Test positief, maar buik voelt ongesteld...

A

Anoniem

Guest
Hai allemaal,
Zoals ik op een andere topic al geschreven had zou ik een nieuwe test doen.
Dat heb ik gedaan en die test was wel duidelijk gelukkig en ik ben dus zwanger!
Alleen voelt mijn buik al de hele dag aan of ik ieder moment ongesteld kan worden en eerlijk gezegd lijkt me dat niet zo best.
Ik heb al eerder 2  vroege miskramen gehad (met 8/9 weken) en ik hoop zo dat het deze keer goed gaat...

Hoi !

ten eerste van harte gefeliciteerd!

ik kan begrijpen dat je je zorgen maakt, maar zoals je wel vaker hoort hebben vrouwen die zwanger zijn ook last van een soort menstruatiekrampen.

ik spreek uit ervaring, ik ben nu bijna 21 weken zwanger van mijn 1e kindje en heb het nog,ik kwam er achter dat ik zwanger was toen ik al 11 weken zwanger was!

ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken maar als je het niet vertrouwt zou ik even langs de huisarts gaan! die weten het meestal wel beter!

ik hoop dat ik je iets gerust hebben kunnen stellen enne rustig aan! maak je niet te druk! soms makkelijker gezegd dan gedaan dat weet ik wel!

liefs sarah

Hoi,

GEFELICITEERD!
En de ongerustheid kan ik me wel voorstellen als je reeds miskramen hebt ervaren, maar bij m'n eerste zwangerschap heb ik nog weken het gevoel gehad dat ik ongesteld zou worden. Het 'resultaat' is een gezonde zoon van nu 11 maand.
Ben nu zo'n 6 week zwanger van de 2e en deze keer heb ik dit niet...

Kan je ongerustheid hiermee waarschijnlijk niet wegnemen, maar het kan dus heel goed bij een zw.schap horen! Uiteindelijk vindt de activiteit allemaal plaats in je baarmoeder...

Groetjes,
Marije

Hoi nieuwvoormij,

Allereerst van harte! Geweldig dat je weer zwanger bent! Ik hoop dat het dit keer een fijne zwangerschap mag zijn.

Ik ben inmiddels 3 keer zwanger geweest, waarvan het 2 keer geeindigd is in een miskraam. Ik kan me je angst heel goed voorstellen. Maar misschien kan ik je ook een beetje gerust stellen. Ik heb alle keren kramp gehad. Constant het gevoel ongi te worden. Maar tijdens mijn (goede) zwangerschap heb ik ruim 12 weken flink kramp gehad. Doordat ik daarvoor een miskraam gehad had was ik erg bang. Pas na de tweede goede echo (met 12 weken) durfde ik te gaan geloven dat het goed zou komen. Die krampen hadden bij mij te maken met het feit dat er van alles aan het veranderen was. Je darmen worden aan de kant geschoven door de baarmoeder. De een heeft er meer last van als de ander. En het is vervelend en maakt je onzeker. Zeker als het al eens mis gegaan is. Dus ik kan alleen maar zeggen: Het hoeft helemaal niks te betekenen. Ik heb zelfs ook bloed verloren in de goede zwangerschap! En toch een mooie zoon gekregen.
Nu is het pasgeleden weer misgegaan, dus ik denk dat ik een volgende keer ook weer erg zenuwachtig zal worden van al die dingen. Het is heel normaal!

Ik hoop dat ik je wat heb kunnen geruststellen. Ik wens je een heel fijne zwangerschap, en een pracht kindje!

Groetjes, Kat

hallo,

van harte met je zwangerschap,

het ongesteldsheid gevoel is normaal in de zwangerschap, dat hebben heel veel vrouwen, ik zelf heb er ook last van gehad, ik dacht ik ga ongesteld worden, maar naar 3 weken was ik dat nog niet, toch maar een test gedaan en zwanger, toen ik dat aan meerdere vrouwen vertelden, dat ik dacht dat ik ong zou worden, hoorde ik veel herkenning.

ik hoop dat ik je een beetje gerust heb kunnen stellen.

geniet van je zwangerschap.

Hoi,

Het wordt een beetje een standaard reactie maar ik heb het dus ook. Ben nog maar ca. 5 weekjes zwanger en heb pas afgelopen woensdag 2 testen gedaan. Het weekend ervoor en ook nu nog steeds had ik steeds mensturatiepijn (dacht ik) ik werd er chagerijnig van. Ik dacht laat het dan doorzetten of wegblijven, aldoor naar het toilet. Maakte mezelf helemaal gek. Nu weet ik dus dat ik zwanger ben maar het is er nog af en toe. Zo ook vanmiddag toen we het aan mijn broer en zussen wilden gaan vertellen. In de auto had ik er behoorlijk last van en ben eerst naar het toilet gegaan of er geen bloed kwam! Niets dus en ook nu is het weer even over.
Het heeft bij mij ook te meken dat ik wat last van obstipatie heb dat drukt dus ook op je baarmoeder en zorgt bij mij ook voor pijn. En verder gebeurt er natuurlijk erg veel op het moment in je baarmoeder en is het natuurlijk logisch dat je dat merkt!
Toch blijft het spannend vind ik!

Groetjes Ineke

Heb dit bij mijn eerste zwangerschap een hele tijd gehad, veel vrouwen hebben dat gevoel. Dus geen paniek en geniet van het wonder dat er in je buik groeit. Natje

Wat een lieve, positieve reacties allemaal, daar word ik blij van!
Ja ik moet toegeven dat ik het allemaal erg spannend vindt.
Die 2 miskramen waren een paar jaar geleden en toen ben ik weer gewoon aan de pil gegaan, ik vond het zo ingrijpend.
Maar inmiddels ben ik ook al weer 36 en ik wil toch nog proberen of we een kindje kunnen krijgen, voordat het echt niet meer kan.
Ik ben al verheugd dat ik al zo snel zwanger blijk te zijn. Op mijn leeftijd, en dan heb ik ook nog behoorlijk overgewicht...
Maar goed, nu nog heel hard hopen, dat ik deze keer ook zwanger mag blijven.
Over de buikpijn hebben jullie me wel gerustgesteld hoor, dank jullie wel.

Terug
Bovenaan