Terugblik op het eerste jaar!

A

Anoniem

Guest
1. Wat vond je het allerleukst?
2. Wat vond je echt verschrikkelijk?
3. Wat vond je tegenvallen of had je niet vewacht?
4. Wat is er veranderd?

Ik zal beginnen.
1. Lekker knuffelen en veel wandelen. Contact maken met haar, liedjes zingen terwijl ze dan gaat dansen.
2. Prikken op het consultatiebureau. Bezorgdheid als iemand anders voor haar zorg als ik moet werken.
3. Ik had niet verwacht dat ik haar zo moeilijk achter kan laten bij anderen (die ook goed voor haar zorgen hoor!) en ook wel de vermoeidheid na een dag.
4. Jeminee, ik zie nu pas wat een moeilijk vraag dat eigenlijk is. Volgens mij is echt ALLES veranderd! In positieve zin!

Nu ben ik benieuwd naar jullie reacties! Kom laten we het forum wat levendiger maken en reageer...!!!!!

Eigelijk  vond ik  heel veel leuk, eerste lachje, eerste knuffeltje, eerste dansje, ineens kunnen tijgeren, kruipen, optrekken.
2. Wat vond je echt verschrikkelijk? Idd prikjes op het cb, of als ie echt ziekjes is, en tandjes die doorkomen!
3. Wat vond je tegenvallen of had je niet verwacht? Dat ik er zoveel nieuwe emoties bij heb gekregen, krijg met veel dingen een brok in mijn keel...of pink een traantje weg.
Dat de band met mijn ouders erg is veranderd, niet ten goede.  
4. Wat is er veranderd? De band met mijn ouders dus. Je krijgt veel meer aandacht van de mede mens met een kleine, vind wel moeilijk om bijv. er iets van te zeggen als ze (wild vreemden) ineens aan Tom gaan zitten... ik wil ook niet bitchie overkomen... maar zou het zelf ook niet leuk vinden als mensen ineens aan mezitten, in mijn wang knijpen.
Maar alles is eigelijk veranderd, m.b.t. Tom is alles in positieve zin veranderd!

hoi
nou daar gaan we
1 het leukste de vrolijkheid die luke uitstraald word ik zo vrolijk hij lacht al als hij uit bed komt heerlijk.
2 het verschrikkelijkste vind ik als hij ziek is en dat je dan zo weinig kan doen hij heeft toen hij 5 maanden was de waterpokken gehad hij had wel duizendblazen hij was ziek vreselijk
3 niet verwacht dat luke is ons 2 de kindje dat je toch net ze gek bent op de 2e en je weer net zo van hem houd dat het gevoel gelijk goed ids hij er gelijk weer bij hoord als het nooit anders geweest is.
4 wat veranderd ja niet veel eigenlijk de 2e is alles wat makkelijker als de 1e vind ik
        het geen wat veranderd is is datvoor mij mijn ideale plaatje wat ons gezin betreft kompleet is.
groetjes alexandra

De ontwikkeling die je kindje in zo'n korte tijd doormaakt: een jaar geleden nog zo'n afhankelijk wezentje op je arm, nu een stoer jochie de vol trots laat zien wat hij allemaal kan!!
2. Wat vond je echt verschrikkelijk?
De 1e periode waarin je je kindje nog niet kent en niet weet waarom hij/ zij huilt. De onmacht die je dan kon voelen als hij maar bleef huilen, wat je ook deed.
3. Wat vond je tegenvallen of had je niet vewacht?
Dat hij sinds 3wkn "ineens" niet meer slaapt na 1e fles en wij dus ook wakker zijn vanaf 6.30u .
4. Wat is er veranderd?
Dat je dingen echt moet plannen. Ons zoontje slaapt niet in de auto, dus moet je daar echt rekening mee houden hoe en wanneer je weggaat. Soms wel lastig.
Maar qua ontspanning voor ons 2 maken we tijd genoeg en is er niet veel veranderd!
T is heerlijk zo'n keine uk in huis!!!
Mira, mama van jaap, 02-01-07

