Terug van 'weg' geweest

Na een hele tijd niet meer op t forum te zijn geweest, vroeg ik me af hoe het intussen de andere moeder is vergaan.. Vandaag is Viènna namelijk alweer 9 maanden en ik ben benieuwd of er nu veel overeenkomsten en verschillen zijn ;)

Viènna is nu dus 72 cm, 9,5 kilo en heeft alweer 9 tandjes.. Het meest bizarre was dat ze haar eerste tandje met 5 weken kreeg.. Ze kruipt en trekt zich op en doet stapjes in de box en om de tafel.. Dus daarin is ze best snel, het enoge dat mij niet echt wil lukken is minderen in de flessen.. Ik geef fruithapjes, avondhapjes en brood, en ook wat roosvicee, maar toch eet ze daarnaast nog gemiddeld 4 soms wel 6 flessen, hoe zit dat bij jullie?

GR Melissa

Hoi Melissa, Sinds een paar dagen ziet onze dagplanning er zo uit.

08:00 opstaan, aankleden.
08:30 1 bruine snee brood met smeerleverworst en een flesje roosvicee erbij
11:00 een flesje
tussen 11:00 en 12:30 slapen al hij wilt.
Rond 13:00 1 bruine snee brood met jam en de rest van zijn flesje roosvicee
dan tussen 15:30 en 16:00 zijn fruithapje deze is vers gemaakt.
en dan tussen door nog als hij dat aangeeft een soepstengel of rijstewafel of nijntjekoek
en tussen 17:00 en 17:30 avond eten, hij eet sinds 1 week geheel met de pot mee.

Dan om half 8 zijn laatste fles en dan slapen heerlijk rust in huis.

We hebben heel erg lang met zijn doorslapen gezeten, het is ons opgevallen dat sinds hij met de pot mee eet en ik alles vers bereid hij "klokje" rond slaapt. Geef ik hem omdat wij iets eten wat hij niet mag een potje olvarit dan wil hij daar achter aan een toetje en zijn fles meteen erachter aan en slaapt hij tot halve wege de avond, en dan hopa nog een fles.

Verder kruipt hij het huis achteruit al rond en ondekt hij nu vanalles staan doet hij nu nog niet, maar wat niet is komt echt wel.

succes.

Hey!

Bij ons ziet het schema zo uit:

7.30: papfles bij ons in bed.
8.00: uit bed en naar beneden, spelen
9.00: fruit
9.30: naar bed
11.00: wassen en aankleden
11.30: 1 of 2 boterhammen, een fles van 150 cc (meestal drinkt ie maar 100)
13.00: naar bed
15.00: thee of sap met een soepstengel of koekje
17.00-17.30: avondeten, hij eet met ons mee en eet meestal zo'n 200 gr. en daarna nog een toetjes (yoghurt)
18.00: een van ons gaat met hem douchen of hij gaat in bad
18.30: boekje voorlezen, rust
18.45: papfles
19.00: naar bed.

Wij zitten al zo'n 6 weken met het slapen. Hij wil 's avonds maar een uurtje slapen en wordt dan weer wakker. We laten hem wel huilen, meestal een uur, elke 10 minuten er naartoe. Maar meestal slaapt ie niet verder en halen we hem er dan toch maar uit.
Tegen 21.00 slaapt ie dan weer echt, tot de volgende ochtend.
Gister en eergister sliep ie zowaar door vanaf 19.00. Dus we hopen maar dat het een fase was en het zo blijft.
Julian was al vrij snel van de andere flessen af. Ik heb tot 8 maanden borstvoeding gegeven, toen werd hij te onrustig. Het lijkt of hij kunstvoeding niet zo lekker vindt, maar hij krijgt zo genoeg binnen.

Julian kruipt nu sinds een week en is echt op onderzoek uit en niets is meer veilig.
Ook hij trekt zich nu een beetje op, maar weet nog niet wat ie dan moet doen.
Tandjes heeft ie nog steeds niet, maar dat komt vanzelf.
Deze week woog hij 8340 gr en is hij 70 cm.

Groetjes!

Mick is ondertussen alweer ruim 9 maanden. Vanmorgen. Weer naar het cb en meneer weegt ondertussen 11.3 kilo en is 76 cm lang. Hij tijgert volop door het huis heen en trekt alles overhoop waar hij bij kan haha. Verder trekt hij zich sinds van de week omhoog in de box en staat daar dan blij te lachen met zijn 8 tanden. Verder slaapt meneer nog wel veel. Zeker nog 3a4 x op een dag. Vaak wel korte slaapjes, dus ik zou het wel fijn vinden als hij naar 2 lange slaapjes gaat. Hij zit nu op de 3 flessen. In de ochtend bij zijn brood, in de middag bij zijn brood en voor het slapen gaan. Verder in de ochtend vers fruit, in de middag diksap/water of thee met een halve liga en avondeten een heel potje en yoghurt.

Hier nog 2 flessen .. direct na het wakker worden en voor het slapen gaan... smiddags gewoon ranja of water. (diksap lust ze niet)
brood fruit en avondeten gaat er goed in. Daardoor hoefde ze ook geen extra flessen. Maar als jouw kindje dat graag wilt gewoon blijven geven. Mijn nichtje wilde tot 1 jaar ook alleen maar melk! is niets mis mee!

Terug
Bovenaan