Testen na een innestelingsbloeding

<p>Goedemorgen, <br /><br />Ik heb twee terug op 25 november een drup qua bloeding gehad en toen 2 dagen niks. Op 25 november had ik ongesteld moeten worden. <br />De dag ervoor al ruzie met een spijkerbroek die me niet lekker zat omdat mijn buik opgeblazen voelde.<br />Na twee dagen niks qua bloeding had ik op 28 november een doorbraak dit was 1 volle lap(zaterdags) en de dag erna 3 kwart (zondag) zeg maar daarna tot de woensdag 2 december licht tot amper niks. <br />De klachten die erbij kwamen waren misselijkheid en vooral in de avond en later ook op de ochtend. Dan het zware gevoel onder in de buik met het getrek erbij, vele meer eten en natuurlijk het op verschillende momenten in slaap vallen. <br />Begin deze week kwam daar nog bij dat ik bij de kerstfilms ging huilen als iemand een kadootje kreeg, doe ik normaal nooit! Aardappelen koken, die lucht kan ik ook al niet hebben en eten al helemaal niet. <br />Verder vliegen de felicitaties mij om oren al omdat men ziet in mijn gezicht dat ik zwanger ben. <br />Ik voel me ook anders als normaal en voel me ook zwanger maar nu heb ik vanochtend al getest met die goedkope van kruidvat en deze was negatief.<br />Heb ik nu misschien te vroeg getest?<br /><br />Graag hoor ik jullie ervaringen</p>

Ik zie dat je het graag wil, maar ik denk dat je helaas niet zwanger bent. Ik vind wat je omschrijft wel als een menstruatie klinken, teveel voor innesteling. Soms is dat gewoon even minder of meer als je gewend bent. 
De symptomen die je noemt kun je ook heel erg zelf oproepen in een wens dat het waar is. Niet dat je dat expres doet hoor. Maar daar zou ik niet teveel op af gaan. 
Als je 2 weken na de dag van je menstruatie en dus een week of 3 na de innesteling negatief test, dat betekent dat je niet zwanger bent. Mensen die maar heel weinig of langzaam hcg aanmaken komen heel erg weinig voor. Zwangerschapstesten zijn om die reden vanaf de menstruatie nooit 100% zeker, maar wel 99.nogwat procent. Dat zijn je kansen.

Daar ben ik ook bang voor. Je ziet een aanwijzing voor zwangerschap en dan let je ineens extra of er nog meer is en dan is dat er ook. Als je eind nov ongesteld had moeten worden, zou je dat nu op een zw.test moeten kunnen zien. Je kan ook een setje ovulatietesten kopen om te zien wat die aangeven. 

Ik zie geen aanwijzingen maar deze signalen poppen gewoon op en dan merk je het. De bloeding was ook anders als normaal. 
Heb wel vaker gehad dat ik eerst gewoon ongesteld werd, 3 dagen waarna het abrupt stopte en daarna toch zwanger bleek alleen is dit echt anders als anders.  

Heb je maar een test gedaan? Misschien kan het geen kwaad om er voor de zekerheid nog een uit te voeren, en dan natuurlijk heel zorgvuldig de handleiding erbij om zeker te weten dat je de test correct uitvoert, maar het kan natuurlijk ook dat jij net toevallig een slechte test hebt gehad (zeer kleine kans als je test gewoon nog houdbaar was, maar ook weer niet 0).

Zijn je symptomen nu nog steeds even erg of steeds erger? Het zou natuurlijk ook kunnen dat je wel zwanger was maar een miskraam hebt gehad. Dat kan ook even duren voordat het afgestoten wordt.

Als je geen positieve test krijgt en toch echt blijft denken dat je nu toch zwanger bent, dan zou ik eens overleggen met de huisarts. Die kan waarschijnlijk samen met jou bedenken wat nu het beste plan van aanpak is, ik denk eerst zorgen dat je zekerheid hebt over of je nu wel of niet zwanger bent (geweest?), mogelijk middels bloedonderzoek of een echo, en mocht je inderdaad niet zwanger blijken te zijn, waar dan deze symptomen toch vandaan komen en mocht het echt een schijnzwangerschap zijn, of je daar misschien hulp bij kunt krijgen.

Wel heel vervelend hoor, dat die test gewoon totaal niet klopt met je gevoel! Hopelijk krijg je die twee snel weer op een lijn!

Als er al een innestelingsbloeding is, is het vaak niet in de hoeveelheid die jij beschrijft. Het kan zijn dat je cyclus deze maand afwijkt van je normale cyclus. Ik denk dan ook, spijtig genoeg, dat je gewoon ongesteld bent geweest op 28 november.
De weg naar zwanger worden kan soms zwaar en emotioneel zijn, je lichaam en brein kunnen je flink in de maling nemen.

Misschien even overleggen met de huisarts?
Ik wens je veel succes :)

Terug
Bovenaan