Tessa heeft de waterpokken!

Ja hier is het zover, tessa heeft weer een kinderziekte opgelopen. Ze is begonnen met het rs virus, toen de vijfde ziekte en nu dus waterpokken. het is zo zielig, ze zit er helemaal onder. Haar zus had het 2 weken geleden, dus ik had het al wel verwacht. Die krabde gelukkig helemaal niet, maar ik heb geen ervaring met deze leeftijd. Zijn er al meer kindjes die de waterpokken hebben gehad?

groetjes grietje

heyhey

bij nathalia op het kdv heerst het nu ook.
vanochtend zag ik wel wat rode vlekjes op haar romp zitten, maar denk niet dat het waterpokken zijn.
(waterpokken zijntoch blaasjes?? geen heel kleine vlekjes toch?? of heb ik dat verkeerd??)

ja, aan de ene kant is het natuurlijk heel zielig, dat je kleine de waterpokken heeft.
aan de andere kant; dan is ze er maar van af.

heeft ze er veel last van?
is ze ziek erbij?

in ieder geval heel veel sterkte/beterschap!

liefs, do

Hoi,

Ach jeetje wat vervelend zeg!!!
Yordi heeft ze nog niet gehad. Zal vast nog wel komen.
Ik weet wel dat er ook zalf van vsm is wat je erop kunt smeren,zodat het minder jeukt. Weet alleen even de naam er niet meer van. Sorry.
Succes en beterschap ermee. En hopelijk is ze er niet al te ziek van.

Liefs marielle

Hoi, Leah heeft ze ook net (gehad). Maar dan wel in heel milde vorm, alleen in haar schaamstreek had ze er veel zitten, een paar op de rug en op de buik en een paar in haar haren en op haar oor. Ze had de dagen ervoor wel wat koorts, maar lijkt verder geen last te hebben gehad van de waterpokken. Ik hoop maar dat ze het niet nog een keertje krijgt met dit milde verloop. Is Tessa er erg ziek van geweest dan? Zijn ze inmiddels aan het verdwijnen? Hopelijk voorlopig geen virussen meer voor Tessa en voor Leah!! Ik had al wel de lotion van VSM ingeslagen, maar heb het helemaal niet nodig gehad.

@ Do, de waterpokken begonnen hier ook met kleine rode puntjes/pukkeltjes zeg maar. Een paar dagen later waren het blaasjes. Dus wie weet toch beginnende waterpokken voor Nathalia??? Of zijn ze al weer verdwenen?

Hoi

Tessa heeft afgelopen nacht amper geslapen, en ik dus ook niet. Ze had vandaag ook tegen de 40 graden koorts, en was erg hangerig. tessa heeft het wel behoorlijk te pakken. Haar hele koopie is bespikkelt, en haar buik en rug zijn ook behoorlijk gevlekt. Haar liezen en schaam streek zijn het ergst.

@ do, bij tessa waren het maandag ook alleen rode puntjes, dinsdag de eerste blaasjes, en vandaag ziet ze er gewoon niet uit. Heeft ze al meer of niet, want waterpokken gaan wel heel snel. Binnen een paar uur al verandering.

Ik heb tessa vanavond in bad gehad met een washandje gevuld met havermout. Een tip van een vriendin. Het helpt volgens mij wel wat.

groetjes grietje

Heel veel sterkte.

Die havermout tip heb ik vaker gehoord.
Je hebt van VSM ook calendulan emulsie voor waterpokken, maar die mag niet op open pokjes.
Je hebt sinds kort ook iets nieuws; PoxClin (bij drogist of apotheek), en die mag ook op open pokjes ! Helpt bij jeuk en beovorderd de genezing zodat er niet snel littekentjes ontstaan.

Veel sterkte, niets zo naar als een ziek kind

Bianca

Terug
Bovenaan