Terug van de wintersport

We zijn terug van een weekje wintersport met echt enorm veel sneeuw. Er was geloof ik in geen 10 jaar zoveel gevallen als vorige week. Heb ik weer hoor, ik durfde nog niet echt te skien vanwege mijn rug en omdat Levi ook mee was ging dat ook niet.
 Ik had gehoopt op een lekker zonnetje en levi dan lekker spelen in de sneeuw en ik op een terrasje . Nou heeft Levi heerlijk gespeeld in de sneeuw maar dat terrasje zat er helaas niet in. Levi gaat denk ik net zo wintersport verslaafd worden als de rest van de familie want hij was niet naar binnen te slepen.

De oudste 2 hebben 6 dagen les gehad en dat ging ook super. Noa van 4 deed het echt super en kwam gewoon alsof het de normaalste zaak vand e wereld was de rode piste af achter de juf en de andere (veel oudere) kindjes. Ze won ook nog even de eerste prijs bij de afsluitende wedtrijd echt super. Ook Jelle deed het geweldig (zelfs een heel klein stukje zwarte piste, gel;ukkig heb ik dat niet gezien) en wat is het geweldig om je kids zo te zien genieten.

Dus op naar volgend jaar.

groetjes chimene die nu geloof ik 12 wassen aan het draaien is  maar tussendoor even stiekem inlogt

Hoi Chimene,

Wat fijn dat het leuk is geweest! Jammer van het teveel aan sneeuw, maar ja beter te veel dan te weinig toch?
En die wassen.... veel succes!

groetjes Maris

Hoi hoi!

Fijn dat jullie een fijne vakantie hebben gehad! En wat knap dat jullie kids zo goed kunnen skien!
En wanneer wordt de kleinste voor het eerst op skies gezet?? haha! Zal vast ook een talentje zijn!

liefs miranda

Wat STOER dat je kids hebben geskied! Wij willen dat als ze bij ons wat groter zijn ook echt gaan doen. Vanaf welke leeftijd zijn jullie ermee begonnen en welk gebied is leuk om met kleintjes te gaan. Tja je bent na de gouden Frankrijk tip een beetje mijn vakantievrouw geworden!

gr.Ing

Hoi Ing,

hier de vakantievrouw . Bij ons is de oudste gaan skien toen hij 4 was en dat ging toen best leuk. Daarna is het er voor hem niet meer van gekomen ivm de geboorte van levi. Wij zijn toen in tjechie in het landalpark geweest, we gingen toen echt voor een wintervakantie en niet perse om te skien omdat he daar niet sneeuwzeker is maar er lagen echt meters sneeuw. Noa heeft eerst een paar lessen in snowworld gehad voordat we zijn gaan skien en dat werkte ook heel goed, had ze tenminste het gevoel met de skietjes al in nederland gehad. Ze is heel sterk en geen pieperd en had ook echt al met 3 kunnen skien maar dat is per kind heel verschillend. Ik denk dat Levi ook met 3 al wat kan gaan oefenen in snowworld want die is net als Noa heel sterk. Ze hebben vanmiddag trouwens hun laatste les in snowworld dus ben benieuwd hoe dat gaat. Ze kwamen nu al bijna parallel de berg af, kinderen leren het zo snel.

Ik had vorig jaar al een voorboeking gedaan voor het landalpark in zwitserland, omdat er dan wat meer bij is dan allleen skien,  maar omdat de school ipv regio midden waar we ondervallen de vakantie regeling zuid heeft aangehouden was dat dus voor de verkeerde week.
We zijn nu dus naar achenkirch in oostenrijk geweest maar we hadden een hotel (met wel 2 slaapkamers en een woonkamer, keuken echt super de luxe hoor) die niet aan de piste lag en dat vind ik dus niet echt handig met kinderen. Je kan niet even snel terug naar het hotel/huisje en dat werkt niet echt. Voor kinderen doen ze in oostenrijk wel heel veel leuke dingen op de skischool.

Wij gaan volgend jaar weer naar La norma http://www.la-norma.com/  in Frankrijk, een klein gebiedje maar wel met een echte dorpskern en echt leuk voor de kids met bijna alle huisjes aan de piste. En ook niet onbelangrijk, je kan bijna tot aan het dorp (tot modane) op de tol rijden dus het rijdt supergoed aan.  We zijn er zelf (zonderkids dan) al 3 keer geweest en bevalt prima. Mocht je er naar toe willen moet je tegen die tijd maar mailen dan heb ik een aantal leuke chaletjes voor je.

groetjes chimene

ps trouwens een must have zijn de skietjes voor onder de buggy/kinderwagen, echt geweldig anders kom je nergens als er veel sneeuw ligt

even een foto voor het vakantiegevoel

Terug
Bovenaan