test om te weten of het een jongen of een meisje wordt

Hallo allemaal,

In het Prenatalboek zit een test waarbij je kunt kijken of je een jongen of een meisje krijgt. Je moet je leeftijd weten en de maand van conceptie.
Voor ik zwanger werd heb ik met een vriendinnenclubje gekeken of de test klopte en hij klopte bij iedereen, om eng van te worden! Het is een chinese methode, een heel oude, maar hij werkt dus (meestal, ze zeggen 90%)
Nu ga ik niet kijken wat de test zegt, want wij willen niet weten wat het wordt, maar als je het wel wilt weten en op de echo laat kijken is het misschien wel leuk om de test te doen en te kijken of hij klopt. Ik doe dat pas ná de bevalling

groeten,

Erica

Ken hem idd en hij schijnt wel vaak te kloppen.
Echter had mijn grote broer dan mijn grote zus moeten zijn haha zal die blij van worden .
En onze jongste is een twijfelgevalletje.... die is op de grens van 2 maanden verwekt en tja precies weet je het toch niet he. Maar in de ene maand zou het een meid zijn en in de andere maand een jongen.

We zullen het zien deze keer.

groetjes,
Marije

Hij staat ook op diverse internetsites!
Even googlen op chinese conceptietabel dan wel chinese geslachtsvoorspelling.

Nou ja direct maar even gezocht hihi en op de volgende links staat die sowieso:

http://www.centrale.nl/baby/
http://www.babybrabbel.org/  (daar hoef je niet eens zelf te zoeken kan je het zo invullen, helemaal makkelijk hihi)

Nou ja 2 is ook wel genoeg.

groetjes,
Marije

Ik geloof dat ik volgens die kalender dit jaar bijna alleen maar kans heb op een meisje... lijkt me onzin: alsof ik, door het jaar en de maand waarin ons kind geboren gaat worden, ineens geen kans meer maak op een jongen...
Ik schaar het in de categorie horoscopen: grote onzin. In dit geval 50 % kans dat het klopt, (net als bij horoscopen: die zijn zo algemeen.... op iedereen van toepassing).
Valt me nog mee dat die kalander niet zo algemeen is dat ie zegt: het wordt een baby.. :)
Mijn schoonmoeder denkt op basis van de echofoto's (13 weken) gezien te hebben dat wij een jongen krijgen, want ze zag iets bungelen... daar is ze niet vanaf te krijgen, terwijl er op de foto's helemaal geen klap te zien is: het enige wat je ziet, is het stuitje...
Als het straks een jongen is, zal zij ook zeggen: zie je wel, dat ik het toch goed gezien had? Nee, ze had het niet goed gezien, het is gewoon 50% kans dat het idd een jongen is, wat ze nou gezien heeft of niet...

haha ik wil ook even reageren op die chinese voorspelling,
ik geloof er totaal niet in, idd 50% kans dat die het goed heeft en
dat zou betekenen dat alle vrouwen van 30 die in maart zijn bevrucht een
meisje zouden krijgen..........lijkt me heel sterk toch?
Voor iedereen die het wil weten gewoon de echo afwachten
en niet geloven in al die bakerspraatjes (pendelen is er ook een van)
als het klopt is het niet meer dan toeval!!!!
Maar goed iedereen moet geloven wat ie wil natuurlijk !!!!
Ik heb wel het voorgevoel dat het een meisje wordt dus in mijn
geval zou het dan kloppen, ik zie het hopenlijk op 18-7 tijdens
de medische echo!!!!

liefs Daan

Terug
Bovenaan