terugplaatsing gehad (ICSI)

Hallo allemaal,

Gisteren zijn mijn man en ik naar Dusseldorf geweest voor een terugplaatsing.
We hebben na de punctie 3 bevruchte embryo's overgehouden waarvan er 2 zijn teruggeplaatst. De gyn gaf aan dat er 1 embryo optimaal is en de andere goed.
De 3de zit nu in de vriezer.

14 februari mag ik testen.
Ik vind het een raar idee hoor! Weten dat je twee mini embryootjes in je lichaam hebt en dat je nu niets meer kan doen om het succesvol te laten zijn.

Succes voor iedereen op de wachtbankjes.
Zag dat er een paar meiden zijn die deze week mogen testen.

Groetjes Marieke

Hoi Marieke,
Wat mooi dat je een terugplaatsing hebt gehad. En nu afwachten...een spannende tijd breekt nu aan. Dit vond ik altijd het ergste. Ook wij gaan binnenkort naar Dusseldorf. Dit wordt dan voor ons de eerste keer in dusseldorf. We hebben al 4 ICSI behandlingen gehad in Enschede. Waar hebben jullie hiervoor gezeten of zijn jullie direct naar Duitsland gegaan. Wij hebben vorig jaar besloten een jaartje rust te nemen, dit jaar is nu voorbij en gaan we het dit jaar nog een keer proberen en hopen dat ons geluk in Dusseldorf is. Ik hoop nog wat van je te lezen. Ben erg benieuwt hoe het verder gaat....
Heel veel succes wilma

Hoi Wilma,

Wat vervelend zeg 4 ICSI behandelingen in Enschede.
Wij zijn sinds september 2008 onder behandeling van een gynaecoloog in Hengelo, dit nadat  ik na ruim een jaar nog niet zwanger was geworden.
Helaas bleek uit de test dat mijn man niet zo vruchtbaar is en hier de oorzaak ligt.
Onze gyn adviseerde ICSI en we hadden 2 opties; zonder wachtlijsten naar Dusseldorf en een "groot" gedeelte van de behandeling zelf betalen of doorsturen naar Enschede of Almelo en dan terecht komen op een wachtlijst.

Wachten was voor mij geen optie en wij zijn in de gelukkige positie dat wij beide een goed betaalde baan hebben en geld voor ons niet de belangrijkste afweging was.
Wij hebben in december 2008 gekozen voor Dusseldorf.
12 januari had ik mijn intake gesprek, 14 januari werd ik ongesteld en 16 januari ben ik begonnen met Puregon spuiten, Donderdag  29 januari een punctie onder volledige narcose en zaterdag 31 januari een terugplaatsing van 2 embryo's.

Ik had bij de punctie 7 eitjes waarvan er 5 bruikbare overbleven.
Van die 5 zijn er 3 goed bevrucht. 1 zit nu in de vriezer en 2 zijn dus teruggeplaatst.
Het is nu dus afwachten....................  (niet mijn sterkste kant hahaha)

Heb jij al stappen ondernomen richting Dusseldorf? En ga je ook naar Dokter Scholtes?  Mag ik vragen wat bij jullie de oorzaak is voor ICSI?

Ik hoop weer van jou te horen.
Groetjes Marieke

Hoi Marieke,
bedankt dat je me nog even een berichtje hebt achtergelaten. Ook bij ons ligt het helaas aan manlief. Hij heeft verminderd vruchtbaar zaad. Daarom konden we niets anders dan ICSI.   Onze eerste behandeling heeft ons geen terugplaatsing opgeleverd, ik reageerde niet op de medecijnen. Bij de 2de, 3de en 4de behandeling hebben we wel een terugplaatsing gehad. Bij de 2de waren er 12 follikels, waarbij er 4 bevrucht waren, 2 teruggeplaatst. Bij de 3de waren er 18 follikels, waarbij er 6 bevrucht waren, en bij de 4de behandeling hadden we 30 follikels, hier waren 4 bevruchte eicellen. Helaas hebben we bij geen enkele behandeling wat in de vriezer kunnen doen. Heel jammer. De puncties zijn erg pijnlijk en in Duitsland ga je dan ook gelukkig onder narcose. Is een erg prettig idee. Na onze 4de behandeling in Enschede hebben ze ons verteld, zonder er ooit over gesproken te hebben,   dat we er maar mee moeten stoppen. Maar ik hoorde van meerdere echtparen dat het in Duitsland erg goed was, dus we proberen het daar nog een keer. We gaan ná de carnaval bellen. Spannend......Hoe heb jij dat met de gegevens gedaan? Heb je ze van het ziekenhuis in Nederland meegenomen naar Duitsland of hoefte dit niet? Als je het leuk vind wil ik je mijn mailadres wel geven, kunnen we nog wat ervaringen uitwisselen. Mijn mailadres is brabon@home.nl Kijk maar.......Maar ik wens je in ieder geval heeeeeeeeeeeeeeel veel succes en sterkte de aankomende tijd. Ik duim voor jullie en hoop nog wat van je te lezen.
wilma

Hoi Wilma,

Wij zijn op advies van onze gynaecoloog doorgestuurd naar Dusseldorf.
Dit omdat ze er geen wachtlijsten hebben. Om in aanmerking te komen voor ICSI moest ik eerst 26 kilo afvallen. In ongeveer 3,5 maand ben ik 20 kilo afgevallen onder begeleiding van een dieetkliniek die is aangesloten bij het ziekenhuis. Omdat geduld niet mijn sterkste kant is en ik graag een tweede kindje wil krijgen (mijn man en ik hebben al een zoon van ruim 2) zodat er niet teveel leeftijdsverschil tussen zit heeft de gynaecoloog ons twee opties voorgehouden; almelo/enschede of Dusseldorf.

Het ziekenhuis in Hengelo werkt nauw samen met Dusseldorf dus alle echo's heb ik in Hengelo gehad. Alleen de punctie en terugplaatsing was in Dusseldorf.

Onze gynaecoloog heeft spullen gefaxt naar Dusseldorf en wijzelf hoefden niet zoveel mee te nemen. Tijdens de intake heeft de gynaecoloog een aantal vragen gesteld en omdat het overduidelijk was uit de onderzoeken in Hengelo dat de zaadkwaliteit van mijn man slecht is/was heeft hij geen aanvullende informatie opgevraagd.

Ik weet niet hoe het zit als je zelf naar Dusseldorf gaat zonder doorverwijzing?
Wellicht dat de gynaecoloog dan nog wel onderzoeken gaat doen?

Ik zelf kreeg de hormonen op nederlandse recepten zodat de zorgverzekeraar hier niet moeilijk over kon doen qua vergoeding.

Ik zie dus wel het voordeel van de ondersteuning van een nederlands ziekenhuis.

Krijg jij een doorverwijzing vanuit Enschede?
Wellicht kun je een second opinion aanvragen in het ziekenhuis van Hengelo en je vanuit daar laten doorverwijzen?

Ik ben heel erg tevreden over hoe alles is gegaan.
In  september 2008 kwamen wij voor het eerst in het ziekenhuis en eind januari 2009 hebben we al een terugplaatsing gehad.

Ik las ineens dat je een mailadres hebt achtergelaten.
Ik zal je deze week ook nog een mailtje sturen, ervaringen uitwisselen kan geen kwaad.

Groetjes Marieke

Terug
Bovenaan