terug van weggeweest en een vraag

hoi meiden, hoe is het met jullie kleintjes? ik schaam me wel een beetje maar heb echt geen tijd gehad om te reageren, heb wel alles gelezen de laatste tijd maar het komt er gewoon niet van om te reageren met zo'n druk kleintje die mij de hele dag bezighoud omdat ze kan lopen.

ik kom wel gelijk met een vraag binnenstappen: onze dochter slaapt sinds 2 weken beter op een kussen (lees ze slaapt gewoon weer door en zonder kussen word ze 3 a 4 keer wakker in de nacht) maar nu heb ik dus overal lopen googlen en zoeken en zelfs hier kan ik er niets over vinden, er word overal een dekbed afgeraden onder de 2 jaar maar ik kan niets vinden over een hoofdkussen??? heb nu een peuterkussentje gekocht om op te slapen maar vroeg me af of het echt onveilig is?

liefs

Ik denk dat er weinig kan gebeuren...
Mijn zoontje sliep zijn eerste winter ook al onder een dekbed, want met dekens werd hij elke nacht wakker van de kou. Ik had er zelf wel vertrouwen in.
En nu zijn de kleintjes wel zo sterk dat ze het kussen van zich af kunnen trekken mocht het op hun hoofd komen te liggen.
Als jij er een goed gevoel bij hebt, gewoon doen.
Veel kids vinden kussens gewoon niet lekker liggen, vandaar dat er maar weinig over te vinden is.

Succes!

Je kunt er ook een vraag over stellen op consumentenveiligheid. Daar krijg je ook altijd die foldertjes van bij het cb.
Ik vroeg eens iets over de veiligheid van ons balkonhek (bij de trap) en ze gaven er goed advies op.

Wat bij kleine kinderen vaak het probleem is, is dat ze nog geen besef hebben om als ze geen lucht krijgen er zelf iets aan te doen. Net zoals ze bij hitte hun handje nog niet wegtrekken of in een klein laagje water niet bedenken hun hoofd op te tillen (vandaar al die reclame over laat je kind niet alleen bij water). Of dit ook voor kussens geldt weet ik niet. Ik zou het daar navragen.

Groetjes,
mammavanJoas

Terug
Bovenaan