Terugblikken...

A

Anoniem

Guest

Hoi hoi meiden,

Ik was gisteren even filmpjes van mijn dochtertje aan het kijken....
Na de bevalling ,   Kerst , Kruipen....
Pff wat gaat de tijd toch snel!

Wat waren jullie diepte punten? Wat vonden jullie echt geweldig?
Ben je tevreden hoe het nu verloopt?...
Is het zo'n beetje verlopen hoe je dacht dat het ging het 1e jaar?

Wat zouden jullie anders doen met een 2e? Als je die ooit zou willen natuurlijk....En als het mogelijk is.....Of als die er nu aan komt voor zovelen hier!

Ik kon deze vragen niet echt meer terugvinden.....

Veel liefs Jacqueline & Senna

wow.... heb je even??

Ik heb alles anders gedaan dan bij de eerste. Niet omdat ik dat zo bedacht had maar puur omdat mijn twee kinderen in werkelijk ALLES verschillen als water en vuur... Met Lior zat en zit ik CONSTANT op een roze wolk en bij Milo hebben we behoorlijk wat dieptepunten gekent... De eerste 4,5 maand was hij een huilbaby, hij was vaak ziek, hij heeft nu buisjes, etc etc etc etc etc.... dus ik vind het nu eindelijk leuk worden. Hij kan bijna lopen en zjin zus is aan hem gewend, zijn oren doen hem eindelijk geen pijn meer, zijn krampen zijn over, hij eet goed en hij lacht ontzettend veel. Hij heeft lol in het leven en wij nu ook.

Wat ik anders zou doen? Ik DENK er niet meer aan om na een korte tijd weer zwanger te worden. Zwanger toen Lior 7 maanden was was voor ons veel te heftig. Maar dat komt door een heleboel dingen. Onder andere door het feit dat hij een huilbaby was, maar ook door het feit dat we zijn geemigreerd.

Dat brengt mij op een ander punt: ik ga nooit meer emigreren met een kind van 1 jaar en 5 maanden en een baby van 16 DAGEN!! Haha, gelukkig zal dat ook nooit meer hoeven  Ik kan me dingen gewoonweg niet meer herinneren omdat ik net bevallen was. Heb hele zwarte gaten in mijn geheugen.

Ik zal overgaan naar het positieve, haha.

Wat ik geweldig vind is dat we echt geknokt hebben in het begin, maar dat we nu de vruchten daarvanzien. Ik zie hoe leuk die twee het met elkaar hebben en hoe goed wij het als ouders en als man en vrouw samen doen. Het is eindelijk leuk en het zal nog veeeel leuker worden!

Wij willen graag 4 kinderen maar we zijn het er allebei heel erg over eens dat dat in de komende jaren nog niet zal gaan gebeuren. Wat een ontzettend verschil van 1 naar 2, we willen nu eerst de volledige aandacht aan die 2 engetjes geven!

Leuke vraag trouwens!!

HOe kijk ik terug:

Zware bevalling en veel stress erna. Lukas sliep weinig en het moederschap was heel anders dan ik me had voorgesteld. Door de stress ben ik na vier weken als gestop met BV. Ik was ook best een gestressde moeder, constant afvragen of het wel goed ging met hem, of ik het wel goed deed. Toen hij wat ouder was de stress omdat hij geen warm eten wilde eten etc.

Pas de laatste drie maanden kan ik alles een beetje relativeren en wordt het wat makkelijekr. Ook wordt ik wat makkelijker in de omgang naar LUkas. Ik zie er niet meer tegenop om een hele dag met hem aleen te zijn en weet hem steeds beter bezig te houden.

Waar kan ik van genieten: ALLES ik ben elke dag weer zo trots op hem en het hoogtepunt van mijn dag is al ik hem ophaal van het kinderdagverblijf en hij op me af gekropen komt, armpjes om me heen slaat en me niet meer los wil laten.

Er komt bij ons (waarschijnlijk) geen tweede meer maar ik zou proberen meer te genieten van een kleintje want dat heb ik in het begin niet gedaan.

Maar ik houd zoveel van dit jochie. HIj ligt nu lekker te slapen en het liefst zou ik hem op willen pakken en niet meer los laten.

