Testen blijven negatief

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb hier een keer gelezen dat je in sommige gevallen pas na twee weken overtijd een positieve test krijgt. Wij zijn nu vanaf maart bezig en ik ben nu voor het eerst 5 dagen overtijd. Ik heb vanmorgen voor de tweede keer een test gedaan, maar net als maandag was ie negatief. Balen! Ik word er erg onzeker van. Heeft iemand hier ervaring mee, dat na een tijd wachten alsnog positief getest werd?
Ik zit er echt mee!

Groetjes Marieke

Hoi Marieke,

Ben zelf ook 5 dagen overtijd en mijn test was ook negatief!
Moest voor iets anders bij mijn HA zijn en heb maar meteen gevraagd wat de beste tijd is om een test te doen. Zijn advies was om minimaal 6 weken na je laatste ongi pas te testen. Het kan zijn dat het zwangersschapshormoon (ben effe de naam kwijt) nog niet actief aawezig is als je eerder test.....Maar ja, dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Wie weet heb je er wat aan, veel succes en laat wat van je horen!

Gr. Eefje

Bedankt Eefje! Er zit niks anders op dan nog een dag of 9 te wachten dus. Ik hoop dat het voor ons beide goed uitpakt!

He Marieke, dat je vanaf maart bezig bent zegt niets hoor.Als je de pil jaren hebt geslikt dan kan het ook 2 jaar duren voordat je zwanger raakt. Dit hoeft natuurlijk niet, maar die kans bestaat wel.Probeer over een week nog een keer een test en/of ga even langs de assistente v/d huisarts met een potje urine. Zij doen het gratis en weten de uitslag binnen een minuut.
Veel succes en ik zal voor je duimen.

Hoi Marieke,

Wij zijn zelf bezig om zwanger te worden van de tweede.
Bij mijn eerste zwangerschap, bijna 4 jaar geleden, gaf mijn test pas met ruim 6 weken zwangerschap aan dat ik zwanger was. Nog even geduld en duimen maar.

Groetjes Bianca

Terug
Bovenaan