Terug van vakantie

Hoi allemaal,
Ik ben er weer, terug van vakantie. Wij zijn naar Italie geweest en hebben het heerlijk gehad.  Het normale leventje is weer begonnen en daar hoort dit forum ook bij. Ik heb niet helemaal terug gelezen maar wel kort eventjes en gezien dat er wel het een en ander gebeurt is waaronder een aantal zwangere dames en dat is fantastisch!
En natuurlijk Marielle met haar eerste ivf, heel spannend! En Mick, wat rot voor jou!
Wij hebben zelf a.s. donderdag een intakegesprek voor ivf in de VU. Ik heb geen idee of we dan gelijk gaan beginnen maar dat zien we dan wel. De afgelopen twee maanden heeft alles even op een laag pitje gestaan vanwege de zomerstop in ons ziekenhuis, daar hebben we nog 1 IUI tegoed en dan hebben we er 6 gehad.
Ik ben erg benieuwd naar donderdag in ieder geval. groetjes Noor

hi Noor!!!

Welkom terug!!! Goed om te lezen dat je een fijne vakantie hebt gehad! Dan kan je er weer ff tegen aan! Ik ben benieuwd naar jullie intake en met name wanneer jullie mogen beginnen. Het ontstaan van een kind is zo iets wondelijks. Van de 5 eitjes waren maar 2 bevrucht. Moet je nagaan als het zaadje ook nog zelf zou moeten zwemmen! Nu hoefden ze alleen door de wand van het eitje.
Maar man had opeens super zaad he! Ongeveer 10 miljoen goed bewegende kopjes!! Dus hebben ze ivf toegepast ipv icsi. En we hebben het record gevestigd qua lengte ivf traject. Op de 10e dag had ik al mijn punctie. Je zou eens moeten vragen welk schema jouw ziekenhuis hanteert, de korte of lange. Als ze de lange hanteren dan mag je eerst aan de pil en dan nog 2 weken decapeptyl prikken. Dat hoefde ik dus niet!
Vanmorgen hebben ze een eitje teruggeplaats en de ander was ook een goed eitje en die vriezen ze in! Volgende week vrijdag is de zwangerschapstest(bloedtest). Zooo spannend.
Ik ben wel blij dat het ergste nu achter de rug is, heb heb vorige week 2 dagen zware migraine gehad door die syneral spray!

gr
Marielle

Hoi!
Wat een positieve berichten toch allemaal! Ik ben zo blij voor jullie na al die ellende! Hoe komt hij nou opeens aan 10 miljoen zaadjes? Vertel, wat heb je hem gegeven...
Echt goed! Hoe voel je je nou? En stel dat het nou is gelukt, wanneer ben je dan uitgerekend? Pffff, wat ontzettend spannend. Ik zal je wel missen hier hoor!
Vraagje aan jou. Ik heb de VU info over ivf even door zitten lezen en daar staat inderdaad in over het korte en lange protocol. Er staat dat ze in principe kiezen voor het lange protocol. Maar er staat nergens waar die keus op gebasseerd is. Weet jij dat? Ik geef natuurlijk de voorkeur aan het korte. Ik bedoel, dan zouden we over twee weken kunnen beginnen in theorie. Dat zou super zijn. Ik ben benieuwd naar je antwoord. In ieder geval heel veel succes de komende dagen want dit moet wel een hele spannende tijd zijn!
groetjes van mij

hi,

Nou, ik ben nog niet weg hoor, eerst moet ik nog zwanger worden aankomende weken. De kans dat het lukt is vanaf nu 40%. En als het gelukt is dan ben ik 7 juni uitgerekend...dat vind ik een prachtige datum om te bevallen hihi. Ik heb nog wel last van mijn eileiders, ik hoop dat dat snel weggaat.

We hebben afgelopen maanden geregeld(3x per week)  een half uur gelopen na het eten. En ik denk dat wandelen erg goed is voor het zaad en zie vorige week het resultaat!! Ondanks een verhoogde prolactine toch goed zaad! Hij is nu begonnen met medicijnen tegen  het hypofysegezwel. Deze moet hij 3 maanden slikken en over 2 weken wordt zijn bloed al getest of zijn prolactinegehalte al gedaald is. Het kan zijn dat zijn zaadkwaliteit helemaal weer goed is!!

