terugtrekken van voorhuidje

A

Anoniem

Guest
Hallo,
hier iemand die eigenlijk alleen maar meeleest,maar hier was ik toch wel erg benieuwd naar hoe of jullie dat doen.Dus een vraag voor de jongensmoeders of misschien moeders die meer kids hebben waaronder jongens.
Het gaat dus hier om:wij hebben al een paar keer geprobeert om het voorhuidje van jorik terug te trekken,maar dat ging niet. er kwam alleen een soort trompetachtig tuutje tevoorschijn?!  Want tegen mij was gezegd dat ik dat echt al moest gaan doen.
nu kom ik net van het cb vandaan,en daar gevraagd,maar de wvpk zei dat ik daar niet aan moest  komen. ik vroeg:wanneer begin je daar dan mee? pas als hij met zn plassertje begint te "spelen". dat kan dus wel tot zn derde jaar zijn. is dat niet erg laat?
jorik is nu 7,5 mnd.

gr. monique

Hallo

Ik heb begrepen dat je dat nog niet moet doen. De voorhuid en de eikel zijn nog wat verkleefd zegmaar. Als je er aan gaat zitten trekken heb je kans dat je wat kapottrekt. Ik weet niet meer precies vanaf wanneer je dat wel moet doen... toch even opzoeken. Maar in ieder geval dacht ik pas na een paar jaar.

groeten
Rosanne

Hoi, ik heb ook een zoon van 7,5 maand. Ik woon deels in frankrijk en heb daarom een franse huisarts die (ipv cb) de begeleiding doet als ik daar ben. Goed, in ieder geval zei hij mij dat ik het zo nu en dan in bad moest doen, zijn voorhuidje terug trekken, heel voorzichtig, dit ivm hygiene. Ik doe het soms, vergeet het eigenlijk meestal. Maar weet eigenlijk ook niet precies hoe en wat.................
Ik hoop met jou, op nog wat reacties........
Groeten Marieke

ik ben hier voor bij de uroloog geweest met Renzo zijn oudere broer Timo had namelijk ook een voorhuidvernauwing en bij Renzo ziet het er psies zo uit .....Timo is geopereerd toen hij 1 ½ was ivm de vele ontstekingen die hij er aan had elke keer weer....Renzo is nu geweest en de uroloog zegt dat hij idd ook een vernauwde voorhuid heeft maar dat ze er voor het jaar niets aan doen omdat het altijd nog kan komen dus ook na een jaar pas gaan terug trekken iets of wat gaat het niet gewoon aan arts laten zien en als ze goed blijven plassen en niet gaan ballonnen zoals ze dat noemen dus dat het een balonvorm krijgt als hij plast dan gelijk arts raadplegen tenminste zo hebben ze het mij verteld

Liefs Corina

Vooral niet aankomen. Het voorhuidje kan tot 2 jaar nodig hebben om los te komen. Dit komt vanzelf.

Liefs,

Annemiek

Ja, niks aan doen! Komt vanzelf goed, bij de meesten dan. Als je later denkt dat er iets toch niet goed zit, gewoon even bij CB of huisarts laten kijken.Maar niet zelf gaan proberen als het nog vast zit hoor!

Sabine

Terug
Bovenaan