Die onvoorwaardeljike liefde, dat is iets wat ik nooit verwacht had en wat niet te beschrijven is.

ik reageer voornamelijk op de vraag of er een tweede gaat komen...
ik zit nog zo ontzettend in de knoei met die vraag! ik geniet zo van ons mannetje, maar zie ook goed de minpunten, en dan vooral dat je niet meer je eigen plan kan trekken
ik heb momenten dat ik nergens geen zin in heb, me k*t voel en met rust wil worden gelaten en ja dan is er toch zo'n ukkie dat je nodig heeft.
ergens verheug ik me op de tijd dat Ivar wat zelfstandiger wordt, aan de andere kant wil ik ontzettend graag nog een keer zwanger zijn en zo'n ukkie in m'n armen hebben
hier is dus nog geen beslissing over genomen (hoeft ook nog lang niet hoor)
en voor de rest: ik wilde "vroeger" geen kinderen, en snap echt niet meer waarom niet!! heerlijk zo'n eigenwijs ding, eigenlijk is alles ook heel erg voorspoedig gegaan dus ik kijk met een zeer tevreden gevoel terug op het eerste jaar

liefs Jenneke

Bedankt , Leuk om de verhalen zo te lezen!!

Ik zal ook dan nog maar even reageren..

Ik had wel een idee over een kindje opvoeden.....Ik zou een strenge moeder zijn....Mijn kind mocht niet te verwend zijn.....En hij/zij moest respect hebben....

En zo praate we voor de bevalling...

Totdat onze meid was geboren....En dan doet het er nog helemaal niet toe...Hoe streng je bent....Wat ze wel of niet mag....
Haha...dat vond ik wel komisch eigenlijk!!

Zo klein en zooo hulpeloos.....Prachtige momenten gehad....
Maarja toen kwamen ook de diepte punten.....Zware bevalling gehad...
Totaal gescheurd van beneden....Dus dat heeft wel z'n tijd nodig gehad...
Dat eindelijk weer een beetje normaal.....Begon Senna vaak te huilen....2 weken lang alleen maar gehuild.......Achteraf viel het natuurlijk wel mee als ik verhalen hoorde.....van Huilbaby's...

Ik merkte wel dat ik steeds een stukje meer van haar verlangde.....Dat ze ging kijken....Dat ze ging rollen....Dat ze ging zitten....Dat ze ging staan...Dat ze ging kruipen....

Ik keek daar erg naar uit....
Ene kant ben ik heel blij dat ze nu al zoveel kan....En dat het baby'zijn er een beetje van af is.....Aan de andere kant zou ik haar zo graag weer even lief in m'n armen willen hebben...

Ik denk dat ik bij een 2e wel makkelijker ben.....Toch makkelijker om even te laten huilen....Enzo...

Tot nu toe vind ik het erg goed gaan met Senna.....Ik ben blij hoe ze het doet.....En het gaat gewoon super....

Groetjes Jacqueline & Senna

ff uppen misschien zijn er meer dames die nog wat toe te voegen hebben.

Ja, dit is echt de periode om terug te blikken, nu ze ongeveer 1 jaar zijn....

De kraamperiode is me echt tegengevallen. Julian een week in het ziekenhuis... Ik zo slap als een vaatdoek.... de borstvoeding waar we pas thuis aan toe kwamen.... 3 kraamverzorgsters.... Mijn vriend die amper thuis was omdat hij een zaak heeft draaiende te houden...Het missen van mijn eigen moeder.... De hormonale achtbaan...Kan zo wel janken als ik er aan terug denk.

Maar gelukkig is me ook veel meegevallen. Julian sliep direct door snachts ( nooit verwacht!). Zijn papa vertrouwt helemaal op mijn moeder instincten en veert wat dat betreft lekker mee in het opvoeden (hij heeft een nogal sterke persoonlijkheid en mening, ik had gedacht dat dat vaker zou botsen). En ik voel mezelf heel krachtig in het moederschap, ik twijfel eigenlijk nooit, ook niet als de buitenwereld ergens anders over denkt dan ik. Een leuke ervaring voor mezelf, want ik kan nogal onzeker zijn over bepaalde dingen, maar dus niet in het moederen!

En ik ben superblij dat ik het eerste jaar van mijn zoon heel intens   heb mogen beleven! Dat pakt niemand mij af!

Ellen mv Julian

Terug
Bovenaan