Ik kan je precies vertellen waarom het vu liever het langer protocol wil want dan kunnen ze iedereen beter inplannen. Hun bepalen dan wanneer je begint met syneral en gonal en bij het korte schema bepaal jij (NOD)  wanneer je begint. In Leiden vinden ze dat je naar de klant moet kijken en niet naar de schema van het ziekenhuis. En  het is nog maar de vraag of het langere schema niet nadelige is dan de korte...
Dus ik raad je echt aan om voor de korte te gaan!! Binnen 2 weken heb je het ergste achter de rug.

Heel veel succes he!
Enne...ik vind  het heerlijk om nu in de wachtweken te zitten, dat gesjees naar Leiden kost veel tijd en energie

gr
Marielle

Bedankt voor je snelle reactie! Nu snap ik het. Dan ga ik in ieder geval beter voorbereid naar de VU en kan ik er wat mee. Ik heb echt geen flauw idee of dit een orienterend gesprek is of dat er gelijk al afspraken worden gemaakt. Heb je nog tips?
Weet je, stel dat er een wonder gebeurd en er is er eindelijk eentje doorgezwommen afgelopen weekend, dan zijn we ongeveer gelijk uitgerekend. Geinig he. Maar die kans is denk ik heeeeeel klein. Ik denk trouwens dat wij vanavond ook maar eens een wandelingetje gaan maken........

tips??...oja, als je de korte protocol gaat volgen dan is het belangrijk om een lijstje te maken wanneer je denkt te menstrueren aankomende maanden. Ik had een lijstje gemaakt met mijn korste en mijn langste cyclus zodat we in iedergeval konden aangeven op welke dagen mijn ongi zal vallen. Bij een intake plannen ze je bij ons meteen in wanneer je gaat beginnen. Verder zullen ze het schema met de doorspreken(denk ik) en adh daarvan kan je zelf vragen gaan stellen.
Morgen al! Spannend! Succes!

Hoi,
Ik ga gewoon alle lijstjes meeslepen die ik heb. Ik heb van de afgelopen twee jaar in een agenda alle dagen bijgehouden dat ik ongesteld ben geworden en als je dat ziet kan je maar 1 conclusie trekken en dat is dat het heel regelmatig is. Dat scheelt alweer een boel gedoe. Zou het volgende week zaterdag zo ongeveer moeten worden. Ik hoop dat we dan kunnen beginnen. Als we kunnen beginnen slaan we die laatste iui maar over. Begin nu wel zenuwachtig te worden. Het komt wel heel dichtbij.
Hoe voel jij je? Nog anders als anders. Moet je nou nog rustiger aan doen? Wij hebben vanmorgen in Schoorl gemountainbiked en ik zei al tegen mijn vriend dat als we de ivf achter de rug hebben dat maar niet meer moeten doen, wat een hobbels en bobbels....
Ik heb er wel een goed gevoel over bij jou. Je bent toch ook gauw jarig?

quote: Noortje P reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-09-2005 15:44:20'));

Hoi,
Ik ga gewoon alle lijstjes meeslepen die ik heb. Ik heb van de afgelopen twee jaar in een agenda alle dagen bijgehouden dat ik ongesteld ben geworden en als je dat ziet kan je maar 1 conclusie trekken en dat is dat het heel regelmatig is. Dat scheelt alweer een boel gedoe. Zou het volgende week zaterdag zo ongeveer moeten worden. Ik hoop dat we dan kunnen beginnen. Als we kunnen beginnen slaan we die laatste iui maar over. Begin nu wel zenuwachtig te worden. Het komt wel heel dichtbij.
Hoe voel jij je? Nog anders als anders. Moet je nou nog rustiger aan doen? Wij hebben vanmorgen in Schoorl gemountainbiked en ik zei al tegen mijn vriend dat als we de ivf achter de rug hebben dat maar niet meer moeten doen, wat een hobbels en bobbels....
Ik heb er wel een goed gevoel over bij jou. Je bent toch ook gauw jarig?

Ik heb nog een beetje last van mijn eileiders, heel vervelend want het lijkt net of ik mijn baarmoeder ook voel maar dat is het niet.

Je maakt met ivf echt veel meer kans!!! En het is best te doen. Alleen de punctie is echt vervelend maar die duurt maar 15 minuten dus dat is ook te overzien!

Ik weet niet of het gelukt is bij ons, ik durf het eigenlijk te hopen. Het zou een wonder zijn!! Ik ben begin november jarig en dan wordt ik net zou "oud" als jij...

Terug
Bovenaan