Test angst en verdrietig

<p>Hoi, ik moet het even van me afschrijven. Zondagochtend is geen fijne ochtend meer. Omdat ik dan meestal testte.</p><p>Ik heb vorige maand met 6 weken een miskraam gehad. Nu in bijna twee jaar tijd 2 keer met 6 weken en 4 keer met 5 weken. Om moedeloos van te worden. Ik was de vorige keren ook niet blij met een positieve test. Wel blij natuurlijk maar ik heb mezelf beschermd. Elke keer doet het weer ongelooflijk veel pijn. Maar we geven niet op. Naast dat het moeilijk is ben ik een optimistisch mens. En realistisch. Ik ben 40 en dat is vermoedelijk het probleem. (Echter is mijn beste vriendin ook 40 en 12 weken zwanger)</p><p>Nu had ik na 16 dagen weer een eisprong (ovutest). Ik heb na de 1e mk gewacht op mijn menstruatie omdat er nog weefsel was achtergebleven en ik gecurreteerd moest worden. Na die curretage duurde het 5 weken.</p><p>Alle andere keren gewoon weer geprobeerd. Maar hoeveel dagen duurt mijn cyclus nou? Door al die miskramen is geen enkele maand hetzelfde. </p><p>Gewoon dag 16 rekenen en dan 14 erbij op?</p><p>Ik ben zo bang om te testen zeker omdat ik helemaal niets voel. Maar ik heb ook geen menstruatieklachten.</p><p>Ik heb altijd voor mijn nod volle pijnlijke borsten en afscheiding, nu niet.  De keren dat ik zwanger was ik "droog" maar had ik wel volle pijnlijke borsten. </p><p>Als ik het gemiddelde neem van de afgelopen 12 maanden kom ik uit op 29 dagen. </p><p>Ik heb testangst. Dat is het. Als ik 29 dagen aanhou dan had ik gister mijn NOD. Ik heb bewust geen testen in huis gehaald. Dacht, het is zondag. Niet weer... stom hè</p><p>Dankjewel voor het lezen. Het is fijn om van me af te schrijven.</p><p>Susanne</p>
 
Jeetje wat heftig totaal niet leuk en snap heel goed dat je angstig bent en onzeker wat er gaat komen... Ik zou met je huisarts bespreken vanwege er veel gebeurd is. En hij kent je dossier. Maar als je graag een kleine wil dan probeer je beetje voor open te stellen dat elk kindje welkom is. Hoop is er altijd. En probeer je angst opzij te zetten.  Maar ik snap die angst die blijft toch wel. Diep ademhalen en hoop binnenhalen gaat vast komen. Maar toch even huisarts bellen. Die kunnen je verder helpen en anders een vrouwelijk arts. Die heb ik ook als het om vrouwendingen gaat. Succes en let me know  
 
Jeetje dat is idd heftig hoor. Bij de één gaat de leeftijd wel een effect hebben en bij de ander niet. Ik ben 39 ( nog 38 toen we zwanger probeerde te raken) en in ronde 3 was ik zwanger. November vorig jaar. Dit werd een vroege miskraam. Gelukkig de ronde daarna in december weer zwanger, inmiddels 28 weken. Het is mijn derde kindje en de tweede voor mijn vriend. Ik was na de mk ook wat angstig en het duurde ruim 4 weken voor ik een eisprong had. Was pas gerust gesteld na een goede echo. Ik denk dat je weinig kan doen tegen jou angst/ onzekerheid. Maar proberen positief te blijven. Je ontkomt er niet aan dat je moet testen om zeker te weten of je zwanger bent. En de eerste weken zal er wel onzekerheid blijven. Ik hoop dat het snel weer raak is ! 
En alles goed zal gaan. 
 
heftig hoor.  Als je zoveel miskramen hebt gehad zou ik laten omderzoeken wat reden is. Wie weet speelt er een genetische afwijking en is het een goede optie om via ivf met embryoselectie zwanger te worden? 
 
Je angst is heel herkenbaar. Zelf heb ik twee keer een miskraam (ma) gehad en daarna wilde ik ook niet meer testen want dan zou ik me ook alleen maar druk maken of het goed zou gaan. Voor de tweede miskraam ben ik zelfs naar de huisarts geweest omdat ik het te spannend vond en bijna in paniek raakte.  Dus ik heb heel bewust het testen uitgesteld en dat gaf mij rust. Juist omdat ik het niet wist kon ik het loslaten. Het kon alle kanten op. Ik had wel met mezelf afgesproken dat ik wel zou gaan testen rond de 6 weken. 
Ik hoop dat het uitstellen voor jou ook werkt om jezelf wat ruimte te geven. Die eerste weken blijven spannend, dat zal helaas niet veranderen. Sterkte en ik hoop dat de volgende positieve test van een blijver is. 
 
Hoi! Jeetje wat heftig zeg!!! Ik kan mij zo goed inbeelden dat je angst ontwikkelt voor het testen door de vele miskramen. Ik vind het sowieso onwijs knap van je! Maar de doorzetter wint.
Ben je al naar de dokter geweest? Niet alleen om de angst te bespreken, maar kan deze op de een of andere manier ook helpen met het zwanger blijven. Door te kijken naar je hormoonhuishoudig oid. 
Hopelijk raak je snel zwanger en mag je het kleine wonder 9 maanden later in je armen houden!
 
Hoi allemaal,
Dank voor het reageren. AnemiekJ, ik ben jouw tip aan het opvolgen. Gewoon niet testen. Zaterdag was mijn nod nu is het donderdag en nog niets. 
Mocht het zover komen dan is 6 weken een prima tijdstip. Te lang om niet opgesteld te worden dus maar eens een dokter bellen en mocht ik zwanger zijn dan ook bellen voor een echo. Ik heb idd minder stress dan alle vorige keren waarbij ik ditect testte.
@Wilhelmientje; ik wil heel graag IVF maar mijn arts zegt de hele tijd;probeer het nog maar een tijdje. Dit omdat het zwanger raken wel lukt. IVF is voor mensen die nooit zwanger zijn geraakt. (Zijn haar woorden). Ze is bang dat ik met 1 x IVF poging 2 maanden verspeel. En ze geeft aan dat er 20% meer kans is op een miskraam. 
Ze is het nu in het team aan het overleggen en ik krijg 14 juli een telefoontje van haar met haar besluit.
@sjarlie, mijn man en ik hebben alle onderzoeken gedaan die er zijn. En alles is okee! Ik heb zelfs met mijn bijna 41 jaar meer dan voldoende eitjes. 
Het is zo frustrerend allemaal.
Nu heb ik af en toe krampen en steken. Maar dat is maar een paar minuten op een dag. Verder niets. 
Kan het zo zijn dat mijn ovutest positief aangeeft en dat het eitje dan heel laat springt? Later dan normaal? (Sloom eitje).
Susanne
 
Jeetje wijfie, duurt nu inderdaad wel lang.
Ik hooooop zooooo enorm voor je dat het deze keer raak is.
Ik wacht met je mee tot zaterdag en duim dat de duivels niet doorzetten.
Een ovu test kan ook positief uitslaag op HCG.
Toen ik mijn MK had in januari, ben ik meteen begonnen met ovu testen en die waren allemaal positief.

Ik duim voor je, succes met wachten, nog een paar daagjes.
Succes wijfie!
 
Terug
Bovenaan