terugval

Nou vandaag heeft ons dametje een echte terugval! Ze heeft enorm veel last van krampjes en begint na de eerste 60 cc te krijsen zodat de rest er niet meer ingaat. Dus we zijn weer terug bij flesjes van 60-70 cc. Tis zo zielig om te zien!!! het doet haar echt pijn! We geven al infacol maar zitten nu na te denken over andere voeding. We geven nu de friso standaard, maar gaan maandag even overleggen over de friso tegen spugen en krampjes. Zelf zou ik het nu al willen halen, maar we overleggen toch eerst maar even met de ha.

Meer dames die ervaring hebben met de aangepaste voeding? Hebben bij onze oudste niet nodig gehad.

Liefs ciomama

nee sorry heb geen idee heb altijd nutrilon gebruikt en is altijd prima bevallen. maar heb nooit geen gekkigheid eigenlijk gehad van krampen of allergien ofiets.. succes!

hoihoi, mijn oudste had ook last van krampjes nadat we de nutrilon standaard hadden. we zijn toen over gestapt op nutrilon omneo, das ook voor spugen en krampjes en daar heeft ie het heel goed op gedaan. heeft toen 1 dag zich helemaal leeg gepoept en er nooit meer last van gehad. denk dat nutrilon of friso niet zo heel verschillend is van elkaar, ja nutrilon is een keer zo duur. ik zou het gewoon proberen, je kunt altijd weer overstappen naar wat anders. succes!

We hebben een oplossing gevonden...een andere fles! We gebruikten de aventfles en ik bedacht me ineens dat ik nog difraxflessen had op zolder. Mn oudste dronk meteen goed uit avent en was nu al over op speen nr 2. Maar deze dame heeft een kleine mondje en de speen van de avent bleek te groot. Nu drinkt ze haar flesje weer helemaal leeg en laat ze netjes een boertje. We zijn weer helemaal happy!! Wat kun je je dan ineens rot voelen zeg als je kleintje het moeilijk heeft! Gelukkig lijkt het nu goed te gaan!!

Thanx voor de tips, mocht het nodig zijn dan stappen we idd over op de speciale voeding voor krampjes en spugen.

Liefs ciomama

difraxflessen werkengoed en andere voeding zijn wij ook op over, zonder overleg met ha
jonna is ook terug van 120 naar 100, haar darmen konden de hoeveelheden niet aan

Andere flessen... Dat ik daar niet eerder opgekomen ben! Onze kleine meid slurpt haar flessen zo gulzig dat ze zich verslikt etc. Ik had nog een paar andere flessen staan ipv de avent en deze meteen geprobeerd.
Ze dronk nog wel wat rap, maar een stuk gecontroleerder! Normaal is ze nog even onrustig voor ze weer in slaap valt, maar het knuffelkwartier heb ik halverwege maar afgebroken omdat ze voor dood tegen me aan hing. Toch maandag nog maar een paar andere flessen aanschaffen als het morgen met de 1 speen van avent ellende blijft.

(Side note na mijn onzekere post van paar dagen terug: het gaat al beter, heb inderdaad genieten voorop gezet, houdt nu een lijstje bij met vragen voor als de wijkverpleegster langs komt van de week. Ik heb express wat vaker de voeding en luier gedaan, om wat meer zekerheid te krijgen.)

Tgaat hier langzaamaan nu wat beter. De krampjes zijn minder en ze spuugt ook minder. Ook is ze tussendoor veel rustiger. Nu heeft ze alleen moeite om de fles leeg te krijgen. de eerste 60 gaat er wel in, maar dan de laatste...Ik ben al blij als ze 80 cc opmaakt. Nou ja, tussendoor is ze al veel rustiger dus dat is al heel wat! Misschien een andere maar proberen. Ze heeft nu mt S, misschien dat een mt M wat sneller gaat waardoor ze minder moe word van het drinken. Alleen is dan het gevaar weer op meer krampjes. Pfff wat een gepuzzel zeg! Onze oudste dronk de flessen gewoon leeg maar was tussendoor erg onrustig, deze dame is andersom. is tussendoor rustig, maar heeft met drinken meer moeite.

iemand toevalig nog tips om de fles wat geleidelijker naar binnen te krijgen?

Liefs ciomama

Terug
Bovenaan