Terug naar gyn geweest

Vandaag weer terug geweest. Opnieuw bloedprikken en HSG. Daarna zouden we gelijk gaan beginnen met IUI. Maar dat heeft de gyn weer teruggedraait omdat we nog te kort bezig zijn om daarna gelijk door te kunnen voor IVF. Nu wordt het dus eerst nog een half jaar clomid slikken, maar dan zonder de echo's en de pregnyl. Ben benieuwd, want de ene keer dat we het zonder pregnyl hadden duurde mijn cyclus alsnog 36 dagen. En aangezien ik deze cyclus niet eens clomid heb geslikt kan het nog wel even gaan duren. Of ik moet vorige week dinsdag toch echt een eisprong hebben gehad.Ik mag niet meer temperaturen of ovulatietesten doen omdat deze te weinig zeggen. Samenlevingstest vond hij ook overbodig. Het advies luidt om de twee dagen vrijen. En rustig af wachten. Beetje dubbel gevoel wel nu. Aan de ene kant wel fijn dat we zelf nog de kans krijgen om het voor elkaar te krijgen, maar aan de andere kant gaat het me allemaal veel te lang duren.

Hebben jullie tips voor de HSG? Is het erg pijnlijk of is het maar kortstondig?

Groetjes Supertje

Hoi Supertje,

Wat een raar verhaal zeg. Vreemd dat de gyn. de boel weer terugdraait en dat je in de tussentijd niet mag termperaturen of ovulatietesten mag doen. Kan me je dubbele gevoel dus goed voorstellen. Onze fertiliteitsarts vond een samenlevingstest ook overbodig. Wij zijn uiteindelijk zwanger geworden dmv IUI met hormonen.

HSG heb ik gehad bij een van de laparoscopies. Helaas kan ik je dus niet meer vertellen over een HSG omdat ik dus onder narcose was. Meid, ik wens je heel veel succes en hoop dat je via de natuurlijk weg zwanger mag worden!

Groet,
Julia

Hoi supertje,
dat was wel even balen zeker vandaag, zeker als de gyn al heeft gezegd dat je met IUI zou gaan beginnen. Ik hen in maart een HSG gehad, daarna moesten wij het ook eerst een half jaar zelf proberen. Mijn gyn zei,dat je tot een half jaar na een HSG nog een iets grotere kans hebt om 'spontaan 'zwanger te worden.

Ik heb wel eens gehoord dat het verstandig is om voor de HSG al wat pijnstilling (paracetamol ofzo) te nemen.
Ik had dit niet gedaan eigenlijk.
Tegen mij hadden ze wel gezegd dat je beter iemand anders terug naar huis kon laten rijden, ik ben blij dat ik dat wist. Ik had echt niet meer zelf kunnen rijden, ik had veel last van kramp/pijn. Dit zakte af toen ik thuis was en weer rond kon lopen, ik vond het zitten niet echt prettig.
Verder nog een maandverbandje meenemen, ik bloedde nog 2 dagen na.

Hoop niet dat ik je nu bang heb gemaakt, dat was niet de bedoeling.
De HSG was niet echt prettig, maar ik vond het wel te doen.
Wanneer moet je?
groetjes Fleur

Hoi Supertje,
Erg vreemd die gyn, wat een verschillen bij de ziekehuizen en daarin de artsen.
HSG vond ik geen pretje. Neem van tevoren minimaal 2 paracetamol in en laat je man idd mee gaan.
Ik had veel buikpijn, maar weer geen bloedverlies. Ga die dag niet meer werken daarna of zo, neem lekker je rust.
Suc6.
liefs Henny

Bedankt voor het reageren meiden.
Het is nog even afwachten tot mijn ongi begint voordat ik een afspraak kan maken voor de HSG. Die is nu al helemaal niet meer te voorspellen dus kan goed een week of 8 gaan duren nog.
Het vreemde was dat de gyn het maandag in dat gesprek zelfs nog over de iui begon maar dat dus na een 10 minuten toch wijzigde.

Maar goed, ik blijf toch temperaturen en hij blijft nog steeds hoog. Misschien zijn de onderzoeken en de hormonen niet meer nodig. Lijkt me erg onwaarschijnlijk maar je weet nooit.

Liefs Supertje

Terug
Bovenaan