<p>Hoi, ik moet het even van me afschrijven. Zondagochtend is geen fijne ochtend meer. Omdat ik dan meestal testte.</p><p>Ik heb vorige maand met 6 weken een miskraam gehad. Nu in bijna twee jaar tijd 2 keer met 6 weken en 4 keer met 5 weken. Om moedeloos van te worden. Ik was de vorige keren ook niet blij met een positieve test. Wel blij natuurlijk maar ik heb mezelf beschermd. Elke keer doet het weer ongelooflijk veel pijn. Maar we geven niet op. Naast dat het moeilijk is ben ik een optimistisch mens. En realistisch. Ik ben 40 en dat is vermoedelijk het probleem. (Echter is mijn beste vriendin ook 40 en 12 weken zwanger)</p><p>Nu had ik na 16 dagen weer een eisprong (ovutest). Ik heb na de 1e mk gewacht op mijn menstruatie omdat er nog weefsel was achtergebleven en ik gecurreteerd moest worden. Na die curretage duurde het 5 weken.</p><p>Alle andere keren gewoon weer geprobeerd. Maar hoeveel dagen duurt mijn cyclus nou? Door al die miskramen is geen enkele maand hetzelfde. </p><p>Gewoon dag 16 rekenen en dan 14 erbij op?</p><p>Ik ben zo bang om te testen zeker omdat ik helemaal niets voel. Maar ik heb ook geen menstruatieklachten.</p><p>Ik heb altijd voor mijn nod volle pijnlijke borsten en afscheiding, nu niet. De keren dat ik zwanger was ik "droog" maar had ik wel volle pijnlijke borsten. </p><p>Als ik het gemiddelde neem van de afgelopen 12 maanden kom ik uit op 29 dagen. </p><p>Ik heb testangst. Dat is het. Als ik 29 dagen aanhou dan had ik gister mijn NOD. Ik heb bewust geen testen in huis gehaald. Dacht, het is zondag. Niet weer... stom hè</p><p>Dankjewel voor het lezen. Het is fijn om van me af te schrijven.</p><p>Susanne</p>