terugplaatsing ingevroren embryo

Hoi allemaal,

Wij hebben een poging van IVF achter de rug, nadat wij 1.5 jaar geleden ook al een keer via IVF een dochtertje hebben gekregen. Deze poging is helaas mislukt maar er is nog wel een ingevroren embryo. Nu heb ik hier nog geen ervaring mee en vraag me af of hier misschien meiden zijn dit dit wel hebben en mij meer over een eventuele terugplaatsing hiervan kunnen vertellen.

Groetjes
Inge

Hoi Inge,

helaas heb ik ook nog geen ervaring met cryo terugplaatsing.
We hebben 6 x IUI achter de rug, en 1x ICSI. We hebben nog 6 Cryo's en er worden er donderdag 2 van geplaatst. Donderdag weet ik dus meer te vertellen.
Zoals ik begrepen heb van de gyn gaat dit gewoon hetzelfde als bij het plaatsten van een embryo. ik moet wel een dag na de terugplaatsing nog een pregnyl spuit zetten.

wanneer wordt de cryo bij jou geplaatst???
es kijken of we een beetje hetzelfde lopen!
Spannend!

succes! Liefs Saar

Hoi Saar,

Fijn dat je zo snel reageerd.
Wij hebben pas volgende week woensdag een gesprek over de terugplaatsing. Het is dan drie weken na het mislukken van de IVF behandeling. Ik weet dus nog niet wanneer de terugplaatsing zal zijn.
Ik had begrepen dat je nog moest spuiten voor de terugplaatsing maar dat hoeft bij jou dus niet. Weet je waarom dat bij jou niet hoeft. Ik zie enorm op tegen het spuiten en dan niet het spuiten opzich maar de bijwerkingen. Misschien is er dan toch nog hoop dat het helemaal niet nodig is.
Heel veel succes bij de komende terugplaatsing en zijn jullie bezig voor jullie eerste kindje of hebben jullie al kinderen?
Groetjes
Inge

Hoi Inge,

Ik hoef nu idd niet te spuiten, alleen de pregnyl na de terugplaatsing.
Ik hoef volgend mij pas weer te spuiten als we weer met een hele nieuwe ICSI poging beginnen. om eitjes te maken.
Deze ronde dus gelukkig zonder.
Er zijn volgens mij wel voruwen die moeten spuiten om de cyclus stil te leggen, zodat ze niet nog een eitje maken. maar bij ons vind de gyn de kans zo klein dat het nu wel ineens spontaan zou lukken. daarom doen we het in mijn gewone cyclus. daar komt dan ook nog es bij dat bij mij de cyclus helemaal goed in elkaar steekt. het "bedje"waar ze in moeten nestelen is altijd goed, en ik heb gisteren mijn ei gehad, donderdag is dag 4 na de eisprong.

ík had tijdens de punctie 23 goede eicellen, er zijn er 16 van bevrucht, 1 geplaatst en 6 zitten er nu nog in de vriezer.
hoop maar dat ze goed ontdooien.

we zijn bezig voor ons eerste kindje, we zijn nu al zo'n 3 jaar bezig. het duurt echt een eeuwigheid. ik hoop dat aan die onzekerheid echt snel een eind komt en dat we eindelijk es een keer goed nieuws krijgen.

ik las dat jij al een kindje hebt,  ben je  door de eerste IVF poging zwanger van haar geraakt???

waarom moeten jullie langer wachten voor de cryo terugplaatsing, we mogen dit al meteen doen in de cyclus na de mislukte poging, is daar bij jullie een reden voor?

groetjes Saar

Hoi dames,

Ook wij staan in de wacht voor een cryobehandeling.
In het kort mijn verhaal: Al een zoontje van 3 (natuurlijk) en nu al weer 2,5 jaar bezig voor een tweede wondertje.
7x IUI gehad en 1x ICSI, allen mislukt. Na de ICSI ook nog 3 embryo's in de vriezer en die zijn dus nu aan de beurt.
Maar ook bij ons is het traject weer anders. Na het mislukken, moest ik eerst een maand wachten om mijn lijf rust te gunnen. Over een weekje verwacht ik mijn menstruatie en dan gaat het cryo-traject van start. Bij ons ziet dat er als volgt uit:
Op dag 1 beginnen met 2x daags een tablet Progynova. Rond dag 10-11-12 een echo om te kijken of het baarmoederslijmvlies goed dik ik. Door met Progynova en starten met Utrogestan (bolletjes die je vaginaal in moet brengen). 2 dagen later de terugplaatsing en doorgaan met alle medicatie (geen spuiten dus!). Dan weer 2weken wachten. Bij positieve test moet ik de eerste 3 maanden door met de medicatie anders mag ik stoppen.
Ik loop in Radboud in Nijmegen. Toch vreemd dat ieder zh er zo anders mee omgaat.....
Saar succes a.s. donderdag ik hoop dat de embryo's goed ontdooien! En (ben je naam even kwijt...) veel succes met het gesprek!

Liefs,

Ginger

Hoi Saar,

wij hebben inderdaad al een dochtertje. Zij is geboren op 02.07.2007 en het was inderdaad onze eerste IVF poging. Echt een schot in de roos dus.

Ik weet niet of wij langer moeten wachten op de cryo terugplaatsing, ik heb pas volgende week woensdag een gesprek en dan hoor ik hoe of wat.

Ik verwacht dat ik misschien ook niet hoef te spuiten daar bij mij de kans op een eitje dat in de eileiders terecht komt eigenlijk nul is. Ik maak wel eitjes maar die kunnen niet in de eileiders komen omdat die bij mij helemaal dicht zitten door verklevingen. Misschien kom ik dan ook mooi onder het vervelende spuiten uit.

Wat had jij ontzettend veel eitjes zeg. Ze zeiden bij mij al wat heb je er veel, had zelfs last van overstimulatie, en dat waren er 12 waarvan 8 bevrucht. Een embryo teruggeplaatst (mislukt) en een ingevroren.

Groetjes
Inge

Hoi Ginger,

Ik loop officieel in het ziekenhuis in Apeldoorn maar wij moeten voor de terugplaatsing en ook voor de bevruchting naar het Radboud in Nijmegen. Wat is dat een ontzettend groot ziekenhuis he. Ik vind het net een fabriek.

Ik denk trouwens dat het niet alleen aan het ziekenhuis ligt hoe een traject loopt maar dat het er ook mee te maken heeft waarom je IVF (of iets dergelijks) hebt gedaan. Sommige worden niet ongesteld, andere zeer onregelmatig, weer anderen hebben zwak zaad, Noem maar op.

Jij heel veel succes met jou poging.

Groetjes
Inge

Hoi inge, misschien kun je gezellig met ons meekletsen bij het het onderwerp : voor mwv/mo! dat zijn we vorige week gestart, en een paar meiden die in ongeveer even ver zijn als wij.

liefs Saar

Terug
Bovenaan