Terugblik op de afgelopen maanden.

Meiden, wat gaat de tijd toch snel!

Ik weet nog zo hoe teleurgesteld wij warenin september, toen we hoorden dat ivf niet doorging en het weer een iui werd. Daar hadden we toch echt geen verwachtingen meer van. Maar ja, beter dan de behandeling helemaal afzeggen na twee weken ormonen prikken, dachten we.
Op de dag zelf de wachtkamer in, de behandelkamer in en mijn vriend mocht zelf de inseminatie doen dit keer. In de 'uitslaapkamer' het bed met mijn kont omhoog en wij maar zegen dat het toch niets zou worden. Wat als ook ivf niet voor ons weggelegd zou zijn, hoe ver gaan we in het krijgen van een eigen kindje? Tenslotte waren alle onzoeken altijd goed en was er geen aanwijzing dat zwanger worden niet zou lukken. Toch al 3 jaar niets, dus misschien mocht het voor ons gewoon niet zo zijn...Een heftig gesprek...

Twee weken wachttijd en nog 3 keer pregnyl spuiten. Na wat zoeken op internet was ik eigenlijk wel nieuwsgierig geworden hoe lang de pregnyl in mijn lijf zou blijven. Ik las zoveel verschillende verhalen! Ik een zooi testen gekocht, zo goedkoop mogelijk, en 2 dagen na de laatste spuit gaan testen. Positief, dat klopt, want er zat nog volop pregnyl in mijn lijf. Ook de volgende 3 dagen positief. Zou kunnen als de pregnyl bij mij wat langzamer wordt afgebroken. Toch was daar ineens de dag dag de pregnyl al lang verdwenen zou moeten zijn en de test nog steeds niet negatief was. Zou het dan toch? Echter , de test werd ook niet donkerder de kmende dagen, hmmmm....
Op internet wat revieuws gelezen en kwam erachter dat deze testjes bijna nooit een knalresultaat geven.
Op de dag dat we van het zoekenhuis mochten testen, 15 dagen na de iui, nog steeds positief. Spannend!
Op dag 16 toch maar een 'echte' test gedaan en ja hoor, hij gaf 4-5 weken zwanger aan! In plaats van door het dolle heen, waren we allebei beduusd. We zaten naar de test te kijken en heel langzaam drong het tot ons door. RAAK!

Meteen een kaartje gekocht voor onze ouders en deze persoonlijk langs gebracht, ziekenhuis gebeld en de eerste echo stond gepland!
Wat was die eerste echo gaaf! Twee jaar lang alleen maar follikels zien groeien en nu zat er ineens een boontje in mij buik! Met een brok in mij keel lag ik naar de echo te kijken.
Meteen maar de tas met overige hormonen achter gelaten, weg daarmee!

Twee weken later weer een echo, met 8 weken. Het hartje horen kloppen! Ook weer een magisch moment! Het bok tje was in een mooi garnaaltje veranderd en groeide dus goed.
En we mochten van de arts naar de verloskundige, omdat alles goed was!

Meteen een afspraak gemaakt en twee weken later weer het hartje kunnen horen! Met bijna 10 weken al door de buikwand heen. Ik heb geluk gehad, zei de vlos.

Met 12 weken nog 1 keer naar het ziekenhuis en de eerste uitwendige echo is een feit. Weer een mijlpaal bereikt!

De afspraak voor de 20weken echo ook meteen gemaakt en dat is als het goed is voorlopig de laatste keer ziekenhuis.

Inmiddels op naar de 16 weken echo op woensdag 2 januari. Wat is de afgelopen tijd in vogelvlucht voorbij gegaan, zeg! Zo zit je 2 jaar lang in de achtbaan van emoties nav allerlei onderzoeken en behandelingen en dan 'ineens' ben je zwanger! Ook een achtbaan van emoties, maar op een goede manier.

Straks een lief kaartje kopen voor de artsen die ons al die jaren zo goed hebben begeleid tijdens de onderzoeken en behandelingen. Dat is het minste wat ze verdienen: zij hebben onze wens in vervulling laten gaan!

Ik bedacht me ook ineens dat ik nog maar 4 maanden hoef te werken totaan mijn verlof. 6 weken vantevoren laat ik het ingaan, dan hangt de meivakantie daar mooi vooraan en heb ik 2 weken extra! En dan 2 september weer beginnen, maar dan als gastouder ipv als leerkracht.

Nu samen lekker vakantie vieren, alle spanningen van de afgelopen jaren komen er bij allebei behoorlijk uit nu. Ondanks dat we echt wel vakantie hebben gehad en weg zijn geweest, hebben we al heel lang niet meer zo'n ontspannen vakantiegevoel gehad. Heerlijk!

Een heel verhaal geworden, haha! Wilde een kort stukje schrijven...

Een heel goed uiteinde voor jullie allemaal! Geniet nog even van de zwangerschap, want als het net zo snel gaat als bij mij, is die tijd zo voorbij!

