Terug uit julie forum

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal

Ik ben terug uit het julie forum. Heb een miskraam gehad. Bij de echo met bijna 13 weken was er niks te zien. Schrikken was dat. Na een inwendige echo was er wel een vruchtje te zien van ongeveer 7 weken, maar de placenta bleek heel groot en uit blaasjes te bestaan.Deze groeid ook door.  Ze dachten aan een partiele mola zwangerschap. Ik moest nog een echo laten maken en werd daarna doorverwezen naar de gynocoloog. Ja, verdenking mola, dus moet je gecurreteerd worden.
Ze vertelde dat ze veel weefsel weg hadden gehaald en mijn baarmoeder al boj mijn navel zat. Dit is normaal rond 20 weken en ik was nu 14 weken.
Nu blijkt het een mola te zijn en moet ik elke week bloed prikken om te kijken of de waardes hcg hormoon omlaag gaan. Als deze goed zijn moet ik nog een half jaar tot een jaar wachten met zwanger worden. Dit is nu nog een patholoog in Utrecht aan het onderzoeken hoelang je dan moet wachten.
Het kan wel drie tot 4 maanden duren totdat de waardes normaal zijn.
IK VIND HET ZO MOEILIJK DAT IK OP HET MOMENT NIET VERDER KAN MET ZWANGER WORDEN. Ik had al echt een buikje en mijn hele lichaam is in de war. Ik had vorige week stuwing en borstvoeding. Echt heel raar!!! Het is volgens de gynocoloog heftiger als met een "normale" miskraam.
Als jullie meer willen weten kunnen jullie ook via google op mola zwangerschap kijken.

Ik zal zo nu en dan meelezen en zodra ik zelf weer groen licht heb gekregen actiever mee gaan doen.
Misschien kennen jullie iemand die ook een mola zwangerschap heeft gehad? Ik zou wel graag met zo iemand in contact willen komen.

Allemaal succes met zwanger worden!!!!!

Liefs, Sarah

Hoi Sarah! Wat vreselijk voor jullie. En wat een klap dat het dan betekent dat je langere tijd niet eens zwanger 'mag' worden. Ik kan me moeilijk voorstellen hoe je je moet voelen, aangezien ik zoiets niet heb meegemaakt, maar ik vind het wel verschrikkelijk voor je!
Heel veel sterkte toegewenst!
Liefs van Patricia

Hoi Sarah,

Wat vreselijk dat je dit door moet maken! Ik wil je even heel veel sterkte wensen om dit te verwerken en het zwanger worden voor een tijd van je af te zetten.

Ik ken iemand die dit ook heeft doorgemaakt (met wie ik nu geen contact meer heb, oud-collega). Zij heeft inderdaad een jaar gewacht met opnieuw zwanger worden. Daarna heeft ze nog enkele keren een (heel vroege) miskraam gehad, maar weet niet of dat met de mola te maken had. Intussen heeft ze wel - kort na elkaar - twee kerngezonde schatten van kinderen gekregen! Geef de moed dus niet op!

Veel liefs,
Marceline  

Hallo Sarah en Partner,

heel veel sterkte met dit alles, Ik hoop dat de HCG waardes snel weer zakken dan voel je je lichamelijk weer wat beter.

nanda1977

Hoi,

wat erg voor je. Ik had er dit weekend net iets over gelezen. De kans hierop is best klein en dan moet dit net jou overkomen.
Sterkte de komende tijd en ik hoop dat je lijf snel weer de oude zal zijn

D

Hoi

Wat ontzettend vervelend zeg!!!! En zeker nu je ook nog te heren hebt gekregen dat dat groene licht wel een jaar kan duren. Nou ik hoop echt voor jullie dat jullie veel sneller groen licht krijgen!!!! En dat jullie dan natuurlijk weer heel snel zwanger zijn en dat dan alles goed gaat!!!! Veel sterkte!!!

Groetjes Sil

Terug
Bovenaan