Test is positief, maar de weken indicatie is onwaarschijnlijk

Even een vraagje. Ik heb gisteren een paar zwangerschapstesten gedaan van verschillende merken. Allemaal gaven ze binnen een paar seconden aan dat ik zwanger ben. Top dus, we proberen het nu ruim een half jaar. Maar, wat ik bijzonder vind bij de test waar je ook de weken in beeld krijgt; is dat deze aangeeft dat ik 2-3 weken zwanger ben. Dit betekent zelfs vanaf m'n menstruatie geteld 4-5 weken. Dit is gek, ik heb namelijk vorige week m'n ovulatie gehad en heb toen 'geklust' met mijn vriend. De reden dat ik nu al ging testen is omdat ik ontzettend misselijk ben en gekkige krampen heb in mijn lies en onderbuik en onderrug. Kan het zo zijn dat toen ik ongesteld was 3 weken geleden dat ik eigenlijk gewoon zwanger was? Het was zeker weten geen innesteling, ik heb ruim 4/5 dagen gebloed.

Of kan het zelfs zo zijn dat ik een miskraam heb gehad in februari en dat ik daarom nog steeds zo'n hoge HCG waarde in m'n urine heb zitten? Ik was in februari een week na het 'klussen' namelijk heel misselijk met brandend maagzuur. Ik werd toen vervolgens wel op de bedoelde datum ongesteld, maar heb een dag daarvoor een zwangerschapsstest gedaan. Deze was negatief. de kwaaltjes waren toen ook al verdwenen maar wilde het zeker weten.
Kan het evengoed zo zijn dat ik zwanger was ondanks de negatieve test? En dat ik wel ongesteld was maar toch zwanger was? Of is dit onmogelijk?
Ik ben er onzeker van en hoop hier ervaringsdeskundigen aan te treffen. Ik heb morgen een telefonisch consult met mijn huisarts die mijn waarschijnlijk het oude en vertrouwde: 'wacht het eventjes af' gaat mee geven. Wat ik begrijp, misschien is dat wel het beste?
 
Het zou een tweeling kunnen zijn, dan maak je meer hcg aan en dat zou het ook kunnen verklaren, ik zou me er nog niet meteen te druk over maken, gewoon ff de verloskundige bellen en dan hoor je vanzelf hoe of wat
 
Terug
Bovenaan