Liefs Daisy

Meid het is je van harte gegunt. Geniet maar veel van deze maanden, voor je het weet kun je je kleine vast houden, wat een mijlpaal zal dat zijn zeg!
Een gezegend 2013 gewenst en een gezonde baby!

Wat ben ik toch blij voor je lieve Daisy!! Het is je indd zo ontzettend gegund. Jullie hebben heel wat voor je kiezen gehad maar nu is het toch echt zover en groeit er een heel mooi kindje in je buik die nu al, èn straks word overladen met heel veel liefde van 2 trotse ouders, die heel lang hebben moeten wachten op dit wonder.

Meis, fijne jaarwisseling en heel veel geluk voor 2013!! (maar dat zit wel goed)
Veel plezier bij de echo 2 Januari.

Liefs Lynn & de twins.

Zo herkenbaar, meis! Alle gevoelens en emoties komen even terug. En dan is het inderdaad raak....
Een fantastisch geweldig -tikkie onzeker- gevoel.
Elke echo is een mijlpaal, weer een stapje dichterbij een eigen baby'tje!! Het vertellen aan familie, het wereldwijd bekend maken, al die lieve reacties... Bijzonder.... En hard gaat het inderdaad!!
Ben inmiddels 31 weken zwanger!! Het wordt steeds echter, over een x aantal weken ontmoeten we elkaar!! Wat hebben we er zin in, 2 prachtige wondertjes van onszelf!!

Jij heerlijk genieten van elk moment en veel foto's maken :D Een onwijs spetterend en gezellige jaarwisseling en dan is het 2013. Het jaar waarin jullie lieve schatje ter wereld komt. Veel plezier!!!

Liefs!

Thanx meiden!
Allemaal kunnen we hier nu een geweldig jaar tegemoet zien!

En Lynn, voor jullie was 2012 ook helemaal speciaal! Zwanger geworden en je kindjes al in je armen kunnen sluiten en ook nog eens getrouwd! Kan een jaar beter verlopen? ;)

Star, jij mag inderdaad bijna jullie ukkies vasthouden. En 31 weken alweer, de tijd vliegt!

Bloempje, ook voor jou zal 2013 een superjaar worden!

X

Oh meid wat verwoord je het mooi! Meid kan je alleen maar melden dat ook na de geboorte de tijd voorbij vliegt! Ons meisje is alweer 6 maanden geweest...pffff van een baby die niets kon verandert in een vrolijke griet die brabbelt, gilt van plezier en alles graait wat ze tegenkomt..

Probeer te genieten van deze bijzondere periode, het is inderdaad zoooo voorbij!

Dat jij en Star maar mooie babies mogen krijgen in 2013!

x Yosha

Wat een "mooi" verhaal..... Vooral het einde dan..... ik vind het echt super voor jullie dat jullie na zoveel jaren proberen nu eindelijk jullie wonder mogen verwachten...
Ik heb vrienden die er net zo voor stonden als jij..... en ineens spontaan zwanger toen ze zich erbij neer gelegd hadden. Mijn nichtje daar integen heeft de laatste ivf poging moeten doorstaan, maar inmiddels dus een prachtige dochter....

Ik ben de eerste x door de pil heen zwanger geraakt, 2e x ook, maar dat eindigde in mei in een miskraam. nu zonder pil... zwanger van ons tweede wondertje...

Hier lukt het wel spontaan, Maar wat ben ik blij met alle methodes en dokters die er zijn om stellen zoals jullie te helpen om een kindje te kunnen krijgen! ik vind het een groot wonder dat op die manier de droom van velen kan worden verwezenlijkt...........

Meid, geniet enorm van je zwangerschap... van je groeiende buik, de schopjes en klopjes die je straks gaat voelen... Maar vooral van je man en jullie liefde voor elkaar......... jullie komen er alleen maar sterker en rijker uit!!!

Geniet van 2013, dat word jullie jaar.......

Geniet ervan! Een ontroerend verhaal en de vreugde en de enorme trots is er gewoon in te lezen! Heel mooi.

Gelukkig kan ik er niet over mee praten. Mijn man en ik hebben het geluk dat we deze zenuwslopende medische molen niet in hoefden te gaan om onze wens in vervulling te zien gaan.

Maar de blijdschap daarentegen... Die kennen we hier allemaal en ik ben zo blij voor jou en je man dat jullie deze negen maanden lang mogen voelen en dan een prachtig wonder in jullie armen en jullie huisje mogen hebben!

Als ik soms om me heen kijk en in het nieuws de laatste jaren die arme kindjes tegen kom die blijkbaar niet gewenst waren en letterlijk bij het oud vuil worden gezet, kan ik heel erg kwaad worden dat deze kindjes niet daar worden gebracht waar ze zo ontzettend gewenst, maar totaal niet vanzelfsprekend terecht komen.

Het is jullie zo gegund meis!!! Een heel fijn uiteinde en een prachtig 2013 gewenst!!!

Terug
Bovenaan