Terughoudend

Hoi meiden,

bij mijn vorige zwangerschap wilde ik zo graag aan iedere vertellen dat
ik zwanger was. Ik kon het wel uitschreeuwen. Uiteindelijk hebben we
het de meeste mensen pas na 11 weken verteld. We hadden lekker ons
geheimpje, maar ik vond het wel moeilijk.

En nu wilde ik het hier wel graag vertellen, maar verder voel ik die
behoefte (nog) niet. Vreemd he, maar het voelt als een stukje
zelfbescherming.

Nouja gelukkig heb ik jullie om het mee te delen.

Kus

Miep

Hi Miep,

Ik kan me dat heel goed voorstellen hoor, ik denk ook echt dat het een stukje zelfbescherming is. Toen ik ontdekte dat ik weer zwanger was had ik (gek genoeg) juist behoefte om dit aan de mensen te vertellen die wisten dat ik een miskraam had gehad (de overige nog niet daarbij had ik het gevoel het hele verhaal te moeten vertellen). Iedereen die  zo met mij mee had geleefd daarmee wilde ik het nieuws delen maar wel heel voorzichting, je weet maar nooit. Voor mijn gevoel waren de kaarten ineens zo anders geschud dan met mijn eerste zwangerschap, toen had ik echt lekker mijn geheimpje en genoot ik daar enorm van, ik kreeg er zelfs energie van, de hele wereld kon me gestolen worden en dat straalde ik ook uit. Nu is dat toch anders met alle angsten en natuurlijk mijn niet al te vliegende start. Mijn hormomen zitten me nu  echt dubbel dwars.

Ik zou lekker doen waar jij je prettig bij voelt, als je het nog voor je wilt houden dan doe je dat en hier kun je fijn je verhaal kwijt. Met de tijd komt wel de behoefte om het te delen. Probeer een beetje te genieten.

Liefs,
Daantje

Logisch toch dat je wat terughoudener bent dan bij je eerste keer. Aan de andere kant vond ik de steun die  ik kreeg toen het misging wel prettig. Je hoeft dan eerst nog te vertellen dat je zwanger was. Maar dit gaat voor jou niet op want jij gaat gewoon voor je 1 aprilgrapje.
Mocht ik zwanger raken moet ik het wel meteen aan mijn hoofd vertellen, want de gyneacoloog wil dat ik dan meteen stop met dit werk en ja als mijn hoofd me ander werk gaat geven weet de rest van de afdeling ook genoeg vrees ik, maar ja, zover is het nog lang niet.
Snoepze en genietze

Terug
Bovenaan