Terugval qua nachten

Hoi meiden,

Noah is nu (bijna) 18 weken, en sinds ongeveer 1,5 week is het ineens weer een drama in de nachten! Vanaf ong. 3 maanden sliep hij vanaf  zijn laatste fles rond 10 uur, keurig door tot  6/7 uur, maar nu ineens is hij minimaal 1 en soms zelfs 2 keer per nacht weer hard aan het huilen.
We laten hem dan wel even een poosje huilen, maar er zit dan duidelijk geen verbetering in; hij stopt echt pas met huilen als hij een flesje heeft gekregen. Hij drinkt dan maar heel weinig, want echt honger heeft hij niet, het gaat volgens mij puur om het troostende effect, maar goed, het is wel heel vervelend!
Volgend 'oei, ik groei' zit hij nu precies in een sprongetje, en dat herken ik idd ook wel want hij is overdag ook een heel stuk lastiger dan normaal, maar met name qau de nachten hebben we een sprongetje nog nooit zo heftig meegemaakt!
Ik ben benieuwf of jullie kindjes ook last hebben gehad van deze 'terugval' en hoe jullie er mee om zijn gegaan...

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes, 10e

Ha 10e,

Herkenbaar. Loïs heeft weken heel goed doorgeslapen en sinds anderhalve week (ze is 16 weken) maakt ze 's nachts allemaal geluiden. Kreungeluiden die mij gewoon wakker maken. Ze slaapt dan meestal nog wel, maar dan waarschijnlijk heel licht. Wanneer ik haar de speen geef gaa ze meestal weer wat dieper slapen. Ze heeft dit eerder gehad, rond het vorige sprongetje en ik denk dat het tijdelijk is. Gelukkig huilt ze niet alles aan elkaar.
Gisteravond heb ik haar bij de laatste fles 3 eetlepels rijstebloem gegeven en ze heeft het vannacht voor het eerst niet gehad, sinds anderhalve week. Normaal sliep ze wel tot half 8, nu komt ze tussen 6 en 7.
Ik denk dat het met het sprongetje te maken heeft. Dus gewoon afwachten dus. En als ie huilt gewoon een half flesje geven hoor. Kan tijdelijk helemaal geen kwaad, heeft ie waarsch gewoon nodig... ivm zijn groeispurt ofzo. En probeer anders rijstebloem door de laatste fles te doen.
Wat je ook kunt doen als ie al van 7 tot 7 slaapt (???) gewoon weer om half 11 een fles geven.    
En 's morgens na de eerste fles gewoon weer even je bed in.... als dat kan.... (het is mijn eerste kindje) of 's middags even weer een dutje!

Succes hoor!

Hoi
Ik dacht dat ik de enige was. Maar het blijkt er kennelijk toch bij te horen. Dilan sliep tot ongeveer 2 weken terug van 20.30 tot ongeveer 7.30 uur. De laatste 2 weken wordt hij steeds vaker 's nachts een poosje wakker. Ook is hij veel vroeger wakker. Zo rond 5.30 uur. Wij laten hem zoveel mogelijk zijn gang gaan. Huilt hij heel erg dan gaan we even naar hem toe. Even een aai over zijn bolletje, zijn knuffellapje geven en dan zijn muziekdoosje aan. In uiterste nood halen we hem even uit zijn bedje om hem zo te troosten. We leggen hem niet bij ons in bed. Dat doen we alleen vlak voor zijn voedingstijd. Ik ben veel te bang dat hij daar anders aan gaat wennen.
Succes iedereen.
Groetjes Nurse

Terug
Bovenaan