test negatief, toch zwanger?

A

Anoniem

Guest
Misschien zou ik deze vraag eigenlijk op het "zwangerforum" moeten stellen maar ik probeer het toch.

Ik had gisteren een negatieve test, toch ben ik nu al 3 dagen overtijd. Nu kan het dus zijn dat het hormoongehalte nog niet hoog genoeg is en als de duivels wegblijven moet ik gewoon over een paar dagen nog eens testen. Zegt men.

Maar hoe vaak komt het nou eigenlijk voor dat een test dan wel positief is? Heeft iemand daar ervaring mee?

(Jullie merken, ik probeer me vast te klampen aan elk sprankje hoop )

Maisie

Maisie, zoals ik ook schreef bij Leetje had mijn vriendin blijkbaar te vroeg getest en was toch zwanger. Moeilijk he?! Wanneer moet je nou weer gaan testen!?
Is je cyclus verder wel normaal? Ik weet dat je eventueel bij de dokter een bloedtest zou kunnen laten doen, maar die zegt waarschijnlijk dat je maar een thuistest moet kopen.

Sterkte moppie!

TeHa, 1e ronde, 2e kindje

Mijn cyclus was het laatste jaar eigenlijk constant zo rond de 28 dagen. Meestal kwam het weer op de 27e of 28e dag. Soms eens de 29e, vorige maand de 26e. Het is lang geleden dat het langer dan 30 dagen duurde.
Dit is de 5e ronde maar ik hield het zeker zo lang ik mijn man ken(bijna 2 jaar) al vrij aardig bij omdat we geen voorbehoedsmiddelen gebruikten. Dat kon ook omdat ik zo regelmatig ben.
Maar ja, nu zeggen we: We hadden niet zo voorzichtig hoeven doen.

Volgens de bijsluiter zou ik nu 3 dagen moeten wachten. Dat is dus zondag. Maar ik weet nu nog niet of ik dan al weer test. Misschien wacht ik langer en ga ik volgende week een keer naar de huisarts. Ik moet toch nog laten controleren of mijn blaasontsteking van een paar weken terug al over is.

Zou het eigenlijk invloed kunnen hebben dat ik bijna zo om het uur, soms korter, naar de wc moet omdat ik moet plassen?
Zou de concentratie van hormoon daardoor te laag kunnen zijn?

Maisie

hallo maisie

De concentratie van je urine is wel belangrijk voor een test hoor!
Natuurlijk ook de hoeveelheid hormonen.
Ik teste heel vaak of ik zwanger was of niet omdat ik helemaal geen cyclus had.
En toen ik een positieve test had bleek twee weken later dat ik negen weken zwanger was terwijl ik die weken daarvoor zeker drie testen had gedaan maar die waren gewoon negatief omdat ik niet genoeg hormonen in mijn lichaam had.

Wist je dat een zwangerschaps test na 12 weken zwangerschap zelfs negatief uitwijst.
terwijl je toch zwanger bent.
dit vertelde mijn huisarts.

En ochtend urine is toch vaak het best dan is de concentratie toch het hoogst (wat belangrijk kan zijn als je niet genoeg hormonen aanmaakt)

veel succes!!!

groetjes jolanda

Nou Maisie, misschien morgen er toch nog maar een testje tegenaan gooien dan he?!

Toen ik positief testte bijna 3 jaar geleden was dat ook 's morgens. Ik ging toen eigenlijk naar de WC omdat ik het gevoel had ongesteld geworden te zijn. Toen ik het weer niet was geworden heb ik getest en dat viel toen natuurlijk niet mee om er nog wat uit te persen omdat ik al geplast had. Hihi, lekker verhaal he?! Gelukkig was het genoeg en onze dochter is nu ruim 2 jaar.

Ik stop voorlopig nog niet met duimen voor je

Terug
Bovenaan