Terugleggen in bed lijkt spelletje te zijn; tips?

Hallo mama's, ik hoor graag jullie tips voor het volgende.
Onze zoon van ruim 2,5 (in mei 3) wil sinds een paar  dagen 's avonds niet meer normaal gaan slapen. Hij heeft ineens in de gaten gekregen dat hij zijn ledikant uit kan klimmen. Vond het al lang duren voordat hij dat door had, maar nu hij het weet is er geen houden meer aan. 's Middags slaapt hij nog af en toe een uurtje, verder niet. 's Avonds normale bedritueel, maar dan begint het grote spel. Want dat is het voor hem. Hij blijft maar zijn bed uit komen. Wij staan op de gang te wachten en leggen hem zonder iets te zeggen terug in zijn bed. Eergisteren 1 uur bezig geweest, gisteren half uur. Om gek van te worden en moeilijk om jezelf te beheersen als je moe bent aan het einde van de dag. Het lijkt er op dat het teruggelegd worden juist het spelletje is om er uberhaupt uit te komen. Hem maar boven laten spoken werkt niet want zijn zus van 16 maanden ligt daar ook te slapen.

Dit weekend gaan we hem naar een 'grote jongensbed' doen. Maar omdat ik niet verwacht dat dat veel verbetering brengt, hoor ik graag van jullie wat jullie tips zijn. Doorgaan met terugleggen of anders aanpakken?!

Alvast bedankt en groetjes van Simone
 
Gewoon volhouden hoe jullie het nu doen. Niet reageren, geen aandacht geven en terugleggen. Je schrijft dat het eergisteren een uur duurde en gisteren een half uur. Met een beetje geluk vindt ie het spel inmiddels al wat minder leuk worden en duurt het vanavond nog korter!!!! Volhouden hoor, gaat goed komen.
Succes, Patricia
 
Romy heeft ook een tijdje zo'n periode gehad.
Ze is in okt 2 geworden en had al een peuterbed vlak voor haar 2de verjaardag omdat haar broertje haar bed nodig had.
Eerst bleef ze er gewoon in liggen maar na een poosje kwam ze 's avonds steeds uit bed.
Niets hielp, boos worden, niets zeggen. ik werd er gek van en zo plotseling als het kwam was het ook weer weg.
Nu komt ze zo nu en dan wel eens een keertje uit bed maar ik leg haar terug en ze gaat alsnog slapen.
Toch weer een fase denk ik.
Zo'n peuterbed heeft ook weer voordelen hoor, ik vind het nl geweldig als ze 's morgens wakker wordt, dan hoor ik haar deur open gaan, van die klepperende voetjes op het laminaat en daar komt ze dan "hallo mama" en dan begint het gekwebbel,  ze komt dan nog even lekker tegen me aan liggen (met  koude voetjes) en dan beginnen we zo de dag.
Succes ermee ik hoop dat het snel voorbij is. groetjes Martine  
 
Mijn dochter had ook die kuren...toen sliep ze wel al in een groot bed.
na ik weet niet hoeveel keer terug leggen hebben we haar een poos genegeerd (met heel veel moeite), en dan liep ze rond ons bed te rommelen, maar blijkbaar vond ze er nix aan, want wij zijn na een poos in slaap gevallen en  een uurtje later toen ik wakker schrok lag ze lekker in haar bed te slapen.
Dit  hebben we twee  nachten moeten volhouden en nu heeft ze in de gaten dat er 's nachts nix te beleven is en  blijft ze lekker in bed...ze roept  wel als er iets is, maar dat is prima, je bent niet voor nix papa of mama geworden toch...


het was dus even moeilijk maar het heeft bij ons goed geholpen!!!!

yvonne  
 
Terug
Bovenaan