Terugval

Hoi Meiden,

Ik ben 22 oktober gecurreteerd na mijn miskraam en sindsdien ging het heel goed met me. Ik ben lekker weer aan het werk, waar ook veel ontwikkelingen zijn omdat het bedrijf verhuisd is en we nieuwe collega's hebben gekregen. Sinds ik weer ging werken, had ik het lekker druk en voelde me prima. Ik had zoiets van: ik hou me niet met zwanger worden bezig en zie het allemaal wel, ik ga gewoon van het leven genieten. Maar nu heb ik een terugval, doordat ik hoorde dat mijn nicht in verwachting is. Voor haar fantastisch natuurlijk, maar ik kan jammergenoeg niet echt blij voor haar zijn. Alles komt in een klap naar boven en ik dacht zelfs iets van jaloezie te voelen. Heel flauw natuurlijk, maar ik kan er echt niets aan doen. Ik voel me verdrietig en boos tegelijk, net terwijl ik dacht dat ik er weer aardig bovenop was. Tot overmaat van ramp vroeg er gisteren ook nog eens iemand aan me hoe het met mijn zwangerschap ging! Toen moest ik alles weer vertellen, en dat wilde ik eigenlijk niet.
Als het met mijn zwangerschap wel allemaal goed was gegaan, was ik nu net zo ver geweest als prinses Mabel. Ook weer zoiets: dat zal uiteraard WEL goed gaan! Word ik ook weer zo pissig over. Maar ja, ik ben nu ook heel onredelijk, dat weet ik ook wel, maar ik kan mijn gevoelens niet uitschakelen! Sorry, ik wilde het gewoon even kwijt.

Liefs van Anna

Hoi Anna,

Het is denk ik heel normaal dat je even een terugval hebt. Ik denk dat bijna iedereen hier dat wel herkent. Ik voelde mezelf na de mk al snel een stuk beter maar toen ik ongeveer 5 weken later op vakantie ging, had ik ineens vaak verdrietige momenten. Misschien dat je, op een moment van rust, ineens alsnog de mk moet verwerken. Daarbij is het ook logisch dat je even moest slikken toen je hoorde dat je nicht in verwachting was. Dat is helemaal niet egoistisch want je gunt het haar natuurlijk wel maar het herinnert jezelf weer aan je eigen miskraam en aan de teleurstelling dat het mis is gegaan. Veel sterkte en echt, onze tijd komt nog wel!

X F.

Hei Anna,

het is inderdaad super irri dat anderen om je heen zwanger worden en jijzelf nog niet. Helemaal shit als het je nichtje is.
ik hoor ook om de haverklap dat er weer eentje zwanger is, en ik heb ook net als jij een gevoel tegen jaloezie aan, terwijl ik toch blij voor ze ben.
dat gevoel moet je niet negeren en heb je nodig om je eigen teleurstelling te verwerken. Ik had het vooral ook moeilijk op de uitgerekende datum van de 1ste miskraam, ondertussen al de 2de te verwerken gehad.
heb vandaag mijn ei, en nu 3 maanden na de 2de miskraam hoop ik dat het weer pakt, maar ja, als ik dan inderdaad weer hoor dat een collegaatje opnieuw een kindje krijgt, dan ben ik ook even niet te genieten.
ben maar even weggelopen, anders is het ook zo raar dat je loopt te janken waar ze allemaal bij zijn, vooral omdat ze van de 2de keer niets afweten.
het is moeilijk en het zal even duren, maar ik hoop voor je dat het snel weer raak zal zijn.
groetjes, D

hoi Anna,

ik voel precies hetzelfde als jij, ik heb 18 aug mk-currettage gehad en moet zeggen dat nare gevoel wel blijft. tuurlijk je pakt je leven weer op maar het niet meer zoals het was....

kop op geef er aan toe als je voelt dat het moet anders wordt het alleen maar erger... eigen ervaring..
enne je kan altijd met ons praten

groetjes Sylja

Terug
Bovenaan