test

Hoi, kan iemand me iets vertellen over de samenlevingstest wij zijn ongeveer 19 maanden bezig zonder resultaat ,nu krijg ik maandag op de 14 dag in mijn cyclus zo een test ,mijn eisprong is zo rond de 20 dag.Ik heb altijd een cyclus van 33 of 34 dagen erg lang dus.
Hopelijk kan iemand me helpen
Maria

Hoi Maria,

een samenlevingstest gebeurt meestal in de dagen voor je eisprong. Dus je vruchtbare dagen! Nu lijkt me dag 14, als je op dag 20 een eisprong hebt, wat vroeg (dat zou betekenen dat je meer dan een week vruchtbaar bent). Ik zou als ik jou was nog even checken of dit inderdaad de bedoeling is.

Verder is het geen pijnlijk maar wel een vervelend onderzoekje. Het is de bedoeling dat je een avond voor de test sex hebt zodat ze kunnen controleren of de zaadjes van je man kunnen overleven in jou baarmoederslijm. De uitslag krijg je direct. Schrik overigens niet als de test negatief is, dit kan zijn omdat het moment niet helemaal goed is. Meestal willen ze het nog een keer over doen als de uitkomst negatief is.

Je kan op internet wel wat extra info erover vinden. Moet je even via google zoeken naar "samenlevingstest".

Succes ermee en hopelijk is de test positief!

Groetjes,
Anne

Hoi Maria,
Een samenlevingtest moet rond je eisprong worden gedaan. Het is wat Anne al zegt, er wordt gekeken of het sperma van de man overleeft in het slijm van de vrouw. Als dit niet zo is dat zou dit kunnen betekenen dat beide factoren niet goed samen kunnen en het sperma een beetje geholpen moet worden bv door inseminatie. 1 negatieve test betekent trouwens niets want de timing moet wel echt goed zijn.
Je moet de avond voor de test sex hebben. In het ziekenhuis maakt de gyn. je baarmoeder open met een eendebekklem en zuigt met een slangetje een beetje slijm uit je baarmoeder. Dit wordt meteen onder de microscoop bekeken en je weet meteen de uitslag.
Als je ongi altijd op dag 33 of 34 komt heb je je eisprong op dag 16 of 17. Ik weet niet hoe je aan dag 20 komt maar ik denk door je temperatuur te meten. Ik heb dat ook lange tijd gedaan en het blijkt lang niet altijd te kloppen. Mijn temp. stijgt ook altijd pas op dag 20 terwjl de gyn. op dag 14/15 duidelijk een eisprong ziet.
Als je nu te vroeg bent dan laten ze je over 1 a 2 dagen nog een keer de test doen.
Als er meerdere testen negatief zijn kan dit op verschillende oorzaken duiden. Het sperma van de man zal dan nader onderzocht worden en ze zullen bij jou wat meer testjes gaan doen.

De test op zich valt erg mee. Je moet proberen te onstpannen dan voel je er weinig van.
Succes!
Gr.Inge

Terug
Bovenaan