Teruggeschoten tandjes baby

<p>gisteravond is mijn zoontje (9 mnd) met zijn tanden op een tafeltje terecht gekomen. Resultaat was huilen, bloed en voor zover we konden zien waren zijn voortanden iets terug geschoven naar binnen. Naar de spoedtandarts geweest en daar leek het voor nu vooral op afwachten. De tanden zijn nog goed zichtbaar en het lijkt mee te vallen. Vanmorgen gebeld met mijn eigen tandarts en deze wil hem vandaag nog zien en foto’s maken. </p><p>Nu mijn vragen... hoe hou je een baby stilzittend tijdens zo’n foto? En wie heeft er ervaring mee wat betreft de gevolgen?</p>
 
Hey ons zoontje van 1.5 heeft dat eind augustus ook gehad, wij zijn toen ook bij de spoedtandarts geweest ze deden verder niks en het was afwachten want het tandje kon zwart worden uitvallen of gewoon terug recht groeien, begin van die week zijn we ook nog bij onze tandarts geweest en zei vond het niet nodig om een foto te maken want daar konden ze niks mee ze zijn nog zo klein dat de grote mensen tanden daar niks van leiden, en ook zijn zen tandjes gewoon weer terug gegroeid hij mist alleen van 1 tandje een klein stukje, misschien nogmaals navragen of een foto wel echt nodig is. Succes 
 
Mijn dochtertje, morgen 12 maandjes, viel 2 maanden geleden met dr tanden op de verwarming. Ook mee naar de tandarts die heeft ff gekeken geen foto's gemaakt. Het zag er rustig uit. Hij gaf ook aan dat ze misschien een klein stukje terug naar binnen zijn, maar dat het wel weer van zelf naar buiten komt. Echte schade is pas te zien als ze gaan wisselen.
 
Dank, vanmiddag naar de tandarts geweest en ze hebben gekeken en gevoeld. Ik had toevallig een foto van een mooie schaterlach en de tandarts kon goed vergelijken.
ze zijn recht naar binnen geschoven, maar wel heel weinig gelukkig. De ruimte tussen de melktand en de volwassentand is nog vrij groot en de kans op beschadigen is dan zeer klein. De komende week nog in de gaten houden wbt ontsteking maar het gaat helemaal goedkomen en inderdaad geen foto gemaakt. 
Voor nu opgelucht :)
 
Terug
Bovenaan