Terug van vakantie, toch klein beetje zorgen..

Hoi dames,

Ben weer terug van vakantie. Gelukkig toch wel kunnen genieten, maar klein beetje zorgen in achterhoofd.
Net voor onze vakantie nog een controle bij de VK en die vond mijn baarmoeder erg groot.
Ze had het idee dat het kindje misschien te hard groeit. Maandag gaat ze mijn baarmoeder opnieuw opmeten en dan horen we of we groeiecho's krijgen of niet.
Voor de vakantie was ik 23 weken maar ze zei dat als ze niet wist hoe ver ik was dat ze me op 26 weken had geschat.
Ik krijg ook aan alle kanten te horen dat ik zo'n grote buik heb, inderdaad heel irritant. Maar blijkbaar hebben ze wel gelijk.
Heeft iemand ervaring met bovenstaande? VK zei dat ik me niet druk moest maken en dat geloof ik ook wel, anders had ze ons nooit op vakantie laten gaan natuurlijk, maar stiekem maak ik me toch wel een beetje zorgen.
Heb verder best snel harde buiken en druk op mijn ribben dat het gewoon zeer doet. Hebben jullie dat ook? En het manneke is super actief, kan hem aan de buitenkant al heel goed zien, dus dat is wel erg leuk.

Alvast bedankt voor jullie reacties en fijn om weer terug te zijn en onze ervaringen weer te kunnen delen! :)

Groetjes Kim

Hey Kim

Kan me voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt.
Ik zelf ben niet bekend met een grote buik.
Maar heb wel dat de kleine tegen mijn ribben aan schopt en dit dus zeer doet, omdat ik een kleine buik heb en de kleine wel goed groeit heeft ie minder ruimte.

Mijn zus had ook een grote baarmoeder, uit een groei echo kwam bij haar alleen veell vruchtwater, verder geen rare dingen.
Ik hoop dat het bij jou ook meevalt.
Veel succes maandag.

Liefs Danielle

Hoi Kim,

Rot dat je je toch een beetje zorgen maakt...waarschijnlijk valt het allemaal hartstikke mee. Merk je dat je buik de laatste weken in je vakantie ook hard gegroeid is?
En al die mensen met een mening over onze buiken...tja...vast allemaal goed bedoelt...of jaloezie...maar soms kun je er wel gek van worden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen maar positieve reacties krijg...maar heb het met mijn vorige twee zwangerschappen anders mee gemaakt.
Bij beide kreeg ik maar geen buik...dus ik werd wel dikker, maar zag er niet zwanger uit. En iedereen moest daar natuurlijk wat van zeggen...
Nu zie je heel duidelijk dat ik zwanger ben en daar ben ik ook wel erg trots op!!
En wat fantatstisch is het om je kleintje nu ook al aan de buitenkant te kunnen zien he! Soms zie ik ook zo mijn shirt omhoog gaan, klein stukje natuurlijk, maar zo bijzonder!!
Geniet daar gewoon lekker van en laat je maandag weten hoe het was bij de VK?

Groetjes Brigitte

Ik moet er ook gewoon vanuit gaan dat het allemaal wel mee zal vallen.
Mijn buik is in de vakantie anders geworden, voor de vakantie was hij heel breed en nu is het echt een bol, draag heel erg naar voren, ziet er wel mooi uit vind ik zelf :)
Maar of hij echt gegroeid is.. Mijn moeder zei van wel, maar dat komt misschien ook omdat hij nu meer naar voren steekt.

We wachten het maandag rustig af. Vandaag lekker kamertje schilderen en gordijntjes uitzoeken dus wordt een leuke dag.
En dan kunnen we hopelijk volgend weekend het kamertje laten komen, zo'n zin in!

Ik laat wel weten hoe het is geweest maandag.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Kim

Hoi Kim,

Ik zou me echt geen zorgen maken hoor!
Geniet lekker van je grote buik doe ik ook haha.
Niet alle kindjes groeien volgens schema.
Het kan ook zijn dat je even een groeispurt heb en dat het daarna weer ff wat langzamer gaat.
Bij de ene steekt de buik helemaal naar voren en bij een ander is de buik wat meer verdeelt over de breedte, net zoals ledereen een andere bouw heeft.
Juist doordat alle mensen het niet kunnen laten om een opmerking te maken, word je onzeker.
Klinkt erg herkenbaar allemaal wat ik las.
Meid maak je niet druk komt vast goed, suc6 maandag.

Groetjes mar

O ja vergat ik nog ff te zeggen,
Ik heb ook snel last van harde buiken, had ik bij 4 mnd al. Bij sommige vrouwen is de baarmoeder erg snel geprikkeld. Wat bij mij het geval is.
Soms loop ik ff snel de trap op en dan voel ik het al.
Ook met lange afstanden lopen heb ik er snel last van.
best lastig maar, ik merk als ik het echt de hele dag rustig aan doe ik veel minder last heb, dus dat doe ik dan ook maar.
Werk ook wat minder om het zo wat langer vol te kunnen houden, verder heb ik erg veel last van mijn onderrug, bekken en tussen mijn schouderbladen.
Mijn buik steekt zo naar voren dat ik een hele diepe rug heb (heb ik normaal gesproken ook al last van maar nu nog veel meer).

Ik herken het helemaal precies het zelfde mee gemaakt bij de vk terwijl ik vind dat ik een henig buikje heb!!
Heb ook die druk op de ribben en dat resulteerd bij mij in veel kuchen/hoesten en pijnlijke ribben nu al!
Ben wel blij te lezen dat ik dus niet de enige ben.
XXX

Terug
Bovenaan