terugrollen

Hallo,
Mijn dochtertje is 8 maanden en rolt zich al een tijdje om de haverklap om van rug naar buik! Maar als ze op haar buik ligt wil ze natuurlijk terug en dit lukt haar nog steeds niet en dan is het huilen......!! Ik moet haar dus om de haverklap terugdraaien.

Mijn vraag is of er een manier is, hoe je dit aan haar kunt leren! Dit is namelijk erg vermoeiend voor haar en voor mij.

Alvast bedankt.
 
Heel herkenbaar!
En dit gaat nog wel even een tijdje door hoor, willen ze zitten, maar vallen ze steeds om en kunnen ze zelf niet meer in zit komen. Zelfde met: kruipen, staan, eerste stapjes, etc!
Mijn dochtertje rolde rond die leeftijd ook de godganse dag om, en dan kon ze niet meer terug (elke keer weer verbaasd natuurlijk: hé nu kan ik niet meer terug, irritant zeg, laat ik mama maar even 'roepen'). Mijn advies: lekker terug helpen rollen en hopen dat ze het zelf snel leert. Je kunt haar wel een beetje helpen met je vingers, zodat ze zelf voelt in welke richting ze haar lichaam moet bewegen. Maar eerlijk gezegd haalt het volgens mij niet veel uit... ze doen het pas als ze er zelf aan toe zijn!
Succes ermee! Nog even volhouden en ze leert het vanzelf! Maar ik weet hoe vermoeiend het kan zijn, hoor!
Groetjes!
 
Terug
Bovenaan