Terug van weggeweest - lang verhaal :-)

Hey meiden,

Ik ben even een maandje niet geweest. Ik kon het even niet opbrengen om de zwanger sites te bezoeken. We hebben zoals sommige van jullie weten bij de 20 weken echo te horen gekregen dat onze kleine man een ernstige hartafwijking heeft.Tenminste, eerst leek het ernstig en toen leek het weer mee te vallen en uiteindelijk blijkt dat het toch een hele ernstige hartafwijking is. Ons zoontje heeft een groot gat tussen beide hartkamers en zijn aorta ontwikkeld zich niet verder en wordt nu al nauwelijks meer gebruikt. Toch hebben we in overleg met de kindercardioloog besloten om ervoor te gaan. Als alles goed gaat en het hartje zich niet nog anders ontwikkeld de komende 3 maanden zal onze kleine man een of meerdere heftige operaties moeten ondergaan maar als dat allemaal lukt kan hij een 'normaal' leven leiden. Ik vind het alleen heel lastig om om te gaan met alle onzekerheden, alles wat er fout kan gaan en ook te accepteren dat het misschien wel maanden gaat duren voordat we thuis zijn met ons zoontje.

Daarnaast zit ik nu al 5 weken thuis omdat ik heel veel harde buiken heb. Gemiddeld 50 per dag en ze weten niet waar dit vandaan komt. Dit staat overigens los van de hartafwijking. Dus die onzekerheid komt er ook nog eens bij. De kindercardioloog heeft ons gezegd dat hij niet voor week 36 geboren mag worden omdat hij anders te klein is om de eerste noodzakelijke ingreep te ondergaan. Ik probeer dus zoveel mogelijk plat te blijven en mezelf niet gek te maken door teveel te piekeren.

Maar nu wil ik proberen om weer wat meer te gaan genieten van mijn zwangerschap. Dit is tenslotte mijn eerste. Omdat ik al 37 ben wilde ik eigenlijk maar 1 kindje, maar nu door alle perikelen denk ik weleens dat ik dit nog een keer wil meemaken, maar dan hopelijk wel op de normale manier. Maar ik kom dus weer lekker meekletsen en ook al zal ik dit alles waarschijnlijk niet helemaal los kunnen laten, wil ik ook gewoon weer meekletsen over de normale zaken.

Sorry voor het lange verhaal!

Liefs,
Linda

Hoi Linda

Wat heftig zich. Dat wordt geen makkelijke tijd. Weet gewoon even niet wat ik moet zeggen.

Wil je heel veel sterkte wensen voor de komende weken en daarna natuurlijk. Ik hoop dat jullie na al die heftige operatie's jullie kleine mee kunnen nemen, en dat het daarna gezond mag gaan worden!!!

x yvonne

Hey, dit is idd een heftig verhaal maar ik herken veel van wat je schrijft. Niet bij mij zelf maar bij een vriendin van me. Zij is een week verder dan ik en haar kindje heeft ook een ernstige afwijking aan het hart ( linkerkamer groeit niet mee). Zij en haar man staan ook onzekere tijden te wachten omdat er minstens 3 operaties uitgevoerd moeten worden na de geboorte. Ook tegen haar hebben ze gezegd dat de kleine zo lang mogelijk moet blijven zitten en ook zij heeft heel veel harde buiken.
Toch probeert ze ook te genieten, hoe moeilijk ook.
Probeer ook de leuke dingen te zien, het is niet makkelijk maar het zal je vast helpen om de laatste maanden door te komen.

Heel veel succes en sterkte de komende tijd en ik hoop dat alles goed mag gaan!!

xx

Thanks, dames.
@mama1981. Wat heftig bdat je vriendin in hetzelfde schuitje zit. Zoals het er nu naar uitziet ontwikkeld de linkerkamer zich nog goed bij ons zoontje, maar dat is iets waar ze wel bang voor zijn. En wel apart dat ze ook zoveel harde buiken heeft. Zou er dan toch een verband zijn vraag ik me af. Wens haar ieg maar ook heel veel sterkte en mocht ze willen kletsen met een lotgenoot dan kun je haar evt. met mij in contact brengen. Ik heb nog wel wat tips voor zover ze die nog niet heeft.

@boannan Ik denk dat veel van die harde buiken ook uit stress voort komen (bij haar dan) ze heeft ook zwangerschapssuiker waardoor ze ook nog heel erg op haar eten moet letten en dat maakt t natuurlijk ook niet makkelijk. Ook heeft ze wat trubbles in de fam dus ja alles bij elkaar vind ik t niet heel gek dat ze daar last van heeft. Gelukkig zijn de artsen wel licht positief omdat de kleine gelukkig wel goed groeit. Maar ondanks alles blijven het natuurlijk onzekere tijden voor hen net als voor jullie.

xx

Wat super heftig zeg en wat goed dat jullie ervoor gaan en je weer gaat proberen te genieten. Er is wel een hoop op jullie af gekomen de laatste tijd, zal vast moeilijk zijn het te accepteren. En die onzekerheid is zeker k*t.

Gelukkig hier ook zat leuke onderwerpen waar je ook vast over mee kan kletsen. Succes!

Liefs.

Wat een spannende tijd voor jullie!gelukkig is er wel goede hoop voor hem!
maar begrijp goed dat je even rust wou van het forum
succes en sterkte de komende tijd
liefs jootje

Terug
Bovenaan