testen of niet..

vanmorgen 12 weken echo gehad..
alles zag er goed uit..
armpjes, beentjes, handjes
erg beweeglijk kindje..en een goede hartslag..

maar ze zag wel wat vocht bij de nek..
2,86 mm..

tja en wat dan....

we moeten nadenken wat we willen..een test laten doen of niet..

ik wil graag genieten van mijn zwangerschap..
maar na 12 weken stil zijn wil je het iedereen gaan vertellen,
en dan voel je toch een domper omdat er toch iets aan de hand kan zijn....of niet..

ik wil dit graag naast me neerleggen en gaan genieten,
maar voelt nu zo dubbel omdat we na moeten denken of we de test willen doen...
pffffffffff

ervaringen...?? ik wil ze graag lezen van jullie...
 
hoi girlie,

ik heb er (gelukkig) ook geen ervaring mee.
en ik denk dat wij de keus van wel testen of niet kunnen maken.
ik zal ook niet kunnen zeggen wat ik zou doen in deze situatie.
en ik zal er ook bij denken, wat als het kindje niet helemaal gezond is wat doe je dan?
sterkte met deze moeilijke beslissing
 
heb er wel enigzins ervaring mee, mijn dochterje bleek met de 20 weken echo een waterhoofd te hebben, we moesten toen kiezen voor verder onderzoek endergelijk, en ook of we de zwangerschap wilden afbreken of niet. uiteindelijk is ze gezond geboren maar denk vooral dat je voor je zelf de keuze moet maken wat wil je met die informatie,. de zwangerschaps afbreken als het fout is of kan je dat niet en wat moet je dan met de informatie die je hebt. ik heb uiteindelijk ook een vruchtwaterpunctie laten doen op aanraden van de arts omdat dan bekend zou zijn of ze naast het waterhoofd nog meer afwijkingen zou hebben, dit bleek uiteindelijk niet zo te zijn waardoor het voor mij "makkelijker" was om de zwangerschap niet af te breken. zoals ik al zij is ze uiteindleijk gezond geboren de dokters begrijpen er niks van maar het kan wel. dus vraag je vooral af wat je met die informatie wil doen.
in ieder geval heel veel sterkte.
 
Wat een naar nieuws voor je! Ik denk dat de vraag is of je met een kindje met Down zou kunnen/willen leven. Die keuze kan alleen jij maken. Sommige vrouwen willen toch testen ookal zouden ze het houden om beter voorbereid te zijn bij de bevalling.

Just food for tought....
Succes in ieder geval.
 
Natuurlijk voel je een domper. Het is helemaal niet leuk om dat soort nieuws te horen. Besef wel dat ze het heel vaak mis hebben. als je het niet los kunt laten en zeker weet dat je een stressvolle zwangerschap gaat krijgen door dit nieuws, dan zou ik testen. Dan weet je het zeker en kun je het loslaten.
 
ja testen,maar met zo,n vlokken test heb je wel weer kans,
dat mocht je kindje gezond zijn.
dat het wel kan schaden

en dat is ook een enge gedachten..

de vk heeft me naar het ziekenhuis doorverwezen
en ik krijg nog een echo via de gynecoloog
om er zeker van te zijn..


gr
 
Terug
Bovenaan