Leuke vragen...om over na te denken

Het allerleukst...Voor de eerste x wandelen of naar de winkel met je kleintje, zo trots als een pauw was ik. Hoeveel dingen ze al begrijpt inmiddels, Luna is nu 14 maanden , heb net haar eerste echt schoentjes gekocht ook leuk net als alle eerste keren van rollen, kruipen naar lopen en iedere x wat anders erbij eten.Gisteren voor het eerst chocola..mmmm
Echt verschrikkelijk....het vroeg of 's nachts uit   de veren komen. Als ze ziek is en je moet toch werken.
Tegenvallen of niet verwacht....de verantwoording die je voelt, dat je het moelijk vindt om haar een nacht weg te brengen,terwijl het best goed gaat.Plannen   van eigen dingen en zorgen dat Luna hier zo weinig mogelijk van merkt is best lastig.
Veranderd...heel veel. Nooit verwacht dat we nog een kindje zouden krijgen na 2 jaar en  ik was al bijna  40 jaar...En nu is het toch wel eens  het samen zijn missen en weg kunnen wanneer je wil. Nog steeds moet ik langzaam gaan beseffen dat ik voor altijd gebonden en nodig ben voor dit lieve meisje.Veel avonden thuis...ben ik ook niet gewend.  

de kraamtijd, echt erg van genoten,
2. Wat vond je echt verschrikkelijk?dat we jens bijna kwijt waren toen hij 10 maanden was, 2 weken ziekenhuis, en lag heel slecht.
3. Wat vond je tegenvallen of had je niet vewacht?dat hij 13 maanden heeft moeten tobben met zn gezondheid, en nog zijn we er niet
had niet verwacht dat mn 2 kids zo leuk samen konden zijn, spelen, enz
4. Wat is er veranderd?
 grote zus is niet meer alleen hihi, door de komst van jens is zij veel zelfstandiger geworden, kortom 2 topkids

het allerleukst; haar allerliefste glimlach tot het schateren van de lach, de onvoorwaardelijke liefde die je van haar krijgt, lekker met haar knuffelen. Elke keer als ze weer iets nieuws kan en dan zelf trots is maar je als moeder ook zo ontzettend trots maakt. Als ze in zichzelf de wereld om zich heen aan het ontdekken is en daar kan ik echt uren naar kijken, krijg er niet genoeg van. Het gevoel dat je het liefste en leukste kind van de wereld hebt en dat dat gevoel voor haar steeds groter word. Alle nieuwe emoties zijn geweldig!

het ,verschrikkelijkst; de eerste keer na het verlof weer werken en haar achter moeten laten op het kinderdagverblijf met alle bijkomende emoties. Een paar weken erna 1 week op kamp met scouting. Vooral de week ervoor heb ik heel wat traantjes gelaten. Als je kind huilt en je niet weet wat er aan de hand is. (vooral als je meisje normaal echt nooit huilt)

wat had je niet verwacht;Dat ik vaak over haar wil praten, over wat ze nu weer kan of doet. Ik hoop alleen dat ik niet zo'n moeder wordt die het alleen maar over haar kind kan hebben want dan hoop ik dat ze dat tegen me zeggen. Dat ik 's ochtends vroeg opstaan eigenlijk niet zo heel erg vind omdat ik dan door een enthousiast meisje begroet word en ben dan meteen weer vrolijk. Dat ik het moeilijk zou vinden om de borstvoeding af te bouwen en dat ik het moeilijk zou vinden om haar achter te laten bij een ander dan mezelf.

wat is er veranderd; dat onze hele dagindeling toch wel om Maud draait, vooral in het begin is dat nieuwe ritme heel erg wennen. Langzamerhand komt er ook ruimte in je hoofd voor weer andere dingen. Meer vuile was, meer plannen, gezonder eten, ontbijten (deed ik eerst nooit).

Het aller leukst is als ze lacht! Ik geniet daar zo van en verder ze is zo lekker ondeugend en ondernemend daar kan ik   ook zo van genieten.

Het meeste erge vind ik als er echt iets aan de hand is met haar en ze helemaal over stuur is.
Wat ik niet verwacht had dat ik zelf zo emotioneel zou worden. Er hoeft maar iets te gebeuren met kinderen en ik word o zo vel!
Wat is het meest veranderd de dag indeling. Tja we hebben een vroege vogel en dan moet je wel op tijd naar bed, want anders trek je het gewoon niet!   Ik zelf was best een avond mens maar ja toch aanpassen he!

Terug
Bovenaan