terug van weg geweest

Hallo Dames,

Ben na 2 maanden weer op dit forum. Alle dames die ondertussen zwanger zijn geworden, proficiat!!! Ik wens jullie een fijne zwangerschap. Voor de rest die het nog aan het proberen zijn sterkte. Voor mij is het pas ronde 2, maar ik ken het gevoel van graag willen en teleurgesteld worden door de rode duivels.

Even weer mijn geschiedenis: ben juni 39 geworden en heb een dochter van 9 en zoon van 5. Wij willen nog een kind. Ik ben geen vrouwen van mijn leeftijd op dit forum tegen gekomen en durfde niet zo goed mijn belevenis hier te plaatsen.
In mei heb ik mijn spiraal uit laten halen. De eerste ronde was dus niks. Jammer genoeg moest mijn man in juni (voor mijn eisprong) voor een paar weken naar het buitenland. Heb dus niet kunnen klussen.

Vanaf 13 juli (in de vroege ochtend) hebben we om de dag geklust. Mijn vorige ongesteldheid duurde maar 2 dagen 28 en 29 juni. Wie heeft dit weleens gehad??? Normaal duurt het 4 a 5 dagen. Ik vind het nu erg spannend. Ik heb een cyclus van 28 dagen. Mijn nod is de 26 ste. Voel nu wel een vol drukkend gevoel in mijn onderbuik en af en toe een zeurende pijn in mijn onderrug. Alleen mijn linker tepel is gevoelig??Weet niet wat ik ervan moet denken. Zo voel ik me ook als ik ongesteld moet worden. Het enige verschil is dat de pijnlijke puisten in mijn gezicht tot nu toe zijn weggebleven. Normaal hadden ze er al moeten zijn.
Kan ik nu al testen of moet ik wachten??

Groeten van Bonnie 39

je hebt wel meer kans op een kind met aandoeningen en een verhoogde kans op een kind met het Down Syndroom, laat je goed informeren door bijv. een arts

wel veel suc6!

hoi hoi,inderdaad moet je wel meer onder controle,maar het gaat bijna altijd wel goed hoor,laat je door niemand bang maken,er was hier laatst iemand die was 42 jaar,dus je bent niet de enige,en leeftijd maakt niet uit,ook al ben je 45 en wil je nog een kindje,je kan nu nog niet testen,is nog te vroeg ,mijn nod is ook 26 ste het beste is om 2 dagen te wachten,veel sucses gr manuela

Hoi Bonnie,

Het maakt niet uit hoe oud/jong je bent hoor, iedereen kan hier zijn verhaal en belevenissen kwijt en we kunnen alles met elkaar delen. In ieder geval Welkom!!! Aangezien je de 26ste pas je NOD hebt is het nog wel een beetje vroeg om te gaan testen hoor, het beste kan je wachten tot de dag van je NOD en als je het ook maar een beetje op kan brengen om wat langer te wachten dan is het nog beter om dan nog eens 2 dagen te wachten en dan pas een test te doen, dan is meestal als je zwanger mocht zijn je HCG hoog genoeg.

Veel sterkte en succes

Liefs Henriette

Hoi ik ben in ronde 9,maar heb 2 rondes terug ook een ongi gehad van 2 dagen,terwijl ik normaal ook 5 dagen ongi ben.plus alle verschijnselen,maar helaas niet zwanger.toen ook bij de gynaecoloog beland.nog steeds heb ik rare ongi's dan wel en dan niet met verschijnselen;dinsdag krijg ik uitslag van de onderzoeken.
ons lichaam haalt soms rare fratsen uit,is bij mij ook gebleken.
wat leuk dat je voor een derde gaat! enne je bent zo jong/oud als jeje voelt hoor!
succes met zwanger worden!
gr. petra

Hallo Bonnie,

Ik zou inderdaad nog even wachten met testen.
Wat je leeftijd betreft, ja er is iets meer kans op complicaties, maar dat valt erg mee hoor ! De kans op een twee-ling wordt ook iets groter. Er komen trouwens steeds meer oudere moeders bij, er valt veel over te lezen op het internet, ik weet niet precies meer waar ik dat heb gevonden, maar vorig jaar waren er meer dan 6000 40+ moeders bevallen, van gezonde baby`s.
Als je boven de 36 bent mag je naar de gynaecoloog, krijg je prenataal onderzoek aangeboden (o.a. Down syndroom).
Ik ben zelf 36 jaar, ronde 3, heb nog geen kinderen.
Veel succes,
Groetjes Zoey

Terug
Bovenaan