Test negatief, kan ik nu toch zwanger zijn?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik had rond afgelopen maandag mijn NOD, had zondag 2 weken geleden een positieve ovulatietest dus heb daar 2 weken bij opgeteld.

Nu heb ik vanmiddag getest en hij was helaas negatief. Het gekke is dat ik me wel ontzettend zwanger voel (andere symptomen dan dat ik normaal voor mijn  menstruatie heb, heb nu bijvoorbeeld vergrote tepels met een donkere kring eromheen en blauwe aders over mijn borsten lopen).

Kan het nu zijn dat ik nog niet voldoende hormoon in mijn lichaam had voor een positieve test, of kun je dan nog niet veel zwangerschapsverschijnselen hebben?

Hopelijk hebben jullie hier ervaring mee, na hoeveel tijd hebben jullie (alsnog) positief getest?

Groetjes, Jetje
2e kindje, 4e ronde

De mogelijkheid is er zeker wel. Wacht gewoon (makkelijker gezegd dan gedaan) nog even een paar dagen af en test dan nogmaals.
Heb het zelf in het verleden gehad dat ik pas bij een week overtijd een positieve test had en ik wist dankzij echo's wanneer mijn eisprong geweest is en ik had toen een zeer regelmatige cyclus.

Welke test heb je gebruikt? De clearblue schijnt het snelste resultaat te geven.

Groet Xanthe

Ja, dat kan. Ook ik had pas 6 dagen na mijn NOD een positieve test. Sterkte met wachten!

liefs, da77

Hoi meiden,

Ik moet de komende dagen lekker werken, dus ga er niet al teveel mee bezig zijn hoop ik. Je kunt jezelf echt helemaal gek maken....

Ik heb de digitale test van Clear Blue gebruikt, wel confronterend die woorden "NIET ZWANGER", maar je hoeft niet meer te twijfelen.

Als de test zaterdag negatief is, ga ik maar eens langs de huisarts want ik herken mijn eigen lichaam niet meer.

Groetjes, Jetje

Terug
Bovenaan