, ik weet nu wat jou te wachten staat: zo'n klein meisje met twee grote broers is het ultieme geluk!!

Ben benieuwd hoe het jullie allemaal zal vergaan...

Liefs vanaf de grote roze wolk :)))

Gefeliciteerd met jullie dochter ! Wauw, toen ik al een tijdje niks vernam had ik al een beetje een voorgevoel.

Maar super dat ze het zo goed doet en wat een mooi gewicht! Een oktober mama!

Maar net als Esmee91 ben ik ook benieuwd naar haar naam! Geniet lekker van je roze wolk!

Haha was je mooi op tijd klaar. Misschien had je wel een voorgevoel. Fijn dat ze het zo super goed doet. Ik kan me voorstellen dat je erg schrikt. Geniet ervan.

Jeetje.....gefeliciteerd!!!
En ook een meisje. Wat super leuk zeg.

Bizar dat je zo'n nesteldrang had, waarschijnlijk voelde je t toch een soort van aan.

Was vast even schrikken maar wat heerlijk dat alles nu goed gaat.

Dacht serieus dat je inlogproblemen had. Dat je al bevallen was had ik echt niet verwacht.

Nou ben heel benieuwd naar al je verhalen. Kun je me een beetje voorbereiden op wat me te wachten staat!

Heel veel geluk, liefs en gezondheid toegewenst!
Lekker gaan genieten van je gezin en de laatste keer kraamtijd etc!

En ook een dochter....echt super leuk!

Liefs mama3007

Ze heet Charlotte en is natuurlijk het liefste en mooiste meisje van de wereld ;-))

Ja was echt wel overdonderd dat ik opeens bevallen was zaterdag en dan ook nog een meisje, ik ging toch ergens van binnen uit van weer een jongen... Maar supergelukkig hoor!

@mama3007:
Ruggenprik was geweldig!! Heb ervoor gekozen omdat ik flash back kreeg van de traumatische bevalling van de oudste: weer hele pijnlijke rugweeen, weer ontsluiting die na 12 uur nog steeds op 3 cm bleef hangen... Na die eerste bevalling was het alsof fysiek en mentaal door een trein was overreden en dat wilde ik niet nog eens...
Met ruggenprik voelden de weeën gewoon als harde buiken, pijnloos! En toen binnen anderhalf uur naar volledige ontsluiting en na drie persweeen was ze er!
Dus, als je vastloopt tijdens de bevalling, ik kan het echt aanraden! En ach, na twee keer wel op eigen kracht vond ik dat ik me niet nog een keer hoefde te bewijzen ;-)

Terug
Bovenaan