Testen na curettage

<p>Hallo iedereen, Ik wilde graag mijn verhaal delen en hoop dat jullie mij wijzer kunnen maken. Ik ben in de maand januari 2 curettages ondergaan. De laatste was op 29 januari. Met 7 weken zwangerschap ging in blij naar het ziekenhuis voor mijn echo. Eigenlijk bleek het al gelijk niet goed te zitten. Het vruchtje was na 6 weken gestopt met groeien en er was geen hartslag te zien. 2 weken na de curretage heb ik een Kruidvat 2 voor 5 test gedaan om te kijken of hij al negatief zou zijn, en dit was het geval. Hij was zonder twijfel negatief. Nu heb ik gisteren middag een test gedaan (27 februari), ik had erge hoofdpijn wat normaliter niks voor mij is. Dit was een early van de Kruidvat. Ik zag een super licht streepje. Vanmorgen opnieuw een test gedaan. Deze was nog lichter geworden. Het lukt me helaas niet om een foto toe te voegen.. Wat denken jullie?   </p>

Via bijvoorbeeld mupload.nl kan je een foto uploaden, dan kunnen we eventueel meekijken.

Het kan op dit moment vanalles betekenen, als er een klein weefselrestje zit kan dat wisselende hoeveelheden hcg afgeven, misschien soms net wel genoeg en soms net niet genoeg om een licht positieve test te geven. Maar het kan natuurlijk ook dat je opnieuw zwanger bent/was. Twee opeenvolgende dagen geven niet altijd een heel duidelijk beeld over of de hormoonwaardes oplopen. Stel je urine was gisteren geconcentreerder dan vandaag, dan kan dat genoeg zijn geweest om gisteren een iets duidelijkere test te hebben dan vandaag (even ervanuitgaande dat je netjes binnen de tijd hebt afgelezen beide keren). In alle gevallen lijkt me even afwachten wat er gebeurd het beste. Mocht je menstruatie uitblijven, dan zou ik over een paar dagen opnieuw testen. Als het wel een goede zwangerschap is, dan zou je op gegeven moment duidelijker positief moeten gaan testen. Blijft het een twijfelachtige streep of verdwijnt hij weer helemaal, dan blijft het lastig te zeggen of het een nieuwe vroege miskraam is of toch nog een restje van de vorige keer.

Sterkte nog met de miskraam en hopelijk heb je snel een goede zwangerschap!

Bedankt voor je reactie en het meedenken. Als het goed is is de afbeelding nu zichtbaar. Deze test was gisteren middag genomen. Vanmorgen (met ochtendurine) was de test dus nog ietsjes lichter. Het is gewoon k*t en zo onzeker word je ervan..

Hi,

Mijn beste vriendin is ook al binnen vier weken na een miskraam weer zwanger geraakt, dacht ook dat het hele lichte streepje nog een "restje" van de miskraam was. Niet dat ik je valse hoop wil geven, maar de mogelijkheid is er. Ik zou in de loops van de week (lastig om af te wachten natuurlijk) nog eens testen, met ochtend urine. Fingers crossed voor jou??

Hoi, 
Allereerst heel erg voor je dat het in januari mis is gegaan. Deze kruidvat tests zijn niet zo heel betrouwbaar en geven weleens een valse positief. Ik zie in ieder geval wel een licht streepje en je zou de eerste niet zijn die meteen weer zwanger is na een miskraam. Ik zou de 2 voor 5 van kruidvat proberen, die testen bij mij altijd ook al vroeg positief en blijken dus best wel gevoelig (6 dagen voor NOD). Misschien dat een keer proberen voor meer zekerheid?
Succes!  Hoop dat het positief is! 

Terug
Bovenaan