Hoi Aagje,
Snap je angst wel hoor, maar is nergens voor nodig. Ik heb tenminste heel goede ervaringen met mijn gyn.
En zomaar clomid slikken is wel erg onverstandig hoor, zeker als je niet zeker weet of dat wel is wat je nodig hebt. Ben je dan met behulp van Clomid wel ongi geworden??? Want als je niet ongi wordt na het stoppen met de pil moet je geen Clomid hebben hoor, maar eerst een medicijn om je ongi op gang te helpen, eventueel in combinatie met Clomid.
Als je Clomid gebruikt moet je onder regelmatige controle van een arts staan, want er zijn toch wel wat risico's aan verbonden hoor, zeker voor een eventuele zwangerschap. Ik vind het wel onverstandig dat je de eventuele gezondheid van je ongeboren kindje op het spel wilt zetten omdat je liever niet naar de gyn. gaat. Wat dat betreft krijg je als het wel misgaat, spijt als haren op je hoofd en dat vergeef je je zelf misschien nooit meer.
De reden dat er eerst bepaalde onderzoeken worden uitgevoerd is om bepaalde zaken uit te sluiten. Hoe zit het bijv. met je partner? Misschien is er bij hem iets mis, dan heb je niks aan Clomid. Of als je bijv. last hebt van verstopte eileiders (die onderzoeken ze tijdens een HSG) mag je ook geen Clomid hebben omdat je daarmee de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (met alle gevolgen van dien) erg vergroot. Alles met elkaar voldoende reden om toch naar het ziekenhuis te gaan hoor.
En als je straks wel in het ziekenhuis komt moet je wel een keer vertellen dat je Clomid hebt gebruikt, want als ze je dat weer voorschrijven zonder dat je dat meldt, is dat risiso wel voor jou, het is niet voor niks dat je Clomid maar 6 maanden met een eventuele uitloop tot 8 maanden mag gebruiken.
Ik wil niet tegen je "preken" hoor, en ik snap het best, want het is niet leuk, je raakt er gestresst van en de onderzoeken zijn niet leuk, maar je bent wel in handen van mensen die er verstand van hebben en het beste met je voor hebben.
Ik heb inmiddels zo alle onderzoeken wel gehad en achteraf vraag je je af waar je je druk om hebt gemaakt. Het is niet leuk, en niet prettig maar het doet niet echt pijn (behalve HSG dan, maar dat verschilt per persoon) en je weet toch waar je het voor doet?
Daarbij ben je beslist niet de enige want de ziekenhuizen zitten bomvol met mensen die in het zelfde schuitje zitten als jij.
Nou, hoop dat je wat aan mijn info heb en sorry als ik wat fel overkom, maar vind het echt onverstandig om je eigen gezondheid en die van je eventuele ongeboren kindje op het spel te zetten omdat je zoals je zelf zegt "een schijterd" bent.
Heel veel succes en hou ons op de hoogte.
Liefs,
Joan