Testen koemelkallergie

Onze zoon is onlangs 1 jaar geworden en het is weer tijd om te testen of hij nog steeds geen koemelk kan verdragen. Nu weet ik niet goed hoe ik dit het beste kan doen. Hoe hebben jullie dit aangepakt? De dietiste vertelde bijvoorbeeld dat ik ook een beetje yoghurt om zijn mondje kan smeren om te zien of hij hiervan uitslag zou krijgen. Zoja, dan hoef ik het hem zeker niet te laten eten. Zo nee, dan toch proberen een beetje te geven. Wat zijn jullie ervaringen en wat hebben jullie gegeven?
 
HOi,

Moeilijk he om die stap te zetten. Ik vond het vreselijk het idee dat ze weer onder de eczeem kwam te zitten al die jeuk en ellende, de verstopingen enzo.

Hier ben ik gewoon afentoe begonnen met iets aanbieden.
Begonnen met bv yoghurt of danoontje en dan beginnend met een klein beetje. En maar 1 ding te gelijk proberen en een paar dagen achter elkaar.

Ik merk dat mijn dochtertje zelf dingen vermijd waar ze niet tegen kan. Bv kaas of ei. Gewone melk heb ik nog niet geprobeerd. Durf ik nog niet zo.
Ook ei en pinda doe ik nog niet.

Ook heb ik een beetje hagelslag geprobeerd dan alleen puur.

Jemig ik weet het eigelijk niet zo goed. Gewoon langzaam proberen en opbouwen.
En goed kijken naar je kindje.

Oja laatst zei de huisarts nog dat je alles kan uitproberen zolang er door de allergie geen benauwdheid bekend is.
Want daar was ik bang voor bij een ei en pinda allergie.

Ik hoop dat je er wat aan hebt ook al klinkt het wat warrig.

Succes
 
Hoi!

Ben blij dat ik jullie berichtjes las. Mijn dochter is ook pas een jaar geworden en wij moeten ook weer koemelk etc. gaan introduceren en ik zie er ook als een berg tegen op. Daarbij komt dat ze erg veel moeite heeft met nieuwe smaken en voedingsmiddelen en niet zo lekker groeit, dus dat wordt een hele klus. Ik vroeg me af of jullie ervaringen hebben met het bloedonderzoek bij allergie en of dat een meerwaarde heef? Je hoort er zoveel verschillende  verhalen over. Zelfs de verschillende artsen en hulpverleners die wij bezoeken zijn het niet met elkaar eens. Daarbij vind ik het ook zielig om zo'n klein hummeltje te laten prikken als het weinig oplevert.
Daarnaast heb ik nog een vraag. Ik ben op dit moment zwanger van ons tweede kindje en vraag me af of ik direct met een dieet   (ik ga bv geven) moet beginnen of alles moet blijven eten en drinken en wachten of dit kindje ook gaat reageren?
Tja, ik word er zo onzeker van allemaal. Dus alle adviezen en tips zijn welkom!
 
Terug
Bovenaan