Terugdraaien/spelen

Wij hebben een geweldig dochtertje van 5 maanden. Zodra ze in de box ligt, draait ze zich gelijk om van buik naar rug. Maar na een paar minuten is ze dat zat omdat ze nog niet terug kan draaien. Hierdoor begint ze al gauw te huilen/krijsen en is ze het ook gelijk zat in de box. Enige idee hoe lang het duurt voordat ze terug kan draaien?
En heeft iemand enig idee hoe ik het beste mijn box in kan richten? Ze is nu 5 maanden, maar is het ALTIJD na een minuut of 10 al zat in de box. Moet ik de box helemaal volgooien met speeltjes? Heb gehoord dat dat ook niet goed is, omdat ze zich dan later slecht zouden kunnen concentreren op 1 ding? Wie helpt mij/ons?
 
Hoi Miranda,

Mijn dochtertje van 5 maanden zit precies in dezelfde fase, alleen draait zij van rug naar buik en kan niet meer terug! Inderdaad, huilen als ze het zat zijn (vrij snel) zodat je ze moet helpen.
Ik weet niet hoe lang dat duurt, maar ik heb gehoord, dat als ze eenmaal de ene kant op kunnen rollen, ze vrij snel ook terug kunnen.
In de box kan Nienke zich heel goed vermaken sinds een paar dagen. Ik heb 2 speeltjes liggen, wordt ze het zat, dan vervang ik een speeltje door een nieuwe. Ik laat het zien, laat haar ermee spelen en ga dan zelf weer verder. Zo speelt ze bij elkaar toch wel 45 minuten achter elkaar. Misschien helpt dat?
Het is ook wel een leuke fase, he? Ze gaan de wereld echt van een andere kant bekijken en willen alles pakken en proeven....
Is jouw dochtertje ook van begin januari? Nienke is op 6 januari geboren.
Groetjes!
 
Hoi Esther, onze dochter is van 24 december. Leuk om een berichtje van je te ontvangen en om te horen dat het jou bekend voorkomt! Ik probeer ook steeds ander speelgoed te geven, maar ze blijft zich maar op haar buik draaien, kan dan niet meer terug op haar rug en begint dan te jammeren. Langer dan 15 minuten heeft ze nog niet in de box gelegen. Terwijl ik het juist zo lekker vind als ik m'n handen eens vrij heb. Maar 't is een geweldige periode inderdaad. Onze dochter doet nu elke dag het licht uit en aan op haar eigen kamertje (met mijn hulp wel hoor). Maar dan kijkt ze zo trots joh, echt geweldig !!!
 
Hoi Miranda,

Wat grappig, van het licht...Ik zie het helemaal voor je. Het is wel vermoeiend voor je, als ze kort zelf kan spelen. Ik begrijp dat ze ook voordat ze kon rollen max 15 min kon spelen of is het sinds het draaien? Ik heb ook gelezen dat dit bij de ontwikkelingsfase hoort, en dat ze straks 'ineens' zichzelf kan vermaken. Nienke heeft dus nu die sprong gemaakt (sinds een paar daagjes) en met af en toe tussenkomst van mij heeft ze vandaag 2 x 45 minuten alleen gespeeld met rollen en sabbelen op een bijtring! Dus ik denk dat jouw dochtertje dat ook wel snel zal krijgen (ik hoop het voor je). Leuk joh, op kerstavond bevallen... Ik was uitgerekend op eerste kerstdag. Alleen bleef Nienke nog even zitten (bijna 2 weken dus...). Was jij overtijd?
Groetjes,
Esther
 
Hoi Miranda en Esther, Ik heb hetzelfde "probleem" met mijn dochtertje. Ze rolt zich sinds een week. als ik ze dan op haar rug in de box leg ligt ze binnen een paar minuutjes al op haar buik en dan is ze het zo zat! Dan kan ik haar terugleggen, maar dan na een paar minuten begint het verhaal weer opnieuw. Ik hoop inderdaad ook dat ze snel ook terug kan rollen. Ze is trouwens van 16 dec.
Groetjes Laura
 
Hoi allemaal

Ik heb een dochter van bijna 6 maanden. Een tijdje geleden wilde ze ook in eens niet meer zolang in de box spelen. Ik heb haar toen op een speelkleed gelegd in de kamer, zodat ze mij steeds kon zien. Dit heeft wel geholpen. Ze had het volgnes mij gewoon even nodig om mij steeds te kunnen zien. Want nu kan ik haar weer zo een half uur in de box leggen of in haar eigen bedje om te spelen.
Misschien een tip.
Ze kan zich ook nog niet op haar buik draaien wel anders om. Ze is al wel druk aan het oefenen. Erg leuk om te zien. Anne is geboren op 13 december.

Groetjes Ria
 
Hoi allemaal, ik leg ze inderdaad ook wel eens op een fleece deken op de grond. Het lijkt of ze dan beter kan spelen. Maar ook dan houdt ze het niet zo lang uit. Ik hoop dat ze snel terug kan draaien... Groetjes Laura
 
Hoi Esther, ik ga het gewoon nog even aankijken met onze dochter joh. Maar vermoeiend is het soms weleens ja. Voordat ze omrolde, kon ze vaak wel langer in de box spelen hoor. Het is echt sinds het omdraaien. Maar wat heerlijk dat jouw Nienke 2 x 45 minuten alleen kan 'spelen'. Klinkt me heel luxe in de oren, haha. Ik probeer nu wel vaak steeds een ander speeltje aan haar te geven als ze het zat is. Dan geef ik haar wat nieuws en haal het oude speeltje weg. Het voordeel is dat ze verder ZO lief en vrolijk is, dat dat toch alles goed maakt. Klinkt héél cliché, maar zo ervaar ik dat echt. We krijgen ook steeds meer contact met haar. Dan kijkt ze me heel geconcentreerd aan, pakt m'n hand (of m'n neus) heel zachtjes en dan zie je haar bijna denken. Heb jij dat ook al met Nienke? Ik was trouwens de 21e uitgerekend, gelukkig werd ze net voor de Kerst geboren. Niet echt veel overtijd dus...
 
Terug
Bovenaan