testen op zwangerschaps diabetes

Hoi,

Gisteren ben ik bij de verloskundige geweest ( 27 weken en 2 dagen, eind aug. uitgerekend) en nou moest ik door naar het ziekenhuis om bloed te prikken om te kijken of ik geen zwangerschapsdiabetes heb. De volgende klachten had ik namelijk doorgegeven:
- snachts min 4 keer er uit om te plassen
- donkere urine
- heeeeel veel drinken, en dan nog dorst hebben
- hoofdpijn
- en ze constateerde veel vruchtwater (maar normaal afmeting baby)

Morgen of maandag hoor ik de uitslag van de bloedtest. Mijn vraag is....heeft iemand van jullie dit ook (gehad) en wat is er bij jou dan uit gekomen.
En degene die het heeft.....wat houdt voor jou in je dagelijkse doen in en wat heeft het voor een concequenties voor je kindje?

alvast bedankt voor jullie reacties

Hoi, ik heb een verhoogd risico op zwangerschapsdiabetes, maar nog geen symptomen. Ik heb !wel als voorzorg een dagcurve moeten laten doen. 3x bloedprikken op bepaalde uren van de dag. Ik vond het echt super spannend, maar gelukkig was er toen nog niets aan de hand. Neemt natuurlijk niet weg dat ik het nog kan krijgen.

Hopelijk heb je de uitslag al gehad, en weet je waar je aan toe bent. Als je het hebt, is het alleen maar goed dat je het weet en dat er iets aan gedaan wordt. Succes!

Hoi Saskiasas, bedankt voor je reactie! Ik heb vrijdag gebeld maar de uitslag was nog niet binnen, ben nog wel benieuwd, maar niet meer zo geschrokken. Zal morgen weer bellen voor de uitslag.

hoi,

ik ben nu 25 weken zwanger van de tweede en heb bij mijn eerste zwangerschap zwangerschapsdiabetes gehad. Bij 28 weken is dat bij mij ontstaan en moest meteen naar de internist en moest ook insuline spuiten. Heb in totaal 3 weken opgenomen gelegen en hebben uiteindelijk mijn dochtertje met 37 weken gehaald en woog toen 4395 gram!!

Nu wordt ik ook extra gecontroleerd op suiker want de kans is heel groot dat ik het nu weer krijg.

Hoop voor je dat de uitslag goed is en dat het allemaal meevalt!

Gr Martine

Terug
Bovenaan